Ga naar inhoud


Nieuwe installatie (voor een leek)


Gast dirk71

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Hierbij enkele vraagjes betreffende een nieuwe installatie die ik zou willen uitvoeren. Even kort de situatie schetsen. Ik heb momenteel een startpakketje van TVV aangeschaft met een thomson decoder en een schotel met single LNB. Via mijn schoonbroer heb ik nog eens nagenoeg dezelfde installatie ook met TTV-kaart, (enige verschil is dat er daarbij een Philips decoder zat).

 

De schotel heb ik ondertussen geplaatst en dit werkt perfect (ASTRA 19.2).

Omdat wij een Bed & Breakfast uitbaten had ik graag de huidige kabelaansluiting beëindigd (slechte kwaliteit en in wallonië zitten er trouwens toch maar weinig vlaamse zenders op de kabel) en in de plaats hiervan satelliet TV aangeboden op de 6 kamers (Dit hoeft geen TVV te zijn, indien er enkele zenders beschikbaar zijn volstaat dit voor de kamers). In de privé en aan de bar had ik graag wel een aansluiting gehad van TVV (heb reeds 2 decoders en 2 TVV-kaarten).

 

1. Wat heb ik nodig om deze installatie te realiseren? Blijkbaar mag ik niet gewoon een splitter gebruiken om maar de verschillende TV's te gaan. Indien ik het een beetje snap heb ik dan een quad LNB nodig en een soort splitter 5/8?

2.Heb ik er voordeel bij om ook de 2e schotel die ik reeds heb op te hangen en bv te richten op Hotbird of een andere sateliet of geeft dit weinig extra's tov de meerkost die dit zal geven? Heb ik in dit geval dan 2 quad LNB's nodig alsook een splitter 9/8?

3. Geeft een LNB die ook kan gericht worden op de andere astra satelliet veel voordelen en wat moet er dan geplaatst worden van LNB en splitter?

4.Wat is het verschil tussen een analoge en een digitale decoder? kan een analoge (zoals er zoveel op bv een_of_andere_veiling_site te vinden zijn) volstaan voor een aansluiting in de kamers?

5.Kan ik de bestaande bedrading van kabel-tv gebruiken of moeten er allemaal nieuwe kabels getrokken?

 

Eigenlijk wil ik zo weinig mogelijk uitgeven aan deze installatie en ben ik al tevreden als we op 2 plaatsen TVV hebben en op de andere 6 gewoon enkele zenders. Wat wel noodzakelijk is, is dat op alle TV's naar een andere zender moet kunnen gekeken worden, want dit is blijkbaar niet altijd zo bij splitsen van het signaal.

 

Indien het toegelaten is mogen jullie eventueel merk en type vermelden van wat bv goede en niet te dure apparatuur is (zonder publiciteit te maken he)

 

Alvast bedankt en trouwens de beste wensen aan iedereen!

 

Mvg,

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een octo LNB , dan kan je zelfs 8 ontvangers rechtstreeks aankoppelen smile

 

Neem bv een Wavefrontier 55cm = voldoende met bv 3 octo LNB's

Astra 28,2° , Astra 19,2°oost (TVV) , Hotbird , + (8x 4x1 diseqc)

en je hebt een multi-aanbod aan programma's smile

http://www.flysat.com/28east.php

http://www.flysat.com/astra19.php

http://www.flysat.com/hotbird.php

 

Je kan ook een 78cm schotel nemen , lees volgende threads:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...rue#Post1608045

Daar vindt meer links ivm multi-ontvangst smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dirk71
4.Wat is het verschil tussen een analoge en een digitale decoder? kan een analoge (zoals er zoveel op bv een_of_andere_veiling_site te vinden zijn) volstaan voor een aansluiting in de kamers?

Analoog is enkel nog door de Duitser in gebruik !!
Ook nog de grote Franse zenders , maar pakweg 2-3 jaar , en finito !!
Dus , nutteloos & zinloos !!

http://www.flysat.com/analog.php

Analoog & digitaal zijn 2 compleet verschillende van uitzenden !!
Simpel uitgelegd , via digitaal kan meer zenders uitzenden ,
een analoge ontvanger is hiervoor VOLLEDIG onbruikbaar !!

Citaat:
5.Kan ik de bestaande bedrading van kabel-tv gebruiken of moeten er allemaal nieuwe kabels getrokken?
Zeg maar helaas , best nieuwe bekabeling !!
Het zou wel gaan met de oude bekabeling , maar ....

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit wellicht zomaar wat te fantaseren maar een tuner in elke kamer opstellen zie ik niet zitten. Hij zal vast gasten treffen die de tuner of het pasje meenemen naar huis.

 

Als hij nu een tuner of 8 opsteld in een afgesloten ruimte, daar dmv interne cardsharing met 1 pasje op gaat werken en het signaal moduleert op verschillende cai frequenties dan kan hij ook nog zijn bestaande antenne kabel recyclen.

 

Heb alleen geen idee of er mbt die cai modulator een professionele oplossing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vorm van kabel TV wink

 

En klopt ook wel , in elke kamer een ontvanger ,

of ze laten het bakje staan , maar/en ze knoeien ermee !!

Da's ook echte klote !! Een TV meepakken .... whistle

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou ook 4 dvbt ontvangers kunnen aanschaffen FTA deze zijn voor ned. 1,2,3 en de regionale als je deze neemt met een UHF uitgang kun je samen met 6 sat ontvangers, die je ook neemt met een UHF uitgang deze doorlussen en ze dus als 1 kabel aanbieden in de huisjes.Eventueel versterken met een goedkope versterker.

De 6 sat ontvanger heeft dan als voordeel dat je maar 2 kaarten een basis pakket nodig hebt en er dan 4 voor samen 4 euro per maand er bij krijgt.

We hebben zelf een aantal keer bij kleine groepen losse ontvangers geplaatst en er is nog nooit 1 gestolen maar je hebt erg veel werk met het uitleggen hoe een ontvanger elke keer werkt

en vaak een aantal keren in de week dat ze alles weer van slag hebben, en dat is zo een half uur werk per keer. En maak je geen zorgen over het feit dat ze ontvangers en dvbt en sat kontinu aanstaan dat geeft zelden problemen ook niet bij de goedkoopste.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfde probleem gehad op de camping in de ardennen , kabel eruit gegooid , maken nu eigen distributie +/- 500 aansluitingen hoe ??

schotel>quad lnb>splitters>16 decoders>cardsplitter^(16)---

de decoders hebben een rf uitgang / deze hebben allen een ander kanaal en zijn aangesloten op het oude intern distributienet middels een versterker ( vanwege de lange afstanden ) heel het boeltje kan zo op 1 centrale plaats geinstaleerd worden en de "klanten" kunnen de tv's gebruiken zoals ze meestal thuis gewoon zijn , gebruik wel goede decoders en laat je niet verleiden door "goedkope" rommel , best is de installatie door een prof. te laten uitvoeren , maar dat heb je snel terugverdiend

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

vervolg , hebben ook een aantal decoders erbij gezet voor fta hiervoor is natuurlijk geen cardsplitter nodig / op het eigen net zitten nu 30 zenders en het werkt prima , zorg wel dat als je dit doet je decoders neemt dewelke allen voorzien zijn van een rf uitgang en dat deze een groot instelbaar bereik heeft anders geraak je in de problemen

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit al eens gedacht aan een GSO of Multiswitch 9/8 kost ongeveer 90€ + 2 Quatro LNB.

Hierop kunnen 2 satellieten samen met het kabel signaal of terestriel ontvangst (antenne) en is goed voor 8 uitgangen.

Het signaal wordt van uit de Multiswitch verdeeld met 1 coax kabel per kamer.

Onafhankelijke ontvangst van zowel satelliet, kabel of terestriel is dan mogelijk.

Dit wordt vaak toegepast bij hotels en appartementen.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...