Ga naar inhoud


Express AM1 probleem met 10967V


Gast quinten

Aanbevolen berichten


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Boerenjong

 

Uit het forum heb ik begrepen dat de afstand mede afhankelijk is van de schotel. Bij mijn 120cm Laminas moet de Inverto Black Ultra bijna helemaal naar achteren voor het beste signaal. Door de lange hals laat hij zich wel heel fijn afregelen.

 

_______________________

Laminas OFC-1200 met GI 50-120 Diseqc, Topfield 7700HSCI, Inverto Black Ultra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nizinny
Ik had sinds een paar weken helemaal geen signaal meer op 10994v (op 10967v al langer niet). Nadat ik een toeter (3cm) op de lnb had gezet (een halve zoals door anderen getoond werkte bij mij niet) had ik direct weer 38 procent kwaliteit. Genoeg voor een goed beeld. Gisteren heb ik een Inverto Black Ultra lnb gemonteerd en wat schetst mijn verbazing: ik heb niet alleen 50 procent kwaliteit op 10994v, maar zelfs 38 procent op 10967v.
Met dank aan jullie tips en tests.


------------
Laminas OFC-1200 met GI 50-10 Disecq, Topfield 7700HSCI, Inverto Black Ultra


Het bovenstaande kan ik bevestigen.
Van een plastic pillenpotje heb ik de onder- en bovenkant afgesneden.
Het restant, een "buis" van ca. 6 cm hoog en ca. 6 cm. in doorsnede,
heb ik op de Inverto Black Ultra lnb van mijn 120 cm. no name schotel geplaatst.

Hierdoor heb ik ontvangst op 10967 V en 10994 V op 40 Oost (Express AM 1).
10994 V ontving ik wel al maar de signaalsterkte/signaalkwaliteit is toegenomen.
Bij 10967 V ben ik van helemaal geen ontvangst naar wel ontvangst gegaan.

Of de afmetingen van de door mij gebruikte "buis" optimaal zijn weet ik niet.
In ieder geval heb ik geen nadelige gevolgen bij ontvangst van andere (zwakke) satellieten vastgesteld.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het gaat de laatste dagen prima hier met de ontvangst van zowel 10967V en 10995V. Vreemd is dat ik uit reacties op dx-tv.de niet de indruk heb dat dat daar ook zo geval is.

 

Ik heb veel geexperimenteerd met diverse vormen en maten van PVC stukjes rond de LNB, voorlopig is de opzet zoals op de foto het beste gebleken hier op de Triax TD-110.

 

Verder is de Golden Interstar GI-201 vervangen door een Inverto Black Ultra die zoals bij zowat iedereen, ook hier beter presteert! Beide frequenties zijn nu rond 52% op de C-Tech (45% is de blokgrens). Zonder PVC is er geen beeld.

post-2897-1318260357,6991_thumb.jpg

post-2897-1318260357,7291_thumb.jpg

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doen deze ontvangstproblemen zich ook voor op een Visiosat BigSat? Heeft iemand op z'n BigSat deze 2 frequenties werkend?

 

Denk zelf aan een 6-tal lnb's 40 oost t/m 9 oost als uitersten.

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jer49
Doen deze ontvangstproblemen zich ook voor op een Visiosat BigSat? Heeft iemand op z'n BigSat deze 2 frequenties werkend?

Denk zelf aan een 6-tal lnb's 40 oost t/m 9 oost als uitersten.


@jer49,

Hoewel ik geen Visiosat BigSat heb zal ik toch maar antwoorden
omdat ik bang ben dat niemand zich zal melden die voornoemde 2 frequenties
werkend heeft op de manier zoals jij voorstelt.

Ik denk dat zich niemand zal melden om de reden dat aan "de buitenkant"
van de Visiosat Bigsat waar de lnb voor 40 Oost zich bevindt het prestatieniveau
zo ongeveer gelijk zal zijn aan dat van een 60 cm. schotel.

In dit topic blijkt dat het uiterst moeilijk voor een 100 cm. schotel is en nog steeds
zeer moeilijk voor een 120 cm. schotel is om voornoemde 2 frequenties te ontvangen.
Dan kun je ontvangst met een 60 cm. schotel volgens mij wel helemaal vergeten.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje wel voor je reactie Sattaz. Ofschoon niet gunstig voor het gevraagde.Denk je dat als de Bigsat de Express op 0 graden (de LNB dus in het hart) instelt voldoende opbrengst gaat hebben of blijft dit ook een gok?

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jer49
Dankje wel voor je reactie Sattaz. Ofschoon niet gunstig voor het gevraagde.Denk je dat als de Bigsat de Express op 0 graden (de LNB dus in het hart) instelt voldoende opbrengst gaat hebben of blijft dit ook een gok?



@jer49,

Zelf heb ik geen Visio Bigbisat en evenmin heb ik een glazen bol.
Voor mij blijft het dan ook een gok en als ik moet gokken dan zet ik in op nee.

Als je zelf al een Visosat Bigbisat hebt kun je het eventjes uitproberen
maar ik zou die schotel voor dat doel niet op de gok gaan aanschaffen.

Als je veel waarde hecht aan ontvangst van 10967 V en 10994 V op 40 Oost
dan lijkt mij de enige mogelijkheid een zo groot mogelijke vaste of draaibare schotel.
Met zo groot mogelijk bedoel ik vanaf zo'n 120 cm. en liefst nog (veel) groter.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas sluit ik me aan bij sattaz, ik zou het er niet op gokken.

Beter een 120cm schotel kopen met een goede lnb. Daar kun je trouwens wel meerdere satellieten mee ontvangen. Bij mij werkt het goed van 53E t/m 23E met de 40E in het centrum.Alleen de 53E heeft weinig slecht weer reserve.

Voor de overige satellieten gewoon nog een schotel plaatsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: gideon
Heb hier ook een Channelmaster 120 draaibaar met een oudere twin Lnb van Alps.Hier zijn bovengenoemde zenders al lang niet meer te ontvangen.Zou de truk van het halve pillenpotje ook werken met de Alpslnb?Zijn er mensen die iets hebben geprobeerd met andere Lnbs?


@gideon,

Je kunt het toch gewoon zelf ook proberen?
Vanwege de kosten hoef je er niet tegen op te zien.

Daarnaast zou je kunnen overwegen de Alps te vervangen door de Inverto Black Ultra.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

de kosten zijn niet echt het probleem,het is meer dat ik het halve balkon moet afbreken om op t dak te komen.Ik heb via het balkonhek een soort constructie gemaakt waarop een ladder komt te staan waarmee ik dan het dak op kan.Ik heb net pas geleden het balkonhek met gaas dichtgemaakt ivm met een kleine pup,en dat moet dan allemaal los.Maar mischien dat het een mooi klusje is voor komend weekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja het leven is hard maar om het te proberen zul je toch bij je schotel moeten kunnen komen.

Of het met die LNB goed gaat durf ik niet te zeggen.Probeer eerst Oezbekistan tv te ontvangen dat gaat goed met iedere lnb als die goed binnen komt kijk dan of je space tv kunt binnen halen. Als dat gelukt is fijntunen op de 2 transponders 10995V en 10967V.Het fijnafstellen doe ik met een 7 inch lcd monitor aangesloten op de ontvanger gaat bij mij beter als met mijn satfinder (digisatpro). Verder lijkt het mij ook wijs een inverto black ulra LNB te regelen voordat je aan je verbouwing begint.

 

succes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...