Ga naar inhoud


[7000] Kan geen plugins meer installeren


SIMBAke

Aanbevolen berichten

hallo

Ik heb een paar problemen met mijn dm7000s ;

kan mijn laatste opnames niet zien , eerder opgenomen wel

kan ook niets instaleren van de ***ongewenste_url*** server en de gemini server , downloaden wel , instaleren niet

kheb de dm7000s overgekocht van crazysat , is wel bekend hier , dacht ik

er staat een HDD in van 200 gb met aparte voeding en lampje vooraan

alvast bedankt op voorhand

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Code:
mijn image (boxman ) staat op een usb stick , en de var is maar 4 %


Even een rechtzetting van de vorige eigenaar .
In de flash staat een CVS image van boxman (multimedia 1.10) , op de USB staat de gemini 4.50 . Deze box heeft altijd gewerkt met het downloaden en installeren van de plugins van de gemimi server. Zelfs een handmatige installatie was geen enkel probleem. Het probleem is dat deze persoon nu de plugins kan downloaden van de gemini server maar dat die naar zijn zeggen niet meer worden geinstalleerd. Heb reeds enkele malen deze persoon trachten te helpen via msn maar zonder resultaat blijkbaar. Heb gevraagd of hij even zijn netwerkverbinding wilde nazien , eens de router resetten enz... blijkbaar kan hij dus niet de plugins installeren. Dus wat is het probleem juist : de plugins kunnen opgehaald worden van de server maar worden schijnbaar niet geinstalleerd ( normaal toch op de USB dacht ik ). Gezien ik geen passend antwoord kon geven , heb ik hem ook de raad gegeven om zijn probleem hier eens op tafel te leggen teneinde een oplossing voor zijn probleem te vinden. wink

PS.: Er is geen enkel probleem tussen verkoper en koper hoor , beiden zijn vrienden en ik wil hem ontzettend graag verder helpen , maar voor dit probleem moet ik eventjes passen. Vandaar de vraag van SIMBAke.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou ik zeggen;

Flash die box met dreamup en zet eerst de erase.img erin. (zonder usb stick en hdd)

Dan de laatste verkrijgbare versie van DMM.

Als deze goed werkt, zet dan Gemini erin en dan moet ie gaan.

Tenzij er een technisch probleem is, natuurlijk.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk toch dat de flash met de boxman ok is. Dus opnieuw flashen is volgens mij niet nodig. Wat hij misschien wel zou kunnen doen is de USB stick te formateren ( met Flashwizard pro ) en volledig te herbeginnen met een nieuwe image op de USB ( mag gerust een image naar keuze zijn ), ik denk dat hij zo terug met een effen lei zou kunnen beginnen . 't maar een gedacht .

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Denk toch dat de flash met de boxman ok is.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat hier iets mee fout is.

Ik zou, met de aangegeven problemen terug gaan naar de basis en dan stapje voor stapje naar je doel gaan, maar dat is mijn mening.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij gemini komt het ooit voor dat de plugins niet gedownload worden. Volgens mij ligt het niet a.d. box. Wat wel eens wil baten is een swapfile aanzetten. Het kan ook nog aan de server van gemini liggen. Overbelasting?

 

Ik zie dat gemini 450 gebruikt wordt, volgens mij is op moment gemini 460 in omloop. Hij zou dus gewoon een nieuwe gemini op de stick er bij kunnen zetten. En gelijk bij installatie een swapfile opstarten. Dan zou het goed moeten komen.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou kunnen arie .

Echter naast de download server van de gemini server had ik nog een download server ( wel van een ander forum ) geistalleerd zodat ik dagelijks de laatste sleuteljes kon ophalen en deze werden ook dagelijks netjes geinstalleerd. Dus persoonlijk heb ik nooit last gehad van het installeren van plugins . Gezien SIMBAke een beginnend gebruiker is van de dreambox zou ik toch wat wachten om een box te flashen , maar als zou blijken dat het niet anders kan kan hij natuurlijk op mijn steun verder rekenen.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Methode Flashen dreambox 7000 staat op een aantal plaatsen:

 

http://oud.4all.tv/forums/faq/index.php?ToDo=view&questId=97&catId=20

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm7000/

 

Even in het kort:

Trek je USB stick uit de dreambox

Eerst serieel met nulmodemkabel zonder netwerkondersteuning er een erase image op zetten.

Formateer intussen je USB stick op je pc in fat32.

Zet er na een erase image de gewenste image erin, serieel zonder netwerkondersteuning.

Wanneer je de gewenste image werkend hebt, steek je de usb stick achterin de dreambox en doe dan een herstart.

Na herstart kun je de usb stick formateren en mounten. Verschuif dan de "var"naar de usb stick.

Pas dan kun je zenderlijsten en plugins en softcams installeren.

 

Het verschil met deze methode is, dat je image nu gewoon in de flash staat. Multiboot doe je al niet aan en zou ik daarom ook niet zo installeren.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...