Ga naar inhoud

[DM500] netwerk werkt niet en soms weer wel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een oud model DM500, nog met zo een kleine zwarte afstandbediening.

Ik draai hem al geruime tijd intern met cccam.

De laatste tijd geen beeld of veel freezes, verbinding gecontroleerd blijkt dat ie niet verbonden is.

Een paar tellen later toch weer beeld om dan weer te bevriezen.

Ik heb verschillende netwerk kabels geprobeerd, help niet.

Herstarten help maar na een paar minuten geen verbinding.

Cam herstarten helpt niet.

Firmware opnieuw geflasht, helpt niet.

Andere cccam helpt niet.

Is dit een bekend probleem van DM 500

Zou het soft of hardware matig zijn, daar soms wel en soms niet.

Open schroefen en print controleren?

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Geplaatst:

Dat is mogelijk.

Eigenlijk staan alle apparaten hier in huis, ook een andere dm500 zonder problemen, op dezelfde router.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rasta 87
Dat is mogelijk.
Eigenlijk staan alle apparaten hier in huis, ook een andere dm500 zonder problemen, op dezelfde router.

Ook dat is geen enkele garantie, tenzij je de poorten onderling weleens hebt verwisseld. Toevallig kreeg ik onlangs van een kennis het verzoek eens aan te waaien i.v.m. problemen met zijn box. Hij bleek na enig onderzoek uitval van zijn interne share te hebben. Naar later bleek de combinatie van de huidige UTP kabel van die box op juist die poort bagger.

Oplossing. Kabel in een andere poort gestopt en probleem opgelost. Draait alweer weken goed heb ik mij laten vertellen.

Overigens heb ik ook weleens gehad dat een DM 500 het gedrag vertoonde wat jij vertelt. Gelukkig was het geen box van mij en heb ik hem met een opmerking erbij aan die man terug gegeven. De oplossing heb ik nooit meer vernomen. frown

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

camd3 kon ook wel eens roet in het eten gooien vroegah, vraag Tonskidutch maar eens.

die emu wordt echter bijna alleen nog maar bij onze Oosterburen gebruikt (gebruikte ts geen cccam ?) dus dat is uit te sluiten lijkt me ...

kwam ook alleen maar voor bij een bepaalde versie van camd3

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

probleem is er nog steeds,

ik heb hem open geschroefd om te kijken, pinnetjes schoongemaakt, andere switch er tussen.

Ik ga hem nog een keer flashen met een andere image.

Als ik weer wat weet post ik het hier.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen