Ga naar inhoud


[ALL] Nieuwe box kiezen is bést lastig! DM800? DM8000? Of toch ander merk??


Galgootje

Aanbevolen berichten

Citaat:

Maar de elite heeft toch geen interne hdd , alleen usb2 , is dat wel snel genoeg ? En zover ik hier en daar hoor is hij wel heel instabiel , en beeldkwaliteit matig ? Dat is wat ik hoor , op meerdere plaatsen.


Die instabiliteit valt best wel mee hoor zeker als je geen incubus gebruikt, dus wat de fw betreft is men al
best op de goede weg.

Beeldkwaliteit matig?? Hmmm zal een afspraak met de oogarts maken want er vallen jullie dingen op die ik niet zie.
Heb een dm800 en een Azbox Elite naastelkaar staan.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

 

 

Dreambox 8000,DM 8000 Cable satellite receiver

The Dreambox DM8000 will have a 723 MHz IBM processor, and come with 2 CI slots and 2 integrated card readers. It will also have an internal DVD drive

 

Features:

The DM 8000 support multiple HDTV standards, including MPEG4/H.264 - that to be implemented by Sky in the UK! An improved power supply unit is included which will finally solve all previous PSU-related problems for good . A USB 2 port is also included as well as the standard RS232 serial port and Fast Ethernet port (no Gigabit ) It looks like the front of the box will house a multi-function (10) card reader so that you can easily load/access data, photos, mp3 etc. The LCD display has increased in size to 3,5x 5.5 cm. Naturally Linux is still the operating system, however it will be packaged in an 'easier to use form'.

 

We can only guess that means a complete re-write of Enigma. These details are still very sketchy. More news as we find it out

 

Specifications:

 

Tuner: Twin tuner (optional card)

O/S: Linux (open source)

Video connections: DVI, HDMI

Supported video standards: MPEG2, MPEG4/H.264 & WM9 (HDTV compliant)

CPU: 723MHz IBM

Memory (RAM): 128 Mb

Flash Memory: 32 Mb

Network: 100 MBit full duplex Ethernet interface MiniPCI slot Super cool display (RGB color adjustable)

Drives:

Slimline DVD player (optional) HDD (optional)

2 x CI, with eject button

2 x Smartcard reader & 1 SIM card reader (internal)

Multiple layer 3D menu (16 milion colors)

USB 2.0

 

(leverbaar voor 400 $)made in china

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: totaaltje
Maar de elite heeft toch geen interne hdd , alleen usb2 , is dat wel snel genoeg ? En zover ik hier en daar hoor is hij wel heel instabiel , en beeldkwaliteit matig ? Dat is wat ik hoor , op meerdere plaatsen.


Klopt, de elite heeft geen interne HDD. Er moet een USB disk aan of je kan een netwerkshare gebruiken (alleen afspelen, heb nog niet ontdekt hoe je de AZbox zover krijgt om op een netwerkshare op te nemen).

De beeldkwaliteit is met de laatste firmware updates flink verbeterd. Het "korrelige" is opgelost. Ik heb net met m'n vrouw een vergelijking gedaan tussen de dm800 en de AZbox op kanaal MelodyZen. Na tig keer heen en weer schakelen had ik het idee dat de dm800 iets scherper beeld had, maar niet perse beter. Mijn vrouw zag geen verschil. We moesten helaas heen en weer schakelen tussen de HDMI ingangen op de TV en dat gaat nogal langzaam. De ultieme test is natuurlijk met twee identieke TV's zodat je de beelden direct kan vergelijken. Maar slecht beeld heeft de AZbox zeker niet (meer).

Stabiliteit is nog wel een punt. De softcam (incubusCamd) verliest zijn connectie naar CCcam regelmatig en dan moet je hem opnieuw opstarten via het plugin menu. En als je op internet gaat browsen crashed de ontvanger soms helemaal.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies beeldkwaliteit is idd een issue.

Ik heb ook de 800 en de azbox naast mekaar staan en ik zie geen verschil ( gebruik alleen maar laatste fw releases)

 

Incubus is hier behoorlijk stabiel ( interne server )

Die webbrowser verdient idd nog enige aandacht

 

Als je um alleen zou gebruiken voor afspelen van video files en satkijken voldoet ie al meer dan aardig ( loopt hier zeker niet vaker vast dan de 800)

 

Maar verbeteringen komen eraan bovendien kun je azbox niet kwalijk nemen dat Incubus wel us de weg kwijt raakt.

 

TIP Mbox

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de azbox moet je met een paar zaken rekening houden.

1. de mensen hier er op sat4al over schrijven zijn voor een groot deel (op een paar uitzonderingen na) beinvloed door, of betrokken bij de handel in dat merk. Dat wil niet zegen dat het niets is, maar wel dat je de meeste berichten minimaal met een korreltje zou moet nemen.

2. vrijwel alles wat is beloofd door de makers, nog in de toekomst ligt, ofwel nog gerealiseerd moet worden. Daar kun je dus op dit moment niets zinnigs over zeggen.

3. Ik diverse mensen geproken heb die het een hele grappige mediaplayer met satellietontvangst mogelijkheid vonden, maar juist het satellietgedeelte nog buggy en onderontwikkeld is.

Met name de HD beeldkwaliteit vonden diverse mensen in vergelijking met andere HD receivers enorm tegenvallen.

4. het geen open source software is en dat volgens mij ook nooit zal worden want een deel van de software is in licentie aangekocht bij een extern bedrijf en daar geldt alleen een gebruikslicentie voor en kan/mag de source code dus niet van geopenbaard worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Bij de azbox moet je met een paar zaken rekening houden.
1. de mensen hier er op sat4al over schrijven zijn voor een groot deel (op een paar uitzonderingen na) beinvloed door, of betrokken bij de handel in dat merk. Dat wil niet zegen dat het niets is, maar wel dat je de meeste berichten minimaal met een korreltje zou moet nemen.
2. vrijwel alles wat is beloofd door de makers, nog in de toekomst ligt, ofwel nog gerealiseerd moet worden. Daar kun je dus op dit moment niets zinnigs over zeggen.
3. Ik diverse mensen geproken heb die het een hele grappige mediaplayer met satellietontvangst mogelijkheid vonden, maar juist het satellietgedeelte nog buggy en onderontwikkeld is.
Met name de HD beeldkwaliteit vonden diverse mensen in vergelijking met andere HD receivers enorm tegenvallen.
4. het geen open source software is en dat volgens mij ook nooit zal worden want een deel van de software is in licentie aangekocht bij een extern bedrijf en daar geldt alleen een gebruikslicentie voor en kan/mag de source code dus niet van geopenbaard worden.


Ik erger me mateloos aan het feit dat als iemand iets positiefs over een box meld dat ie gelijk dan betrokken of beinvloed zou zijn, pffffffffff

Ook die beeldkwaliteit snap ik geen bal van er zijn in het transpondertje in Apeldoorn 2 meetings geweest waarbij mensen de box konden testen schijnbaar hebben die allemaal slechte ogen.


Hoezo sateliet gedeelte buggy??? Die is nou juist stabiel bugs zitten nog in de webbrouwser en andere plugins en het schakelen tussen de verschillende pluigins.

punt 4 ga ik maar niet op in

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach maak je niet zo druk , ik lees vaker topics hier en merk iedere keer dat wanneer Toxic[Q] een niet Dream machine tegen komt hij deze met de grond gelijk maakt en wanneer een Dream machine uitkomt hij het meteen een wereld ding vindt.

Ik wacht met spanning te ontwikkeling van de AZbox af.

 

Kijken hoelang mijn reply stand houdt (zonder ban of waarschuwing)

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar een ding is zeker,de az box heeft een super media player,waarvoor de sigma chip verantwoordelijk is.en die chip is ook verantwoordelijk voor het sateliet gedeelte dus de vooruitzichten zijn prima,en het beeld is ook beter sinds de laatste firmware, er is niets mis mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bander
Ach maak je niet zo druk , ik lees vaker topics hier en merk iedere keer dat wanneer Toxic[Q] een niet Dream machine tegen komt hij deze met de grond gelijk maakt en wanneer een Dream machine uitkomt hij het meteen een wereld ding vindt.
Ik wacht met spanning te ontwikkeling van de AZbox af.

Kijken hoelang mijn reply stand houdt (zonder ban of waarschuwing)


Joh, "mensen" zoals jij gaan vroeg of later op dit forum dusdanig de fout in dat we ze wel moeten bannen. Je tast de goede sfeer van het forum aan en doorvoor krijg je inderdaad een waarschuwing. Je derde waarschuwing alweer.

1. Vermaning op 20081107 wegens Onderwerptitel.
2. Vermaning op 20081221 wegens Onderwerptitel.
3. Vermaning op 20090209 wegens Forumspamming. Taalgebruik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat dit de antwoorden zijn waarop Galgootje, de starter van dit topic zit te wachten, dus....komop jongelui back to business......

Helaas heb ik een plasma zonder HD ready of wat iets meer zij dus ik heb er helemaal niks aan maar vind een kritisch positive benadering wel leuk....zo dit was mijn mening

 

SUC6...Tom

DM 7000S, Open PLi®, West Dig 160GB HD,1 USB 160Mb, CD Abo, Maxplus 2100+

TechniSat Multytenne 45cm 28.2E --> 13.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch ben ik wel benieuwd naar de ontwikkelingen op dit gebied. Ik ben erg tevreden met de DB800 maar voordat ik overga op een 8000 wil ik toch zeker wel naar dit soort alternatieven kijken. Nuttig topic, dit dus.

 

verwijderd. on-topic!

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...