Ga naar inhoud


hoe maak je een lcd scherm schoon en met welk product


peterksr

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik heb een lcd tv en deze is wat vuil dus wil ik hem schoon maken.

nu had vochtige doekjes gekocht van een bepaald merk en deze zouden geschikt zijn voor het schoonmaken van het scherm.

als ik deze gebruik laten ze allemaal strepen achter als je tv kijk zie je dat niet maar wel als de zon er op staat.

ik heb geprobeert om het scherm met een zachte doek na te wrijven maar dat heeft geen effect.

in de schoonmaak doekjes zit volgens mij ongeveer de zelfde stof als brillen reinigingsdoekjes.

wie helpt mjn met dit probleem ?

 

gr. peter

 

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn middelen in de handel voor het schoonmalen van TFT-monitoren.

Ik denk dat je daar toch wel goede resultaten mee krijgt.

 

Ik gebruik op mijn monitor tot volle tevredenheid een soort glassex.

Ik heb dat niet getest op een LCD-TV want ik heb plasma.

 

Als je op de zoeksite "reinigen lcd tv" intikt kom je allemaal speciale tips en middeltjes tegen.

 

Succes, en we horen graag met welk product je je lcd-tv uiteindelijk mee hebt gereinigd.

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lambik61
Er zijn middelen in de handel voor het schoonmalen van TFT-monitoren.
Ik denk dat je daar toch wel goede resultaten mee krijgt.

Ik gebruik op mijn monitor tot volle tevredenheid een soort glassex.
Ik heb dat niet getest op een LCD-TV want ik heb plasma.

Als je op de zoeksite "reinigen lcd tv" intikt kom je allemaal speciale tips en middeltjes tegen.

Succes, en we horen graag met welk product je je lcd-tv uiteindelijk mee hebt gereinigd.


ga eens op zoek je hoort er nog van.

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peterksr
hallo,

ik heb een lcd tv en deze is wat vuil dus wil ik hem schoon maken.
nu had vochtige doekjes gekocht van een bepaald merk en deze zouden geschikt zijn voor het schoonmaken van het scherm.
als ik deze gebruik laten ze allemaal strepen achter als je tv kijk zie je dat niet maar wel als de zon er op staat.
ik heb geprobeert om het scherm met een zachte doek na te wrijven maar dat heeft geen effect.
in de schoonmaak doekjes zit volgens mij ongeveer de zelfde stof als brillen reinigingsdoekjes.
wie helpt mjn met dit probleem ?

gr. peter


Ik heb speciaal voor mijn plasma, maar ook lcd-schermen een spuitbusje gekocht (zit verpakt met een speciaal reinigingsdoekje) van een fabrikant van tv-schermen. Eventueel via pm kan/mag ik de naam noemen. Ik moet zeggen dat spul erg prima werkt voor mijn plasma en laptop en laat geen strepen na !

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

 

(Bijna) Elke computer winkel heeft een klein bus spray op de toonbank staan, waarmee TFT schermen mee schoongemaakt kunnen worden.

 

Ik gebruik dit zelf ook voor mijn plasma.

werkt super!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een flesje met doekje (zat samen in een doosje) van Philips gekocht... Dit laat helemaal geen strepen na en het scherm (LCD) is weer schoon... Volgens mij hangt er er wel een beetje vanaf hoe vuil het scherm is, want welkk soort vuil er opzit.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees vooral de gebruiksaanwijzing van de LCD/Plasma TV. Daar zou ik in ieder geval niet van afwijken omdat op bepaalde schermen een extra aangebracht laagje zit bijv. tegen reflekties. Gebruikt men het verkeerde middel gaat dat in ieder geval snel verloren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uit de gebruiksaanwijzing van mijn scherm...

 

Schoonmaken van het oppervlak van het scherm en

het glanzende oppervlak aan de voorkant van de

behuizing

• Maak het scherm van dit product of de glanzende voorkant

van de behuizing schoon door dit voorzichtig af te nemen

met een zachte, droge doek; het meegeleverde

reinigingsdoekje of iets dergelijks (d.w.z. katoen of flanel).

Als u een harde of vuile doek gebruikt of te hard wrijft, kunt

u krassen maken op het scherm of op de afwerking van het

product.

• Als u het oppervlak van het scherm met een natte doek

schoonmaakt, kunnen er druppels in het product terecht

komen en storingen veroorzaken.

 

Zoals al eerder hierboven aangegeven, raadpleeg je eigen gebruiksaanwijzing

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik een flesje met een pompverstuiver en een microvezeldoekje kost € 1.49 made in China en er staat op: Screencleaner with microfibre cloth heb er vier schermen meegedaan LCD en TFT nergens strepen te zien.

 

In het Nederlands staat op de verpakking,

Kan voor elk type scherm worden gebruikt, inclusief LCD en Plasmaschermen. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...