Ga naar inhoud


Hulp bij uitlijnen schotel : SCHWAIGER SF9000


Stefaand

Aanbevolen berichten

Hallo,

aangezien ik zelf af en toe een schotel uitricht, heb ik de sat-finder Schwaiger SF9000 aangeschaft. Die komt deze week of volgende week toe. Ben benieuwd hoe goed het toestel werkt voor het afstellen van een schotel, al dan niet draaibaar.

Met dit toestelletje kan je direct zien, zonder dat je telkens naar je ontvanger moet om te zappen, op welke satelliet je uitgericht bent. en...met de rechtse level-indicators kan je zelfs fine-tunen zodat je een optimaal resultaat hebt.

sf9000.jpg

Als er mensen zijn die gebruik willen maken van het toestel om hun schotel af te richten dan kan ik hun misschien hiermee van dienst zijn, mits een kleine vergoeding voor verplaatsing en dergelijke.

 

Ik hou jullie op de hoogte.

 

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onlangs nog even gezien hoe een 80 cm Triax schotel met zo'n Schwaiger SF9000 werd uitgericht, na montage van een beugel voor 4 LNB,s op deze schotel. Dat ding werkt ondanks zijn eenvoud erg goed. In 15 minuten stonden alle 4 LNB's perfect uitgericht, en was het klusje geklaard. Werkelijk een gemak in vergelijking met zo'n ellendig sat piepertje. Maarja, het kost ook wat, en toch meer een ding voor de vakman, of iemand die regelmatig schotels moet plaatsen. Ik hou die €170,- liever in de knip.

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé, als je hem wil proberen bij een lastig multytenne gevalletje... Ben wel benieuwd.

Woon je in de buurt van 1432?

 

Edit...onee, je komt uit Limburg.

 

Onkosten+ vergoed uiteraard!

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom uit Oost-vlaanderen, en das niet echt in de buurt van waar jij woont.

Maar...met die SCHWAIGER kan je ook enkel ASTRA 1 (19E) uitlijnen, want dit toestel werkt niet met DISEQC. Dus voor de andere satellieten lukt dat niet.

Dus veel verder komen we niet met jou Multytenne.

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik, maar als de 19.2 goed staat bij de multytenne staat de rest ook goed.

Ik kan ook de TV zien als ik aan het draaien ben, dus maakt niet zoveel uit denk ik.

 

Wel een mooi apparaatje!

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Stefaand
Ik kom uit Oost-vlaanderen, en das niet echt in de buurt van waar jij woont.
Maar...met die SCHWAIGER kan je ook enkel ASTRA 1 (19E) uitlijnen, want dit toestel werkt niet met DISEQC. Dus voor de andere satellieten lukt dat niet.
Dus veel verder komen we niet met jou Multytenne.


Mischien is dit wel interessant voor de Schwaiger 9000 bezitters.

Met de laatste software versie ondersteund de Schwaiger wel Diseqc 1.0 en kun je alle lnb's testen.

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Weet iemand hoe die update precies werkt heb het update setje gekocht maar ik krijg hem niet upgedate alvast bedankt voor het meedenken.

Origineel bericht van: planetbitworld
Origineel bericht van: Stefaand
Ik kom uit Oost-vlaanderen, en das niet echt in de buurt van waar jij woont.

Maar...met die SCHWAIGER kan je ook enkel ASTRA 1 (19E) uitlijnen, want dit toestel werkt niet met DISEQC. Dus voor de andere satellieten lukt dat niet.

Dus veel verder komen we niet met jou Multytenne.

 

Mischien is dit wel interessant voor de Schwaiger 9000 bezitters.

 

Met de laatste software versie ondersteund de Schwaiger wel Diseqc 1.0 en kun je alle lnb's testen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik ben van plan mijn schotel te vervangen door een T90.

misschien is dit toch nog nodig om te fine-tunen met zo'n ding?

 

wat kost me dat als jij van Oost-vlaanderen moet komen tot in Kortrijk?

 

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...