Ga naar inhoud


Wie weet er mooie FOTO sites


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik zoek sites, met mooie foto's, die je zo MAG opslaan en gebruiken. Ik moet voor mn werk een foto collage maken met foto's in verschillende genres. Er is genoeg te vinden waar je voor moet betalen enzo, maar zijn er ook mooie gratis foto sites ?

 

Wie weet wat ?

 

Groet,

Ronald

 

PS

Liefst in een zo hoog mogelijke resolutie....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Leuke site Melle...

 

Ik moet voor een redelijk nieuw inbindsysteem een foto collage maken, natuurlijk ingebonden in dat nieuwe systeem zelf.

 

Ik moet foto's bijelkaar zoeken in de genre's klein en groot / kleur en vormen / gewoon mooie plaatjes / snel en mooi.......

 

Snap ie ?

 

Groet,

 

Ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ronald,

 

Als er wat tussen zit dan even gillen naar mij toe.

 

Heb alles wel op groot formaat en dan weet je ook zeker dat je geen gedonder krijgt met rechten.

 

edit: ik denk dat ik wat te snel las zonet. Heb het idee dat je andere foto's zoekt dan ik maak.

Maar als er wat staat, roepen :-)

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

 

 

weet iemand hoe het zit met rechten?

 

 

want de fotos kunnen wel ge-upload zijn door iemand, maar mag je ze dan ook vrij gebruiken?

 

beetje offtopic:

Mijn trouwfoto wordt ook ergens door een website gebruikt.

zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven.

 

het hele vreemde eraan is, dat ik nooit een foto hiervan online heb gezet.

Ik heb destijds een fotograaf ingehuurd per uur.

(dus niet voor een reportage)

Ik was van mening dat ik alle materiaal heb gekregen (incl negatieven)

 

Maar de beste meneer zal wel digitale exemplaren voor zichzelf hebben gehouden. frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even zoeken op copyright en portretrecht.

 

Het copyright blijft altijd in het bezit van de fotograaf, tenzij hij de rechten op de foto verkoopt.

Hij heeft de foto gemaakt dus hij is de eigenaar van die foto.

 

Het portretrecht is weer wat anders, daar kun je je in sommige gevallen op beroepen, maar in dit geval heb je zelf geposeerd voor de camera (huwelijk) dus die foto is dan genomen met jouw toestemming.

Dan is er weinig aan te doen om die foto dan weg te krijgen.

Je zou dan moeten aan tonen voor de rechtbank dat doe foto jou schaadt op de een of andere manier.

(een undercover agent die op zo een manier tentoongesteld wordt heeft kans van slagen want die heeft er last van, in die orde moet je het bekijken)

 

Bovenstaande is breed interpreteerbaar, er is altijd een hele discussie mogelijk.

Je zou even na moeten kijken wat je op papier hebt bij de fotograaf aan opdracht e.d.

Als daar bij staat dat jij al het materiaal krijgt incl de rechten dan mag hij de foto zelf niet meer plaatsten.

 

Citaat:
want de fotos kunnen wel ge-upload zijn door iemand, maar mag je ze dan ook vrij gebruiken?

 

In het kort: Nee, tenzij je zeker weet dat de fotograaf ze zelf heeft geupload en je zeker weet dat het zijn foto's zijn, dus die hij zelf gemaakt heeft en er bijstaat dat ze rechtenvrij zijn.

 

In alle andere gevallen heb je de toestemming van de fotograaf nodig en is naamsvermelding verplicht ook.

 

 

 

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...