Ga naar inhoud


zenders instellen door sat. handelaar


hannes

Aanbevolen berichten

ik ben nieuw op dit forum maar kom gelijk al met een hopelijk wel redelijke vraag

ik heb 2 topfld sat tuners en had alle instellingen zelf verklooid

ik heb ze toen naar een sat. groothandelaar in enschede gebracht waar ik ook nwe lnb,s had gehaald en gevraagd of ze deze opnw konden instellen.

bij aanschaf lnb,s had ie gezegd dat als er problemen met instellen waren hij wel een handje zou helpen

toen ik ze ophaalde was ik 92!!! euro kwijt en in totaal 1300 zenders op de ene ontvanger en 910 op de andere (alleen hotbird heeft er al over de 1000)

ze waren er 1,5 uur mee bezig geweest en ik had gevraagd of ze er ook astra 2 en 3 bij op wilden zetten , nee dus

mijn vraag is dit normaal???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
(alleen hotbird heeft er al over de 1000)

 

uh ik vang 1845 zenders op hete vogel (data radio tv)

 

maar vindt je 't gek?

als je hem zelf zou aansluiten en een scan laten doen op ugh LNB's duurt dat wel effe / of ik nu bij sta te kijken of niet (dat laatste doet er niet toe)

 

en dan heb je er twee aangeleverd...

met wat geemmer ben je inderdaad zo een uur kwijt.

als ze een doorsnee uurloon afrekenen (had je ook moeten vragen vooraf) komt die 92 euro niet eens zo erg hoog.

 

dus een les voor de volgende keer, doe het zelf.

maar houdt rekening met een kostprijs/manuur

als je een zaak hebt wil je ook een beetje beleg op die boterham

Citaat:
had ie gezegd dat als er problemen met instellen waren hij wel een handje zou helpen

WAT kost dat handje? moet je altijd vragen aan de dienstverlener.

 

achteraf erover lullen heeft geen zin.

 

chiao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg mijn topfield ook niet goed, heb er de zenders ook opnieuw in laten zetten, door ***geen-reclame***. kostte me 10 euro voor kwartiertje werk. vind het toch belachelijk dat ze het niet als service doen en een beetje uitleg geven. ik krijg nog steeds niet alle zenders goed thuis.

paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en ook dan (voor 10 euro) op een andere schotel

is het nog steeds lachwekkend dat je er niet op komt het zelf te leren, hoe dat zenderlijstje correct erop te knallen.

kennen jullie het topfield subforum?

juist daar is het sat4all forum voor zelf leren en dus hopelijk ook GOED en zonder kosten.

 

chiao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hannes
nwe lnb,s had gehaald en gevraagd of ze deze opnw konden instellen.bij aanschaf lnb,s had ie gezegd dat als er problemen met instellen waren hij wel een handje zou helpen
toen ik ze ophaalde was ik 92!!! euro kwijt en in totaal 1300 zenders op de ene ontvanger en 910 op de andere (alleen hotbird heeft er al over de 1000)
ze waren er 1,5 uur mee bezig geweest en ik had gevraagd of ze er ook astra 2 en 3 bij op wilden zetten , nee dus
mijn vraag is dit normaal???

Dag hannes , welkom bij de satgenoten , de prijs die betaald hebt met lnb's is normaal zeker niet overdreven , maar dat astra 2/3 er niet opzitten lijkt mij vreemd , bij plaatsing van nieuwe firmware ( wat men gewoonlijk doet ) zouden deze er zeker moeten in zitten , ik vermoed dat je ze via je syteem instellingen moet aanduiden , anders ga hier http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/postlist/Board/25/page/1 eens kijken daar zitten veel post's van gebruikers , ben zeker dat je daar verder kunt , staat er vol van informatie over topfield , ook hoe je ( in de toekomst ) zelf de firmware kunt updaten enz .
nog veel satplezier

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ik heb gevonden om de zenders te installeren via topset. moet er nog een kabeltje voor kopen. ik heb er ook gepost.http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1615865#Post1615865 want de zenders zitten er dus in(op welke schotel maakt toch niet uit?) bijna alles werkt, alleen de vlaamse zenders en de hd-zenders worden niet doorgegeven door de tf. heb dus tvv. ik krijg daar geen reactie, op dit forum. kan het ook niet vinden bij alle andere topics.

 

paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mss eerst eens een vraagje stellen of een medesatter in je buurt dat niet wou doen voor een paar biertjes.Dan heb je het meteen ook eens gezien hoe het moet.Zal veel goedkoper zijn.Hier in Belgie helpen we elkaar en bestellen soms samen via Duitsland.Is ook een stuk goedkoper en je leert van elkaar en niet vergeten:je krijgt er goede vrienden bij.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...