Ga naar inhoud


[ALL] Nieuwe box kiezen is bést lastig! DM800? DM8000? Of toch ander merk??


Galgootje

Aanbevolen berichten

Ben zelf helemaal niet gerelateerd aan de AZbox :D

Maar vindt het een interessant ding (Linux, cam's, mooie plug-in's etc.) Mediaplayer en ontvanger in een ... en dat voor 379 ...

 

Tja, ik vindt dat dream multimedia zijn hand aan het overspelen is.

€ 999 vindt ik niet een normale prijs voor een ontvanger toz

van 379,- die de AZbox dan kost.

 

Als de software straks open wordt, en wordt door ontwikkelt kan het een goede concurrent worden van de dream.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als reactie toxic het volgende :zoals met alle nieuwe boxen is het in de beginne een ramp.

We zijn de tijd van de eerste dreamdozen niet vergeten denk ik ,nu ik in ieder geval niet .

De soft was slecht, slechte ondersteuning,totdat de image bakkers er iets moois van gingen maken <al dan niet met steun van DMM!>en zie nu wat iets moois er van geworden is.

Wat er met de Dream is gebeurd kan zeker ook met een andere box<en>mits ze maar goede componenten gebruiken en als er een stelletje image bakkers mee aan de slag gaan<en of willen>.

Wat betreft de componenten die zijn kwalitatief goed ,wat betreft de image bakkers dat komt denk ik ook goed .

Verder wat zeker meespeelt is de prijs ,een beetje 8000 aangekleed met zowat alles wat je wil ben je al vlug 1300 euro kwijt ,bij de azbox zit je rond de helft denk ik .

En dat is in deze dure tijd toch ook een punt van aandacht .

 

Jaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta ook voor de keuze wat te doen.Ik was er eerst heilig van overtuigd dat ik de 8000 gelijk ging aanschaffen. Waarom?? Ik wilde een twintuner met mogelijkheid om alle iso's, mkv's blu-ray rips etc zonder deze te moeten converteren, op de 8000 af te spelen. En een blu-ray speler te intregeren

Maar na wat zaken op een rijtje gezet te hebben zeg ik dat hij nog niet waar kan maken wat ik wil. Namelijk een volwaardige vervanging van mijn Blu-ray speler, Tvix 6500 (afspelen iso's, mkv's etc in 1080p),NAS schijf

Ik heb nu een 800 en deze bevalt uitermate goed. Mijn enige gemis is een twintuner. zit er sterk over te denken er nog een 800 bij te halen (2 maal een 800 is zels goedkoper dan 1 8000.)

Ik weet dat er in de 8000 een betere/snellere chip zit en op dat punt geen vergelijk is maar toch........

Wat mij over de streep zou kunnen trekken is of dat de beeldkwaliteit superieur is t.o.v. de 800.

Wat ook mee speelt is wat gaat er met de 8000 gebeuren is er hier iets mee gaande wat wij niet weten (geen levering meer omdat er bijv een licentie niet klopt) want als er niet meer boxen als de 3 pallets die er nu totaal zijn geleverd zijn komen zullen de imagemakers de 8000 ook niet echt gaan ondersteunen.

Ben dan ook nog steeds benieuwd wat de oorspronkelijke reden is van het niet meer leveren van de 8000. Creeren van een hype ???? leveringsproblemen toeleveranciers??? Licentieproblemen??? zeg het maar.

Maar om weer on topic te gaan. Je loopt tegen hetzelfde probleem als mijzelf. De 800 kan dit niet helemaal waarmaken en de 8000 is de vraag. Ik zou nu neigen naar een 800 icm. een Tvix of popcornhour en Qnap nas server (Kun je ook usenet gebruiken) :D

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky

Ik heb nu een 800 en deze bevalt uitermate goed. Mijn enige gemis is een twintuner. zit er sterk over te denken er nog een 800 bij te halen (2 maal een 800 is zels goedkoper dan 1 8000.)


Voordat ik in de gelegenheid kwam een 8000 aan te schaffen heb ik ook nog aan die mogelijkheid gedacht. 2 x een 800 heeft echter toch haar keerzijde, zoals het in beslag nemen van een extra HDMI poort en het niet meer uitbreidbaar zijn van extra tuners mocht je er 3 of 4 willen (de UPC HD-DVR heeft er 3 en ik maak hier geregeld gebruik van).
Daarnaast, als je de ene 800 wilt bedienen reageert de andere ook op de afstandbediening (mogelijk is hier een work-around voor?).
Nee, doe mij maar één machine.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heeft iemand gemeten wat het stroomverbruik is van de DM8000? Ik kan me van een van de eertse tests van Toxic[Q] herinneren dat het stroomverbruik van de DM800 zo rond de 20/30 W was afhankelijk van het type ontvangst (HD of SD). Bij de DM8000, las ik gister snel in een duitse voor de rest positieve review, ligt het verbruik zo ronde de 70W. Moet wel bij worden vermeld dat er een HD en een dvd speler in was geplaatst.

 

Voorts, weet iemand of deze verbruikscijfers naar beneden zijn bij te stellen? Ik weet van een aantal chips dat ze zodanig zijn te programmeren, dat bijv de A/D omzetting van de chip kan worden uitgezet als een digitaal signaal wordt doorgegeven, maar dat moet dan wel in de firmware worden gedaan.

 

gr

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...