Ga naar inhoud


Wat is een normaal gasverbruik?


Psychosammie

Aanbevolen berichten

@gamgra

 

Dat nieuwe huis is uit 1916, vrijstaand en 130m2.

Oorspronkelijk enkel steens gebouwd. De vorige bewoners hebben de boel wel dubbelwandig gemaakt. Geen idee wat er tussen zit.

Niet alle wanden zijn dubbelwandig. Zo hebben we een keukenkastje tegen de buitenmuur waarin het amper 10 graden is terwijl de keuken 20 graden is.

 

Er zit een 35KW HR ketel van ATAG uit 2000 in, de zogenaamde blauwe engel. Een flut ding geloof ik.

 

Er zit dubbel glas in.

 

De vloer is hout met parket. Onder de vloer gaan we schelpen storten tzt. Ik denk dat daar veel kou uit omhoog komt.

 

Verder hebben we nog een los staande garage waarin 2 radiators staan tegen bevriezing van de waterleiding. De warmwater aanvoer hiervoor loopt ergens buiten onder de straat door.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Psychosammie,

 

Ben bang dat de 1200 kuub die je vroeger verstookte niet toereikend is, houd er rekening mee dat je rond of boven de 2500 kuub uitkomt.

 

Ons vrijstaande huis iets ruimer 160 m2/(<500m3) bouwjaar 1972, redelijk goed geisoleerd, dubbelglas rondom.

 

Vebruik sedert 1992 gemiddeld 2413 kuub/jaar met 35Kw Hr ketel.

gelijksvloers vloerverwarming, boven radiatoren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier ook in een vrijstaand pand van 1900 waarvan alleen de benedenverdieping al 290 m2 is hiervan bewonen we alleen beneden 150 m2=450 m3

ik heb hier overal spouwmuren en thermopane aangebracht en tussen het plafond met de bovenverdieping 12 cm dikke isolatiedekens verwerkt.

 

Toen we er in kwamen wonen hadden we een verbruik van 3000 m2 door al deze maatregelen en een nieuwe hr ketel verbruikten we de laatste 2 jaar maar 1800 m3.

 

Han

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen eind mei en begin november gebruikten wij hier 200m^3, begin november tot begin januari 600m^3.

75% tot 80% van je verbruik zit in de 4 wintermaanden, en dan met name voor verwarming.

 

Ik verwacht dat wij uitkomen ergens tussen 1.500 en 2.000m^3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...