Ga naar inhoud


P4 Boot probleem


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een wat oudere P4 staan van een vriend van me.

 

P4, Sata schijfje, 1gig op 2x512, 265 Nvidea kaartje

 

Als ik nu de PC opstart krijg ik alleen het allereerste scherm te zien daarna slaat de PC vast en heb ik zwart beeld. Mijn monitor geeft echter niet aan dat er geen signaal binnen komt.

 

Het eerste scherm is het scherm waar wordt aangegeven wat voor video kaart je hebt. Ik kom dus niet eens tot het mem test scherm.

 

Hij vertelde mij dat de PC vast sloeg toen hij erop aan het werken was. Niets deed of bewoog meer. Hij kon echter middels ctrl-alt-del wel in taakbeheer komen en een herstart uitvoeren.

 

Bij die herstart kwam bovenstaand probleem.

 

Ik heb mem sticks al een keer verwijderd. Stof verwijderd. HDD los gekoppeld. Video kaart losgekoppeld. Niets hielp.

 

Ik vraag me dus af of het misschien de BIOS is?

 

Iemand al eens zoiets weten op te lossen?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


haal de batterij er eens uit, spanning eraf, ff de tijd gunnen (ontlading) en dan de batterij d'r weer in, stroom erop en kijken wat ie dan doet.

je zou professioneel je bios(chip) kunnen flashen, goedkoper is bij de PC-boer/dump eenzelfde boardje scoren voor 2 joeten en inbouwen ....

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je videokaart loskoppelt moet de pc vlot paar keer achter elkaar gaan piepen met opstarten.

 

Videokaart vervangen is enige optie om te testen of defect hier zit. Zou ook nog agp slot kunnen zijn maar dat is zeldzaam en alleen te testen met een pci-slot vga adapter en die moet je echt uit de ouwe doos vissen.

 

suc6

 

@aanvulling Merde:

 

als je batterij eruit haalt, netspanningskabel er uitlaten en je sluit dan de + en de - pool van de batterijhouder met bv platte bek schroevendraaier kort dan hoef je ook niet te wachten wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het het moederbord is.

 

En ja hij piepte gelukkig zoals het hoort toen ik de VC en Mem eruit had smile

 

Helaas heeft het verwijderen van de cmos batterij niet geholpen. Zelfs niet nadat ik mijn moederbord had mishandeld met een schroevendraaier....

 

Wordt nieuw bordje denk ik.

 

Thx

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...