Ga naar inhoud


[TF7710] Ernstig geheugen verlies


voyager

Aanbevolen berichten

De problemen worden eigenlijk alleen maar groter en groter. Vandaag mijn nieuwe motor neer gezet, de stab kon na de vries kou niet meer overweg met de goto x functie.

 

De topfield kanalen laten scannen en om paar sats de setting opgeslagen met de store functie. Tijdens het scannen van eutelsat ging het mis, de ontvanger resetten groene strepen kwamen in beeld en daarna was ik weer al mijn settings kwijt. Restore gebruik en me settings weer terug. Eurobird scannen, weer ontvanger onderuit, restore geprobeerd maar dit werkt nu niet meer. Settings komen vervormt terug en uiteindelijk crasht de ontvanger opnieuw.

 

Topfield zelf reageerd niet, de persoon van wie ik hem kocht op sat4all nergeerd mijn prive mail.

 

Zucht wat moet ik nu met dit ding, want als ontvanger is hij niet echt bruikbaar.

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

voyager

 

Het is lullig om te zeggen maar ik denk dat je een mis koop hebt gedaan.

de persoon waar jij hem van hebt gekocht biet hier erg veel te koop aan dat is voor mij een rede dat ik dit niet vertrouw.

 

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is helemaal niet lullig, gewoon zoals het is. Ik moet de persoon bellen maar ik ben totaal niet iemand die houd van conflicten, dus ik zit er tegen aan te hikken :-(

 

Waar zou ik hem ter reperatie kunnen aanbieden? wie handeld dat af in nederland of europa?

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht even, dit is een beetje een raar verhaal aan het worden.

 

Ten eerste heb jij nooit mij een pm gestuurd, dus het hele verhaal dat ik niet op je vragen reageer klopt absoluut niet !

Dus neem dat maar even heel snel terug !

 

Ten tweede, er is hier een hele lange tijd gewoon naar Astra1 en Astra3 gekeken, en niet een draaibare opstelling, dus ik weet niet wat je nu allemaal loopt te roepen, maar daar ben ik niet van gediend !

 

Anders kijkt er een Moderator maar eens hoeveel pm,s jij me gestuurd hebt, dan is alles duidelijk lijkt me,

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

verzonden : 21/01/09 22:48 Re: pvr

 

Het is vandaag de 2e keer dat ik merkwaardige dingen tegen kom met de topfield. De eerste keer kon ik astra op tuner 1 niet verder inlezen dan 50% en stopte hij er mee, op tuner 2 alles normaal. Pas na een firmware update, nou ja update het er opnieuw opzetten van de firmware was het probleem opgelost.

 

Vandaag de meeste satelieten ingelezen en 3 uur later de ontvanger weer aangezet krijg ik een config schem voor me neus en is er van mijn middag werk niets meer terug te vinden.

 

Er is iets serieus mis met deze ontvanger, ik heb het nog nooit mee gemaakt dat een ontvanger zijn hele kanalen lijst opeens kwijt is. Ik wil graag weten hoe we dit gaan oplossen.

 

vriendelijke groeten

 

Sebastiaan

 

Dit is wat er verzonden is.

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort problemen lijkt me al bij de verkoper bekend te zijn geweestg als-ie er zelf last van had.

Het kan ook zo zijn dat door transport en/of statische (ont)lading een deel ven de electronica ontregeld is geraakt.

 

Je zou kunnen overwegen om hem ter diagnose naar Rebox te sturen en hun een voorstel laten doen, zonder dat je al meteen de kosten van reparatie moet betalen. Ik weet niet hoe loyaal Topfield met garantiebepalingen is, maar het zou zo'n bedrijf passen om in ieder geval tegemoet te komen aan (een deel van) de reparatiekosten voor zo'n best duur apparaat.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is gewoon in orginele boos mee gekomen, en dan nog zit alles in een metale behuizing de kans op echt een ontlading is best wel heel klein. Maar het probleem is wel op te roepen en heeft vermoedelijk met een defecte ram chip te maken. Zit het geheugen over de zoveel% vol is het klaar en over.

 

Maar goed het was niet mijn bedoeling martijn boos te maken, ergens is er gewoon iets mis gegaan in de PM afhandeling dus ik hoop dat we dit gewoon kunnen oplossen.

 

Ik weet niet hoe schappelijk rebox is, het liefst zie ik hem ook gerepareerd worden want ik vind het echt een geweldige ontvanger.

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij niet netjes van je om eerst te gaan roepen en allerlei beschuldigen te uiten, en dan te zeggen dat je hoopt dat ik niet boos ben, wat denk je zelf ?

Ik heb mijn hele database gisteren nog nagezien, geen pm.

vervolgens zeg je dat je ook de importeur al had gemaild, ook dit is niet waar, ik heb ze gebeld, je mail is vandaag voor het eerst binnen gekomen.

Je lijkt me iemand die door de frustratie eerst gaat schreeuwen, en dan pas rustig gaat nadenken.

Je begrijpt dat de onderlinge verstandhouding behoorlijk naar de..... is.

 

Ik zou je gerust willen helpen, maar je begrijpt dat een excuses op dit board mij wel een nette oplossing is.

Dit wacht ik dan ook even af, en ga je dan verder helpen met je probleem.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je doelt op het "Topfield zelf reageerd niet" zinnetje. Dat klopt topfield korea heb ik gevraagt of het probleem bekent was en of het een bug was. Deze reageerde niet.

 

Hadrian kwam met het idee om hem naar rebox te sturen dus die heb ik gisteravond een mail gestuurd en idd die hebben ze vandaag gelezen en gereageerd. Niets verdachts of vreemds aan.

 

Rebox antwoorde met de vraag of ik het serie nummer kon doorgeven zodat zij wisten of hij ook werkelijk bij hun vandaan komt.

 

achter.JPG

 

Ik neem aan dat het serie nummer rechts boven had moeten staan? Zo niet waar kan ik die dan vinden? Buiten een mac adres sticker is er verder niets.

 

Het begint een beetje de omgekeerde wereld te worden. Oke er is iets met de PM afhandeling fout gegaan mijn excuses daarvoor. Verder blijft het zo dat de ontvanger die jij verkocht hebt niet werkt zoals hij hoort te werken. Dan kan je hoog of laag springen het is niet anders.

 

Of we lossen dit op als twee volwassen mensen en als we er niet uit komen dan rust alleen de weg naar de rechtbank nog. want garantie kan ik zonder serial niet claimen. Er is verder geen uitweg.

 

 

 

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voyager,

 

Even los van die discussie. Kun je nou eens aangeven welke methodes je allemaal geprobeerd hebt om die zenders erin te laden? In je eerste posts geef je al aan dat je niet bekend bent de de juiste software en niet zeker bent of je het juiste programma gebruikt. Vervolgens zeg je ook dat je twijfels hebt over je kabel.

 

Hierna zeg je dat je verschillende satelieten hebt gescand en het bij de zoveelste sateliet steeds mis gaat. Kun je eens aangeven hoeveel zenders je in je TF hebt staan voordat je met de scan van die bewuste sateliet begint? Het is je bekend dat er er max. 5000 zenders (3500 TV en 1500 Radio) in kunnen?

 

En in welke modus scan je eigenlijk? De nieuwste software beschikt over de fastscan methode. Wat ik mij herinner van de fastscan die ikzelf gedaan heb is dat hij ook ook tot 50% voortgang aangaf en daarna stopte. Dit is ook wat jij aangeeft. Echter bij mij stond wel de gehele CD lijst correct in de TF. Dat er bij een scan maar tot 50% voortgang aangegeven wordt hoeft dus ook geen probleem te zijn.

 

Verder verbaas ik me er dus over hoeveel satelieten jij scant. Mocht je alleen de astra scannen (automatische modus, dus geen fastscan) dan zul je al ergens richting het maximum van de 3500 kanalen gaan. Als je daarna nog meer sats gaat scannen kan ik me goed voorstellen dat tegen problemen aan loopt.

 

Dus kortom. Ja, als ik jou verhalen lees dan kan ik me goed voorstellen dat je het idee hebt dat "het ding" voor geen meter werkt. Alleen zoals ik hierboven al aangeef kunnen de oorzaken ook heel ergens anders liggen. (lees onjuiste bediening, zonder je van onkunde te willen beschuldigen) Als ik je een tip mag geven dan zou ik maar eens heel goed nagaan of je op de juiste manier bezig bent voordat je dergelijke opmerkingen gaat maken....

 

En mocht het apparaat echt stuk zijn, ik kan me niet voorstellen dat de vorige eigenaar hier dan geen werk van gemaakt zou hebben. Zo oud kan de ontvanger nog niet zijn dus zeer waarschijnlijk zit er nog gewoon fabrieksgarantie op... Waarschijnlijk had hij dan zelf wel zo handig geweest om er even mee naar een dealer te gaan ipv hier op het forum bewust een defecte ontavanger aan te bieden met alle risico's van dien.

 

Heb je trouwens de andere topics over het scannen van kanalen en de topics over de nieuwste firmware al gevonden (en vooral gelezen)??? Ik heb zo'n vermoeden dat je daar een heel eind verder mee zult komen.

 

Of anders geef eens aan waar je ergens woont. Misschien wel iemand in de buurt die eens met je mee kan kijken...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb idd gekeken of ik tegen mijn maximum aanloop, maar ik scan buiten Astra 1 eigenlijk alleen FTA. Eutel satjes en atlantic bird zijn niet echt druk(in ieder geval met een 78CM dishje. Dit probleem heeft zich ook al eens voorgedaan met maar 2000 kanalen in de ontvanger.

 

Vind het heel fijn dat iedereen probeert te helpen echt, maar ik kan met 99% zekerheid zeggen dat dit geen user error is. Mijn vermoeden is dat de ontvanger tegen een defect geheugen adres aanloopt en daarom onderuit gaat.

 

Misschien dat er iemand hier is met een 7710HDPVR die eens wat kanaaltjes kan inlezen en kijken hoe de topfield reageerd als hij zijn maximum bereikt. Geeft hij dat gewoon aan? Of gaat hij onderuit.

 

Ik wil een ding hier bij even duidelijk stellen. Het is nooit en te nimmer mijn bedoeling mensen te beledigen, zwart te maken of wat dan ook. Ik vind dat soort dingen zonden van mijn tijd en energie. Dus mocht ik je beledigt hebben, sorry dat is niet mijn intentie geweest.

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: voyager
... maar ik kan met 99% zekerheid zeggen dat dit geen user error is.

Sebastiaan,
Dit kan ik niet volgen, aan de éné kant ga jij je verontschuldigen, een prima actie, maar aan de andere kant druipt de arrogantie ervan af.
Als je het zo zeker weet dat dit geen 'user error' is (wat dit ook mag zijn) waarom vraag je het dan hier op het forum want dan kun je het apparaat beter gelijk ter reparatie aanbieden.
Verder vind ik het ook heel zwak dat je geen enkele moeite neemt om op de door Quattro gestelde vragen te reageren.
Zo maak je hier naar mening geen vrienden mee.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...