Ga naar inhoud


hoe maak je een lcd scherm schoon en met welk product


peterksr

Aanbevolen berichten

keukenrol en een goede spray ruitenreiniger meer gebruik ik niet , altijd goed resultaat , wel oppassen in sommige spray's zitten licht ontvlambare produkten , beetje voorzichter zijn want anders krijg je een ""zwart scherm"" en onnodig bezoek van die gasten met rode wagen en blauw lichtje op hun dak ,

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is zo simpel,

 

Een microvezel doekje of een geel "sopdoekje" gewoon met warm water nat maken, goed uitwringen,

 

Scherm schoonmaken, droog maken (wrijven) met een zachte (badstof) handdoek.

 

En Voila, scherm is schoon..

 

Doe dit al jaren zo en altijd een schoon streeploos scherm.

 

Met de vriendelijke groeten van,

 

Mien Dobbelsteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Panasonic Plasma en daar zit wel degelijk tegen schittering een laagje op het scherm. Het kan best zijn dat bij andere of oudere toestellen geen laagje op het scherm zit.

Trouwens waarom zou Philips(zoals hier ergens eerder geschreven) zo'n vloeistof maken als het geen nut heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
De meesten doen het toch met een middel waarin zepen of oplosmiddelen zitten.

Dus veronderstel dat er inderdaad geen "laagje" opzit want met name met oplosmiddelen wordt een "laagje" snel aangetast.


Er zit wel degelijk een coating op maar ja als je het niet gelooft en toch met oplosmiddelen of zeep wilt doen ga je gang.

Ik gebruik Safeclean en een zachte doek om mijn schermen schoon te houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Trouwens waarom zou Philips(zoals hier ergens eerder geschreven) zo'n vloeistof maken als het geen nut heeft.

 

Wat dacht je van geld verdienen, ( commercie )

 

Gewoon lauw water en een zachte doek is voldoende.

 

Zolang je maar geen chemische rommel gebruikt, die kan de eventueele coating aantasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn Philips handleiding staat;

 

-Wrijf niet over het scherm met een doek met chemische schoonmaakmiddelen.

-Raak het oppervlak niet aan met uw handen of vettige doeken(sommige cosmetica zij schadelijk voor het scherm).

-Wanneer het scherm stoffig wordt, maakt u het voorzichtig schoon met een absorberende katoenen doek of ander zacht materiaal zoals een zeemdoek.

-Verwijder speeksel of waterdruppels zo vlug mogelijk.Langdurig contact met het scherm kan vervormingen of kleurvermindering veroorzaken.

 

Lauw water kan dan wel, als je maar heel snel het scherm weer droog maakt? En wat met ander vervuiling dan stof?

Ik durf er niet aan te komen, proberen jullie het eerst maar dan lees ik het wel hoe dat is afgelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maja
Lees vooral de gebruiksaanwijzing van de LCD/Plasma TV. Daar zou ik in ieder geval niet van afwijken omdat op bepaalde schermen een extra aangebracht laagje zit bijv. tegen reflekties. Gebruikt men het verkeerde middel gaat dat in ieder geval snel verloren.

even gaan zoeken , hierbij het antwoord van een prof, zie ook citaat ;
indien de lcd voorzien is van een beschermlaag gebruik je best een produkt op basis van ISOPROPANOL de meeste lcd reinigingsprodukten zijn gebaseerd op dit produkt , als je lcd niet voorzien is van een beschermlaag kun je eender welk ruiten reinigingsprodukt gebruiken

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...