Ga naar inhoud


[Arion 9400] Hoe nu precies om te gaan met decoderen?


Con

Aanbevolen berichten

Als we de decoder aanzetten op decoderen en wij blijven met

onze tengels vervolgens 12 uur van de decoder af dan nog is

er nog steeds niet gedecodeerd.

 

Wellicht staan er basisinstellingen niet goed of zijn er truucs

die ik niet ken. Voor mijn configuratie zie voetnoot.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: cornea
decoderen werkt gewoon altijd.

Gaat natuurlijk niet decoderen als er niets te decoderen valt.

Hoe staan je instellingen bij decoderen?


Zie hier de instellingen.

Verwonderlijk is dat wanneer er naar een gecodaeerd programma
wordt gekeken, regelmatig een fractie van een seconde geen beeld
is en het programma zomaar een minuut verder schiet.


HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de 31 opnames zijn er zo te zien toch 29 gedecodeerd.

 

Als alleen die overgebleven opnames het niet doen kan het zijn

dat deze een te grote beschadiging hebben waardoor decoderen niet gaat.

 

Je kan proberen aan het begin en/of einde een stukje eraf te knippen en het dan nog eens te proberen.

 

Bij mijn Echostar 5020 gebeurde dit ook wel eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Con,

 

Wat jij beschrijft over af en toe een audio hik en het beeld wat soms doorschiet is bekend bij de firmwareschrijvers. Het schijnt dat er ontvangers zijn die hier veel last van hebben en andere die het nauwelijks hebben. Zij hebben het vemoeden dat het probleem in de softwarematige benadering van de hardeschijf zit. Ze hebben en duitsland dan ook een test firmware uitgezet bij verschillende gebruikers om te kijken of hun vermoeden juist is. Het probleem schijnt zicht ook in minderemate voor te doen bij de good old af9300.

 

Heb jij een ce gecertificeerde harde schijf? Een schijf speciaal gemaakt voor pvr consumenten elektronica.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: raantje
Hoi Con,

. . . . Heb jij een ce gecertificeerde harde schijf? Een schijf speciaal gemaakt voor pvr consumenten elektronica.


Een geruststellende gedachte dat ze de FW herschrijven voor oa
het "gehik". En nu maar wachten. Ergens gelezen dat opnieuw
formateren ook nog wel eens helpt.

Ik heb de decoder gekocht inclusief "festplatte" dus ik verwacht
dat deze HD "decoder-vriendelijk" is.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb je gewoon je instellingen niet goed staan.

 

dual desramble moet uit staan.

 

verplaatsen moet je verwijderen van maken.

handmatig op automatisch

dan de tijd bijvoorbeeld om 2:00

 

dan gaat hij gewoon decoderen hoor,zeker weten.

 

alleen je hebt 29 opnames dus hij gaat kopieren 1 op 1 dus kan dus wel 1 a 2 dagen duren voordat hij klaar is.

 

ik zou in dit geval gewoon naar de pvr lijst gaan en de opnames van deze maand (van vorige maand zal niet meer lukken) stuk voor stuk decoderen.

 

Dit doe je door in de pvr lijst op het gecodeerde opname gaan staan en dan rode toets (decoderen drukken)en zet je hem op 8x vooruit spoelen.als hij klaar is wis je de originele en ga je naar de volgende.

 

Ook een voordeel van gedecodeerde opnames is dat hij er veel soepeler door heen kan spoelen.

 

 

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje aan Cornea: waarom moet Dualdescramble uit staan? Bij mij staat het (op een 9300, en met een Aston Cam) juist aan, omdat ik dacht dat dat ergens goed voor was. En met die instelling heb ik in ieder geval geen enkel probleem met decoderen.

 

Vraagje aan Con: als je automatisch decoderen aan had staan, maar met keuze voor Verplaatsen, staan er dan niet ergens in een ándere folder allemaal gedecodeerde opnamen? Zoals DeBeek al opmerkte, moeten er ergens 29 gedecodeerde opnamen staan.

 

Overigens: wat het decodeerproces wel eens in de war kan schoppen, is het heen en weer zappen, van een opname die loopt (van een gecodeerde zender) naar een andere zender etc.

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...