Ga naar inhoud


Technisat Multitenne uitlijnen ?


Stefaand

Aanbevolen berichten

Zijn er mensen die een Technisat Multitenne schotel hebben ?

multitenne.jpg

Dat is precies een grote LNB die daar aan hangt ? Maar is dat een multiLNB blok en werkt dit met diseqc of is dat volledig transparant en is dat 1 enkele LNB die voor de 4 satellieten werkt.

Je kan er nl Astra 1, 2, 3 en horbird mee ontvangen.

 

Wie heeft hier meer informatie over en HOE lijn je dit soort schotels uit ?

Begin je bij Astra 1 en gebruik je een elevatie van 30 graden ?

Dat is me helemaal niet duidelijk.

 

PS: ik stelde hier een paar vragen over verschillende schotel systemen omdat ik aan het kijken ben om te veranderen van schotel en ik wil minstens Astra 1, 2 , 3 en hotbird.

En misschien is deze schotel wel iets.

 

bedankt voor jullie bevindingen.

Stefaan

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze antenne werkt met het diseqc 4/1 principe.

Schotel vervolgens uitrichten op Astra 1 en dan zouden de andere satellieten signaal moeten geven.

Eventueel zou je de BBC bijvoorbeeld kunnen fijnuitrichten.

Let wel: antenne moet op een loodrecht paal gezet worden.

Ikzelf had deze antenne uitgericht (omdat ik een HD decoder heb) op de HD transponder van Canaal Digitaal op Astra 3, omdat dat de zwakste transponder is.

 

Leo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja uuuuren heb ik al zitten lezen.

blijkt toch makkelijk te zijn en ook wel degelijk.

De meeste mensen zijn positief over deze schotel.

 

Kan iemand mij de settings geven want HOE je de diseqc settings moet zetten in de Dreambox ? Dat zou ik nog wel apprecieren als iemand me deze kan geven.

 

Bedankt,

Stef

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

De onderstaande configuratie werkt perfect icm dreambox en pli jade:

 

 

4 satellieten via diseqc optie A/B

 

1) Astra 19.2E .................: Diseqc AA

2) Hotbird 13.0E ...............: Diseqc AB

3) Astra 3A 23.5E..............: Diseqc BA

4) Astra 2/ 28.2E...............: Diseqc BB

 

Leo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel is genoteerd.

 

Nu heb ik nog een andere vraag....een sat boer hier in mijn geburen beweert dat je met deze schotel GEEN HD kanalen kan mee ontvangen/bekijken ...is dat waar ?

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, het is wel degelijk mogelijk HD kanalen te bekijken met deze schotel.

In het verleden zaten de nederlandse HD kanalen op een andere transponder, daarbij konden wel ontvangstproblemen optreden.

Deze traden echter niet alleen op met deze Technisat schotel, maar ook met andere schotels.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, die satboer heeft natuurlijk wel gelijk; je kan sinds de transponderchange idd wel de canal Digitaal HD-kanalen zien met de Multitenne, maar het signaal is en blijft toch echt zwak.

Veel regenreserve heb je niet...

 

Ik ben overigens benieuwd of dat met de nieuwe 3 in 1 uitvoering voor Astra 1, 2 en 3, waarbij de Astra3 dus in het primaire brandpunt zit wat beter is.

 

Maar uit technisch oogpunt voor HD toch echt liever 80cm en dan een DUOBLOK of een 90 met meerdere losse LNB's.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Spotvogel


Ik ben overigens benieuwd of dat met de nieuwe 3 in 1 uitvoering voor Astra 1, 2 en 3, waarbij de Astra3 dus in het primaire brandpunt zit wat beter is.



Ik heb eerder het vermoeden, dat Canaal Digitaal de antenne opkoopt bij Technisat.
Alléén dan zonder de hotbird lnb.
Die gaan echt niet moeilijk lopen doen.
Als astra 3 meer in het brandpunt zou moeten komen, zou het binnenwerk van de lnb anders moeten zijn en er een herberekening van de lnb opstelling in de unit moeten plaatsvinden.
Eenvoudigweg de boel overnemen is voordeliger en werkt ook.

Leo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Leo

ik ben benieuwd naar jouw ervaringen voor HD ontvangst met de multitenne. Heb je bijvoorbeeld met regen eerder ontvangstproblemen met HD kanalen dan met gewone SD kanalen?

Is BBC HD goed te ontvangen?

 

groeten,

Peter

vu+ duo en vu+ zero OpenPli - Triax88 - SG2100A (42oost/58west) - Triax55, diseqc 1.0 en 1.1 switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had weinig dan wel geen problemen bij een normale regenbui.

Daar ik een "afdakje" over de lnb-unit had gemaakt, kwam er nagenoeg geen waterdruppels op de voorkant van de lnb die voor signaalverlies zouden kunnen zorgen.

 

zie ook bijgaande foto.

 

Leo.

post-37986-1318260079,3716_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: F l i p p i e
@Leo
ik ben benieuwd naar jouw ervaringen voor HD ontvangst met de multitenne. Heb je bijvoorbeeld met regen eerder ontvangstproblemen met HD kanalen dan met gewone SD kanalen?
Is BBC HD goed te ontvangen?

groeten,
Peter


Bij slechte weersomstandigdheden verlies ik de zwakkere zenders op Hotbird, maar de rest blijft prima werken. Dus ook BBC HD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...