Ga naar inhoud


Hoeveel hebben jullie uitgegeven aan vuurwerk?


renzie

Aanbevolen berichten

Even een greep uit de lokale berichten:

 

Ze hebben hierzo in de buurt op de eerste dag van voorverkoop direct een flinke heg in de fik gekregen met wat "onschuldige" wondertolletjes. Brandweer moest erbij aan te pas komen!

 

Dat wordt a.s. zomer niet topless zonnen bij het zwembad want dat is nu uitstekend te zien tussen de zwartgeblakerde stammetjes door!

 

 

Vlakbij Zwolle hebben paar van die koters gemeend vuurwerk in een paardewei te moeten afsteken. 3 Paarden op hol, glijden uit, 1 breekt twee poten en moest afgemaakt worden.

De politie schijnt nog naar de 4 ettertjes op zoek te zijn zodat ze nieuwjaarsdag kunnen laten vegen.

 

 

Koop al heel lang geen vuurwerk meer, zonde van het geld en je bent zo druk met "stoken" dat je het nog mooiere spul van een ander niet ziet.

 

De vrouw slaat wel in, maar dan niet van dat nederlandse spul maar wat beter sierwerk uit de Pruis.

 

Professionele vuurwerkshow is hier in de buurt ieder jaar in september geloof ik. Staan dan op de camping over de akkers te kijken naar het feestterrein waar prachtig mooie show wel meer dan een kwartier de lucht in gaat.

 

Vuurwerk: vind het prachtig om te zien maar niet meer om zelf te onsteken!

Link naar reactie
Delen op andere sites


ach ja, zit zelf op het moment in bieleveld (D) hebben wel wat gekocht maar dat het hier nu duur is kan ik niet zeggen, een compleet familie paket voor slechts 12.95 met een heleboel pijlen en potten er in. allemaal een goed uiteinde en gelukkig 2009 !

 

groeten ...

 

That's Right, PINK FLAMINGO !

 

Humax 5400Z -->Aston simba 202 draaibaar 60cm triax-->4x Dreambox 7000s met 80cm/1m/1,2m triax draaibaar met 160gb Samsung Spinpoint! Salora schotel 150cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef al sinds mensenheugenis niets meer aan vuurwerk uit. Wat een flauwekul.

Hier schieten we gewoon carbidbussen. Kost weinig en de lol is groot. Omdat er geen vee meer in de uiterwaarden staat kan een blind paard er ook geen kwaad aanrichten.

Verder zijn er genoeg jonge jonges die de ballen elke keer weer op willen halen, dus kunnen wij gezellig bijkeuvelen met een ijs en ijskoud pilsje (tussen de ploffen door) smile

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al mijn geld tot de laatste cent uitgegeven aan vuurwerk.

 

Niets dus. En nu weer snel over tot de orde van de dag . . hik . .

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben hier in de wijk al een voorproefje gehad om 12uur.

Eigenlijk zijn ze al 1,5maand bezig met vuurwerk wat ze nog van vorig jaar over hadden.

En straks overdag zal menigeen zich hier wel in Gaza-stad wanen.

 

Zelf geef ik geen geld uit aan vuurwerk want ik denk dat het hier, met mijn budget,toch niet opvalt.(kan ik net zo goed zelf pang zeggen,horen ze toch niet.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

0,00 euro's

Heb er nooit veel geld aan uit gegeven. Vroeger wel veel geknalt met melkbussen en carbid, wat zeer gunstig was. Deze traditie word nog steeds bij ons in het dorp gedaan, wat oogluikend door de politie word geduld. Verder voor allen een prettige jaarwisseling. Dit was tevens mijn laatste post voor 2008. Wij horen en zien mekaar volgend jaar wel weer terug.Zo, en nu eerst oliebollen bakken en de drankvooraad voor vanavond even opvullen.

 

Grt René

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjemig de pemig...

 

Ik ben een uitzondering zie ik ineens....

 

Ben gisterenavond met mijn zoon naar een kennis in Barendrecht gereden waarmee ik vroeger "wat in vuurwerk deed". We zijn daar allebei jaren geleden mee gestopt na een waarschuwing (ikzelf heb een wapenvergunning met bijbehorend verlof tot het voorhanden hebben van een bepaald aantsal kilo's kruit).

 

Inmiddels is het vuurwerk dermate mooi en zwaar (max 500gram) dat het niet meer loont om het illegaal in België te halen o.i.d. dus zoals gezeged, gisterenavond weer naar die kennis.

Hij heeft inmiddels een imposant imperium opgebouwd en ze komen uit de gehele regio groot-Rotterdam naar zijn vuurwerkwinkel (heb ooit vernomen dat ie er 150.000 euro per jaar aan over houd!).

 

Mooie dingen ingeslagen. Extreme potten en allemaal mooi sierspul. Ben zelf ook lid van Freakpyromaniacs en dus een echte vuurwerk liefhebber.

 

Vroeger ging er wel meer dan 1000 euro de lucht in (samen met vrienden kopen en afsteken), maar nu hebben we samen wat geld apart gelegd en gespaard om het te kunnen kopen.

Ook mijn dochter, schoonzoons hebben een duit in het zakje gedaan en het wordt weer een mooie lange show.

 

Prijs : +/- 445,00 en daar kijken we het hele jaar naar uit.

We drinken niet, ik rook dan wel, dus we houden wat alcohol betreft geld in de pocket en schieten dat met veel plezier de lucht in.

 

"Ons lolletje" zullen we maar zeggen.....;-)

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vuurwerk is hier in Nederland gewoon belachelijk duur.

Gisteren was ik bij de plaatselijke winkel en de kleinste pot koste hier toch nog 8 euro daarna ging het alleen maar snel omhoog tot zelfs 109 euro voor 1 pot. blush

Vandaar maar even de grens over gegaan en het nodige in Duitsland gekocht en dan val je bijna op van verbazing door het feit dat daar het vuurwerk gewoon in de supermarkt ligt tussen de boodschappen en buiten staat een zeecontainer met de voorraad.

Dus niets brandmeldsysteem, sprinkler installatie ed. en andere zaken wat hier het vuurwerk onnodig duur maakt.

Overigens de duurste pot die ik heb kunnen vinden was 8,99 en een vuurpijlen pakket van 17,99

 

Denk dat ze me daar wel vaker zullen zien.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indardaad Gerrit,het vuurwerk is hier zo duur omdat er zoveel voorschriften voor de veiligheid zijn.Die investeringen moeten er toch weer uit komen.

Maar niet van mij want ik heb liever vuurwater dan vuurwerk.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...