Ga naar inhoud


Hoeveel hebben jullie uitgegeven aan vuurwerk?


renzie

Aanbevolen berichten


Tot een 3 a 4 jaar geleden "veel geld" (vaak 250-350 p.p en dat was zo'n 500-700 euro totaal) aan vuurwerk uitgegeven. Wat is eigenlijk "veel geld"... dat is voor iedereen toch anders.

 

In het verleden het vuurwerk altijd in Belgie wezen halen maar toen het betere spul (ook) hier verkocht werd hebben we dat nooit meer gedaan (de knallers waren toch al niet leuk meer).

 

De laaste keer voor zo'n 75 euro aan vuurwerk gekocht maar dat was het toch niet meer als je het betere/grotere spul aangestoken/gezien heb. Om nou 2 potten te kopen staat ook zo zielig en kan je niks afsteken wink Dus... sinds ik het geld beter voor/in het huis kon gebruiken was dat al 75 en werd het daarna 0 euro. Mischien ooit, als het geld geen punt/echt over is, dat we de buurt laten zien hoe het ook kan/moet maar die drang is er alleen/heel soms als ik s'avonds anderen lekker bezig ziet smile

 

Ik wens jullie alvast een waanzinnig 2009, knal ze, maak er een feest van, doe voorzichtig en kijk vooral ook uit als je gaat afsteken...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook niet meer, voorheen was het wel wat kleins om even voor de kids af te steken maar ik vind er niet veel meer aan.

Ik maak er nu mooie foto's van, tenminste als het weer het toelaat, het zou weer mistig kunnen worden, net als vorig jaar.

Verder zal ik grotendeels wel op pad zijn met de camera vandaag.

 

Iedereen een veilig uiteinde gewenst.

 

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Vuurwerk is hier in Nederland gewoon belachelijk duur.
Gisteren was ik bij de plaatselijke winkel en de kleinste pot koste hier toch nog 8 euro daarna ging het alleen maar snel omhoog tot zelfs 109 euro voor 1 pot. blush


idd. dat is ook een reden om (hier) geen vuurwerk meer te kopen.

Lijkt erop dat zaken hun "bunkers" in 1x willen terug verdienen of (later) hun jaaromzet goed willen maken. Ik weet dat er in het verleden (speelgoed)zaken waren die in die 3 dagen hun jaaromzet maakten en voor de rest eigenlijk geen bestaansrecht hadden. Met 109 euro voor een "pot" zal dat deze dagen niet zo heel anders zijn ook niet als je kijkt welke zaken die "bunkers" zijn gaan (ver)bouwen en weer zijn gaan verkopen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: borsjea
0 euro,
Al meer dan 20 jaar geef ik geen cent meer uit aan vuurwerk.
Zou ook niet rouwig zijn om een afsteek verbod voor particulieren.


Leuk dat er ook weer een flink aantal mensen voorstelt om dingen te verbieden waar ze zelf niets aan vinden, hebben we nog geen verboden genoeg?

Voor 60 Euro vuurpijlen en sterretjes gekocht, de kinderen vinden het prachtig.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, dat vuurwerk blijft de youngsters altijd facineren!

 

Kon vroeger ook niet wachten tot het oud en nieuw was.

We kregen dan ritsen met muggescheten, die haalden we dan los zodat we er langer mee konden knallen.

 

En die ouwe maar pesten: jij mag het nog niet ophalen en denk maar niet dat ik het al om 8:00 ophaal.

 

Toch stonden we ieder jaar weer om 7:55 voor de winkel smile

 

Ze hebben volgens sbs6 text die etterjes ook opgespoord, ze moeten verplicht kijken bij het afgemaakte paard.

 

foto's uitgefikte heg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 tientjes, incl. 250 knalerwtjes voor de mini-merde's smile

vanavond maar weer eens ouderwets laveloos denk ik zo, straks effe inpilsen (vusten moeten leeg) en later op de avond/nacht uitzuipen in de lokale feesttent tot een uur of licht smile

 

dus, reken niet teveel op mij morgen smile

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Niks nakkes nada. Vuurwerk verkoop aan consumenten mag men van mij verbieden en illegaal afsteken vervolgens zwaar bestraffen. Daar gebeuren te veel ernstige ongelukken mee. Voornamelijk bij onschuldige omstanders.
Wat mij betreft mag de gemeente het geld dat ze besparen door het niet hoeven schoonmaken van de straten, uitgeven aan een (of meerdere) gecentraliseerde vuurwerk shows die door ingehuurde professionals worden "aangestoken".

Ron


Op de laatste dag van 2008 is het toch nog een keer gelukt !
Ik ben het 100% en onvoorwaardelijk met Toxic eens.
Allemaal een goed uiteinde en een fijn 2009 gewenst !!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf koop ik al jaren geen vuurwerk meer maar vind het leuk om naar te kijken en als iedereen normaal met vuurwerk omgaat zoals het hoort dan zou het allemaal( moeten ) goed gaan.

 

@ de mensen die van alles willen verbieden : zitten jullie allemaal in hetzelfde bejaardentehuis ?

 

Iedereen een prettige jaarwisseling !!!

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
mag de gemeente het geld dat ze besparen door het niet hoeven schoonmaken van de straten


Er bestaan gelukkig nog steeds plaatsen waar de buurt zelf de rommel opruimt.

Ik hoop dat ze het in Friesland ook doen want straks kan er niet gereden worden omdat de ijsweg vervuild is met vastgevroren vuurwerkafval smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets (-:

 

Voor vanavond 2 astronautjes (gisteren gevonden bij de Mac in Diemen) en een sterretje van 50cm voor m'n dochterje (gekregen op kantoor).

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...