Ga naar inhoud


[7025s] Gemini 4.10 nu wel beschikbaar


Funfreak

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: satfly
meteen even mijn oude timers.xml teruggezet (init4, timers.xml plaatsen, init 3). Vanaf dat moment heb ik geen timer problemen meer gehad.

Tot nu toe werkt de image verder snel en stabiel. De webinterface is behoorlijk gepimpt.


kun je mij vertellen hoe je dat hebt gedaan met init3 en init4???

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Triax 80CM Multifeed  (13-19-23-28)  Ziggo (Full Package)  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: De_Muts
kun je mij vertellen hoe je dat hebt gedaan met init3 en init4???

-via telnet inloggen.
-init 4 . enter, enigma stopt.
-bestand timers.xml in /etc/enigma2 zetten via FTP of Samba.
-init 3 en weer enter, enigma start weer.

Succes!

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

is intussen gelukt en image draait hier perfect tot op heden nog niets gevonden wat fout is

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Triax 80CM Multifeed  (13-19-23-28)  Ziggo (Full Package)  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
41 timers in 1 minuut, das snel met je knopjes wiebelen.. :D

Maar of je nu een tar backup van alleen je timers maakt of even via init 4 en 3 je timer xml terug zet maakt kwa tijd niet zo veel uit.



41 timers vanuit maximaal 24 uur EPG? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tot nu toe nog erg tevreden met Gemini 4.10. Hij is snel en stabiel. Alleen jammer dat het aanpassen van je timer via de webinterface niet werkt. Wordt op Ihad ook over geschreven, DMM is er mee bezig.

 

Wel heb ik af en toe last van een krakend geluid uit de speakers. Dit heb ik bij een ander image ook al eens gehad. Rebooten van de DMM lost het probleem op.

 

Hebben meer mensen dit?

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krakend geluid heb ik geen last van.

 

Wel af en toe dat het beeld verspringt.Lijkt wel alsof ie naar 4:3 gaat.Andere images geen last van.Verder in al de images nog steeds moeite met zappen van sateliet naar andere satelliet.Beeld geeft aan tune failed.Nog steeds een enigma2 probleem.Andere enigma1 boxen geen last van.(gebruik een switch 8 poorts EMP versie 2008)

 

Verder een goed image.Veel mogelijkheden al zal je niet alles gebruiken.

 

Toch ga ik weer terug naar vertrouwde Ronaldd image.

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ronald10
Verder in al de images nog steeds moeite met zappen van sateliet naar andere satelliet.Beeld geeft aan tune failed.Nog steeds een enigma2 probleem.
....
Toch ga ik weer terug naar vertrouwde Ronaldd image.

Dat tune failed probleem heb ik ook. Ik dacht/hoopte dat het opgelost was in Gemini 4.1 maar zojuist bleek dat het nog steeds fout gaat. Ook kwam er toen weer het vreemde 'gillende' geluid uit de binnenkant van mijn box, dat ik ook al eens had bij het 1-december image van Ronaldd.

Naar welke versie van Ronaldd ga jij terug? Heeft die het tune failed probleem niet?

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tune failed heb ik bij alle images.Met een beetje heen en weer zappen komt het wel terug maar werkt nog niet goed op de enigma2 images.Dus ook de laatste van ronaldd.

Vwb gemini vind ik het meest irritant het verspringen van het beeld.Maar misschien ben ik de enige.Tot versie 3.9 nooit last van gehad maar de versies daarna is me dat opgevallen.

 

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het tune failed probleem lijkt bij mij nu opgelost. Gisteren heb ik een nieuwe Emp-centauri 4/1 diseqc switch geïnstalleerd in plaats van mijn jaren oude Archsat switch. Sindsdien ben ik nog geen enkele keer op de "tune failed" melding getrakteerd.

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hebben jullie ook de bug ontdekt?

 

Citaat:
das einzige was passiert ist, ist das es einen kleinen Bug bei der DM7025 gegeben hat.

Editiere die Datei /etc/init.d/bootup mit einem Linux konformen Editor. Es gibt dort eine

Zeile die beginnt mit "hdparm -X66". Ändere die Zeile in "hdparm -X66 /dev/discs/disc1/disc"

und starte die Box einmal neu.

 

hetgene er is gebeurd, is dat er een kleine bug ingeslopen is bij de dm7025.

Edit het bestand /etc/init.d/bootup met een linux editor

daar staat een regel in welke begint met "hdparm -X66"

wijzig die regel in :

hdparm -X66 /dev/discs/disc1/disc

en start de dreambox eens opnieuw.

 

heb een en ander gelezen op IHAD over dit snelheidsprobleem en dacht, indien jullie dat probleem hebben, dan moest je toch weten hoe het eventueel op te lossen is daar zich de CFkaart voordringt.

 

chiao

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...