Ga naar inhoud


[8000]Bugs/zwakke punten bij chassis van Dreambox 8000?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Voorlopig kijk ik fijn met mijn dm8000.

 

Openmaken?

Dat doe ik maar zelden, alleen maar om een disk of een dvd-speler te verwijderen/plaatsen.

 

En .....

Ik doe dat met verstand. Ik trek de stekker er uit. Dat zijn ook de voorschriften voor de reparatie van een apparaat.

 

Als laatste:

Als je er geen verstand van hebt, laat het iemand doen die wel weet wat hij doet, dat kan je veel ellende besparen.

Bijv.: Wordt er wel aan een goede aarding gedacht tussen jou en de dm8000 bij het plaatsen van (pc-)componenten, anders loop je kans dat het dreambox-bordje nog stuk gaat ook door statische elektriciteit en dan heb je voor altijd een zwart scherm.

Tja: ieder zijn vak.

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Toxic[Q
Gut, heb je haar weer.
Ga jij fijn ducktape plakken dan, doen wij het zonder


Dat kun jij nou wel zeggen, maar ik heb inmiddels ook vernomen dat het voorkantje met tape vastzit en er bij een betrouwbare bron ook spontaan vanaf kwam zetten.
Lijkt me toch een rare gewaarwording.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt mij echt onwaarschijnliijk. Om zoiets kapot te krijgen moet er al een of andere vorm van geweld gebruikt zijn.

Citaat:
En voor wat die afvallende kap betreft.Ducktape is hartstikke sterk spul.

Het frontpaneel (de kap zoals hij het noemt) zit op meerdere plaatsen met een dik stuk kunststof vast aan de metalen behuizing en de klep scharniert op meerdere plaatsen en sluit met een vrij dikke kunsstof pin.

Wil je dat kapot krijgen is er al sprake van onjuist gebruik.

Ik zie dus geen enkele reden om een "kap" met ducktape vast te maken.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn het allemaal wel punten die zonder al te veel kosten aangepast kunnen worden door Dream. Ze zitten ook niet te wachten op garantieclaims door aflazerende klepjes denk ik. Het afschermen van kabeltjes is nou ook geen rocketsience. En of een twintuner vast hoort te zitten weet ik niet. Denk het wel maar..vooruit.

 

Ik wacht nog even met bestellen. Ik denk dat er nog wel een nieuwere versie zal komen binnen een paar weken/maanden. Dit is bij Dream wel vaker gebeurt dat er nog wat modificaties werden gedaan. I sook niks mis mee....dit gebeurt in deze industrie (pc's/hifi etc)vrijwel altijd.

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nemesis_dup1

@Ron

 

Het is natuurlijk niet de hele voorkant die eraf valt. Het gaat om het glimmende stuk dat voor je display zit en dus bijna de helft van je voorkant beslaat. Dit is doorzichtig plastic dat met een soort lijm vast moet blijven zitten.

 

Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dat moet tymosat dat gewoon zeggen en de domme opmerkingen achterwege laten.

Op de DM8000 zit maar 1 kap en dat is dat metalen ding aan de bovenkant. De rest is klepje, glaasje etc.

Bij mij zit het glaasje gelukkig wel vast en als het niet vast had gezeten was ik er mee naar de dealer gegaan of had er zelf een druppeltje lijm op gedaan. Ik heb zelf aan de behuizing maar 1 verbeterpunt kunnen vinden en dat is de lak op de plastic zijpaneeltjes, waar ik verder weer niemand over zie of hoor klagen. Ik vind die paneeltjes niet netjes genoeg afgewerkt.

Dat isoleren van de twee draadjes van de voeding is de reinste kolder. De DM7025+ en tientallen andere receivers met netschakelaar hebben dat precies hetzelfde en de 7025 is net als de DM8000 waarschijnlijk bij CE en KEMA gekeurd en dus veilig bevonden.

Als je daar stroom van krijgt, heb je met spanning op het apparaat de kap er af gehaald en je hand zonder te kijken op de voeding gedrukt. Dan ben je gewoon een dom wicht en heb je die oplazer gewoon verdiend:-))

Naast die twee draadjes zijn er nog minimaal 3 andere punten op de voeding waar je bij domme acties van jezelf een optater kan krijgen. Een persoon die niet snapt dat je bij het verwijderen van de kap de stroom er af moet halen en zeker niet zomaar je handen op/in een voeding moet stoppen is gewoon niet capabel om zelf een HDD of DVD drive te plaatsen en moet dat gewoon aan een capabel persoon overlaten. Dat de stroom er af moet staat overigens ook als waarschuwing in de gebruiksaanwijzing!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mijn lag gister het voor paneel ook ineens op de grond.

zonder dat daar ook maar wat mee gebeurde .

ik heb het over het gedeelte dat voor het display en de knoppen zit.

 

dit zit gewoon gelijmd zover ik gezien heb , en niet met pootje's geklikt of wat dan ook . heb het zolang even terug geduwd maar daar zal ik toch iets op moeten verzinnen , dit houd niet lang zo ben ik bang.

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het allemaal best meevallen , ik zie geen echte minpunten als het warm worden bij de voeding tenminste "normaal" is en dat denk ik van wel .

Heb geen afvallende frontjes en het blootliggen bij de voeding is spijkers op laag water zoeken .

 

DJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

BTW:

 

De 7000 heeft precies hetzelfde (en die was ook niet goedkoop...):

 

- onafgeschermde 230V, en je kunt hoog of laag springen, ik vind dat echt foute boel. Elk ander apparaat dat ik ooit open heb gehad, had de 230 netjes afgeschermd, als ik ooit nog eens een dm8000 koop, dan doe ik er netjes kousjes omheen. Of dat helpt overigens, bij de dm7000 is de printplaat van de voeding immers niet eens afgeschermd van de rest van de print, zodat er op allerlei delen van de print ook al 230 staat. Een voeding hoort gewoon een afgeschermd EN geisoleerde deel van een apparaat te zijn.

- de voorplaat van de 7000 zit ook met twee belachelijk kleine plastic pinnetjes vast, en die breken ook af.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, bij een CRT tv is er ook niks afgeschermd.

Als je er niet mee om kan gaan dan moet je zoiets gewoon dicht laten zitten.

 

En ook een tik van een CRT overleef je wel, de tweede keer ben je iets voorzichtiger met het aanwijzen van onderdelen. :D

 

En statische elektriciteit ben ik ook niet zo heel bang voor.

We hebben net een machine laten EMC testen op het werk en als je ziet wat er dan op los gelaten word met als ergste gevolg een reboot van een ARM board, dan zal het wel loslopen.(8kV static)

 

Ik ben wel benieuwd hoe de box er in het echt uitziet, maar gezien de kritische kijkers hier denk ik dat het over algemeen wel goed zit.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...