Ga naar inhoud


[DM7000 en?] en 4.2.2 uitzendingen kijken.


@Mars

Aanbevolen berichten

Log in via je thuisnetwerk op je Dreambox dus via http+ local IP.

(Ik heb een DB7000) en klik dan op WEB-X-TV. Misschien krijg je eerst nog een melding over een active X geneuzel die je eerst moet installeren ofzoiets maar dat weet ik niet meer. Tevens kom ik er ook net achter dat ik het beeld niet van 4:3 naar 16:6 kan veranderen.... Dus ik denk dat de volgende optie beter werkt.

Installeer eerst de VLC mediaplayer als je die nog niet hebt. Klik dan in Enigma op de knop VLC. Even later verschijnt een window met m3u en selecteer dan bij "openen met" de VLC mediaplayer. In VLC kun je je beeldformaat wijzigen en deinterlace inschakelen.

Succes en veel kijkplezier.

Omhoog Antwoorden

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kan je op de dreambox ook in een oog opslag zien of het een 4.2.2 uitzending is?

 

Ik zie wel vaker 4.3 , 16.9 of stream: n/a terwijl er wel een signaal is.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me nog meen te herinneren van zo een jaar of vier geleden is dat ontvangst mogelijk was met de originele software versie : 1.07.4

Iets meer dan de helft van alle 4:2:2 feeds konden worden gezien. In latere versies is men dit weer softwarematig gaan tegen werken omdat de ontvanger dan iets trager werd. Naar het schijnt werd door Dream zelf aangegeven dat 4:2:2 zeker mogelijk was met de Dreambox. Alleen commercieel zijn er voor Dream andere dingen belangrijker dan 4:2:2

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Installeer eerst de VLC mediaplayer als je die nog niet hebt. Klik dan in Enigma op de knop VLC. Even later verschijnt een window met m3u en selecteer dan bij "openen met" de VLC mediaplayer

 

Ik heb op de pc VLC player staan.In het verleden kon ik wel een stream bekijken maar ik weet de poort niet meer. Waar kan ik die zien of instellen op een Plir image?

 

In de downloads van Plir zie ik VLC frontend . Een andere niet. Als ik deze aanklik dan lijkt dit me eerser een client software die de films van de pc af kan laten spelen. Dus niet van DM7000 naar pc. Ik heb dus een andere plugin nodig maar welke?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matchless

Ik heb op de pc VLC player staan.In het verleden kon ik wel een stream bekijken maar ik weet de poort niet meer. Waar kan ik die zien of instellen op een Plir image?

In de downloads van Plir zie ik VLC frontend . Een andere niet. Als ik deze aanklik dan lijkt dit me eerser een client software die de films van de pc af kan laten spelen. Dus niet van DM7000 naar pc. Ik heb dus een andere plugin nodig maar welke?

VLC frontend heb je inderdaad niet nodig (maar dan heb je ook een oude image, want nu zit er standaard een movieplayer in).
Hier: http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=GenericStream staat een uitgebreide uitleg over het streamen van Dreambox naar PC.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...