Ga naar inhoud


hoe wachtwoord uit een cookie halen


Ome Merde

Aanbevolen berichten


Als het wachtwoord in het koekje staat dan zal ik nooit meer gebruik maken van die website.

Normaal gesproken staat er alleen een referentie code in een cookie wat op de web server wordt gekoppeld aan een user / waarde / wat dan ook.

Ik geef je dus zeer weinig kans dat je een wachtwoord uit een cookie kan halen als het er al in staat. Het probleem is namelijk dat het iedere designer vrij staat hoe informatie te coderen in een cookie...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt helemaal af van de webappl., sommige doen een crypto call met een waarde+password en die gaat dan de cookie in, andere bewaren de hash op de server. Dus je zal moeten openbaren waar nu je weer bent geweest :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe weet je zeker dat het programma wat jij noemt werkt?

Ik keek eens op hun "test" pagina, en zag twee password boxes om te testen.

Dit is de html code van die twee boxes:

Code:
<tr><td>Password 1:<input type="password" name="Password1" size="40" value="hi"><br><br>Password 2:<input type="password" name="Password2" size="40" value="psw"></td></tr>

Als het programma deze passwords kan tevoorschijn toveren dan is het een heel goed programma NOT.

 

Geef eens aan van welke (soort?) website het password wil terug halen?

Heel veel websites die voor jou het password invullen door middel van een cookie, vullen het met een hash van het password. Heel vaak is deze hash tijd gebonden, dus als je dezelfde hash een uur later wilt gebruiken dan werkt hij niet meer...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...