Ga naar inhoud


[TF7710 HD PVR] Zie geen zenders van Canal HD


Digital TV=Great

Aanbevolen berichten

Ik kan op mijn TF7710 HD PVR geen zenders van Canal HD ontvangen. Ik heb (uiteraard) wel een abonnement op Canal HD, hiervoor had ik een Philips DSR8121, hier kon ik wel alle HD zenders (zoals bijv. Discovery HD, BRAVA) op ontvangen. Satellietschotel en (dual) LNB zijn dus correct afgesteld.

 

Discovery HD zie ik wel in de Services lijst, maar hierop krijg ik geen beeld. BRAVA zie ik niet eens in de services lijst. Ik heb gezocht op ASTRA1, ASTRA2 en ASTRA3, en op beide tuners.

Topfield-7710 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je wel de regionale kanalen? Dan weet je zeker dat je Astra 3 (23.5) goed ontvangt.

De transponder waarop de HD kanalen zitten is 11856.00 V, 27500 5/6, DVB-S2 (QPSK). Heb je die al kunnen scannen?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan inderdaad de regionale zenders niet ontvangen. Ik heb een nieuwe satelliet toegevoegd met de volgende gegevens:

 

Frequency: 11856 MHz

Symbol Rate: 27500 KS/s

Polarization: Vertical

Modulation: DBV-S2 / QPSK

FEC: 5/6

Pilot: Off

 

Als ik vervolgens voor deze satelliet de services wil zoeken, dan zie ik ten eerste Quality op 00% staan (lijkt me niet de bedoeling), ten tweede wordt er geen een zender gevonden. Ik heb zowel gezocht op Tuner 1 en Tuner 2.

 

Het vreemde is dus dat ok op mijn Philips receiver wél de regionale zenders (en HD zenders) kon ontvangen, en aan mijn schotelinstallatie is niets veranderd. Ik heb alleen de Philips vervangen door de Topfield, waarbij ik (uiteraard) beide coax-kabels heb aangesloten.

 

De CI-Module die ik gebruik is de Powercam Pro. Deze zou volgens de verkoper perfect geschikt moeten zijn voor HD ontvangst.

Topfield-7710 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiervóór had ik een Philips DSR8121. Hierop kon ik de zenders van Astra 23.5 wél ontvangen. Na veel problemen heb ik deze Philips nu vervangen door de Topfield. Ik heb niets veranderd aan mijn schotel. Ik zou dus niet weten wat hier niet goed zou kunnen zijn, maar ik denk wel dat ik iets over het hoofd zie. Vraag is alleen wat?

Topfield-7710 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals light001 al vroeg, staat je DiSEqC wel goed?

Controleer dit eerst even via Main Menu - Installatie - LNB Instellingen.

DiSEqC 1.1 moet op UIT staan.

DiSEqc 1.0 moet als volgt staan:

 

Astra(1) 19,2 op 1 van 4

Astra(3) 23,5 op 2 van 4

 

Dit bovenstaande is overigens alleen van toepassing als je een DUO LNB gebruikt.

Als je een losse DiSEqc gebruikt dan moet je de instellingen conform je aansluitingen wijzigen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, bedankt voor je uitgebreide antwoord, het werkt nu!!! Mijn dank is oneindig groot.

 

Ik voel me aan de ene kant een echte noob (en dat ben ik waarschijnlijk ook wel), maar aan de andere kant moet ik zeggen dat dit toch wel vrij complex is. Ik was hier zonder hulp van zijn lang-zal-ze-leven nooit uitgekomen.

 

Wat ik nou eigenlijk niet begrijp is dat de Astra 23.5 niet in de standaard lijst voorkomt. De Astra 3 uit de lijst met satellieten heeft de volgende gegevens:

 

Frequency: 10758 MHz

Symbol rate: 22000 KS/s

Polarization: Vertical

Modulation: DVB-S

 

Welke satelliet is dit dan?

Topfield-7710 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik nog wel een paar vragen. De zenders die gevonden werden zijn alleen de HD zenders:

 

Discovery HD

NGC HD

MelodyZen.tv

BravaHDTV

een HD

 

Op zich lijkt me dit logisch, aangezien ik voor DVB-S2 heb gekozen. Maar hoe kan ik nu dan de regionale zenders vinden (niet zozeer dat ik die wil bekijken, maar ik wil gewoon begrijpen hoe het werkt).

 

Andere vraag: Film1.1 zendt regelmatig films in HD uit. Kan ik deze ontvangen op de Astra(1) 19,2? Zo ja hoe kan dat, aangezien de moculation DVB-S is? Zo nee, hoe kan ik Film1.1 dan in HD ontvangen?

Topfield-7710 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

De regionale zenders kun je vinden op Astra(3) 11914MHz 27500 H.

Overigens kun je Film1 e.d. alleen ontvangen als je het juiste abonnement met CD hebt afgesloten maar dat wist je uiteraard ook wel.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen dankjewel, maar met de vraag over Film1 bedoelde ik het volgende. Ik kán Film1.1 ontvangen, maar ik vroeg me alleen af of ik nog iets speciaals moet doen om de films die in HD worden uitgezonden ook in HD weer te geven. Immers, de modulatie op Astra(1) 19,2 is DVB-S en niet DVB-S2, en als ik het nu goed begrijp moet de modulatie voor HD toch DVB-S2 zijn?

Topfield-7710 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 acties moeten uitvoeren om Canal Digitaal HD te kunnen ontvangen

 

1. Satelliet toegevoegd met de volgende gegevens:

Frequency: 11856 MHz

Symbol Rate: 27500 KS/s

Polarization: Vertical

Modulation: DBV-S2 / QPSK

FEC: 5/6

Pilot: Off

 

2. DiSEqC juist geconfigureerd:

Main Menu - Installatie - LNB Instellingen.

DiSEqC 1.1 moet op UIT staan.

DiSEqc 1.0 moet als volgt staan:

 

Astra(1) 19,2 op 1 van 4

Astra(de satelliet die ik in stap 1 had toegevoegd) 23,5 op 2 van 4

Topfield-7710 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digital TV=Great
Jürgen dankjewel, maar met de vraag over Film1 bedoelde ik het volgende. Ik kán Film1.1 ontvangen, maar ik vroeg me alleen af of ik nog iets speciaals moet doen om de films die in HD worden uitgezonden ook in HD weer te geven. Immers, de modulatie op Astra(1) 19,2 is DVB-S en niet DVB-S2, en als ik het nu goed begrijp moet de modulatie voor HD toch DVB-S2 zijn?


Film1 HD is een aparte zender die gelijktijdig met Film1.1 dezelfde films in HD uitzend (mits er een HD versie van die film is).

Via de satelliet wordt de Film1 HD versie niet doorgegeven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...