Ga naar inhoud

[DM8000] Opnemen op harde schijf ???.??

Aanbevolen berichten

Gast Runnerstwo
Geplaatst:

Sinds 2 weken ook in het bezit van een DM8000 en ik moet zeggen een geweldig apparaat. Er zit een interne harde schijf in van 1TB en alles is al uitgeprobeerd nog geen crash gehad. Maar het opnemen blijkt nu sinds 2 dagen een probleem. Ik heb de afgelopen weken al veel programma's opgenomen en dit was geen enkel probleem vanuit de stand-by of vanuit een draaiende dreambox. Maar sinds 2 dagen alles wat nu wordt opgenomen staat op ???.??

De reeds eerder opgenomen bestanden kan ik afspelen maar de ???.?? niet.

Er is niets veranderd de laatste 5 dagen geen nieuwe image geen download geen crash, alleen het geluid loopt nu via glas naar een surround set.

De harde schijf heb ik 2 weken geleden geformatteerd met de standaard software (DMM original Image- Release-dm8000_20081210.nfi)daarna Gemini 4.0 er op gezet. Plugins alleen DVD en EPG. Heeft iemand een idee!!!

Natuurlijk ik kan wel een herstart uitvoeren maar lijkt me niet echt een oplossing.

Geplaatst:

Kan het niet zijn dat je probeert op meer dan twee transponders tegelijk op te nemen ? In dat geval worden de eerste twee transponders opgenomen en de rest niet.

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Geplaatst:

Ik heb al gemerkt dat ik mijn 8000 af en toe herstarten omdat er anders problemen optreden met opnames. Een herstart van de GUI helpt ook.

Gast Runnerstwo
Geplaatst:

Gisteren nog een test uitgevoerd 1 kabel naar turner B afgesloten.Alleen Turner A gebruikt, 2 opnames ingesteld via (EPG) eerst Film 1.1 en nadat de opname was gestopt na een half uur Premiere HD. Wat blijkt alleen Premiere HD is opgenomen. Bij film 1.1 staat ???.??

Geplaatst:

Heren, al bovenstaande problemen eens bekeken, maar gebruiken jullie toevallig Gbox?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Gast Runnerstwo
Geplaatst:

Bij rechtstreeks kijken naar Film 1.1 heb ik uiteraard beeld.

Ik maak gebruik van CCcam 2.11. Wat Gbox is weet ik niet

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Heren, al bovenstaande problemen eens bekeken, maar gebruiken jullie toevallig Gbox?

Ik heb dit met een dm800, een film die wordt opgenomen halverwege de film stopt en er maar een halve film op de hd staat.(DM800 slave - 7020 Master - 2 DM500 Slave 2 Dm600 Slave alles intern natuurlijk)
Is dit een proleem van Gbox ? Zo ja weet ik wat me te doen staat....alle dreamboxen ombouwen naar cc cam eek

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Gast Runnerstwo
Geplaatst:

Ik heb de test uitgebreid. Maar eerst even een herstart van de DM8000. Dus ook volledig en de stroom er even af. Turner B ook weer aangesloten. Ned 1 opname gelijktijdig opname Omroep Gelderland en kijken naar een reeds eerder opgenomen programma van de harde schijf. Geen enkel probleem ik kan kijken en beide programma's worden correct opgenomen. Ook om tijdens de opname op Stand bye toetst te drukken is geen enkel probleem.

Dus de "OPLOSSING" is een herstart. Maar of dit nu een echte oplossing is?

Geplaatst:
Origineel bericht van: hugogertie
Is dit een proleem van Gbox ? Zo ja weet ik wat me te doen staat....alle dreamboxen ombouwen naar cc cam eek

Ik weet niet beter of Gbox ondersteund géén dual decoding, oftewel 2 kanalen tegelijk.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Gast Rob Dingen
Geplaatst:

Hoi

Ik heb hetzelfde probleem met timer gerelateerde opnames.

Gebruik een tuner de ander is niet aangesloten.

Ik heb de ??? gehad maar ook opnames met alleen beeld geen geluid en alleen geluid en geen beeld.

Gebruik CCAM nu met Pli en heb ook met een Ronald image gedraaid die hetzelfde probleem heeft.

Laatst had ik bij een directe opname met de hand die ik later weer stopte dat de rode punt in beeld gewoon bleef knipperen heb daarvoor de DB moeten herstarten.

Rob

Geplaatst:

Dat klopt Henksat. Gbox ondersteunt niet decoderen van twee of meer zenders tegelijkertijd.

Tot twee zenders tegelijkertijd kan wel met speciale truukjes en als het image de "/tmp/.recording" patch heeft. De truuk houdt in dat je gbox 2x draait op de box en onderling gaat verbinden. Mega gecompliceerd dus....

CCcam is dus veel makkelijker... gewoon CCcam draaien en kijken maar met je kaartje.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen