Ga naar inhoud


[DM8000] Timerconflict met nieuwe Gemini2 v4.10


Funfreak

Aanbevolen berichten


Zit in alle nieuwe enigma2 images. Zit in een "sanity check" die ergens in bijgestopt is zonder al te veel testen blijkbaar.

 

Als je in /usr/lib/enigma2/python/RecordTimer.py de call sanity check uitcommentarieert (komt voor op 2 plaatsen) dan zeikt hij er niet meer over.

 

Heb een tar.gz aangehecht, deze werkt op Ronaldd en op PLI, dus op gemini zal hij ook wel goed zijn...

recordtimer_no_sanity_check.tar.gz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Backup van je vorige RecordTimer.py maken is natuurlijk zwaar aan te bevelen.

 

't Is *geen* oplossing, maar een workaround. De code waar de bug in zit wordt gewoon niet meer gebruikt na installeren van de patch.

 

De bug is dat hij geen rekening lijkt te houden met het doorlussen van tuners.

 

Wil ik best 'officieel' aanmelden bij DMM, zeg maar waar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon met ftp op de juiste plek zetten. De gelijknamige file overschrijven en de gelijknamige file maar dan met ".pyc" eventueel verwijderen. Vervolgens met telnet op de box en ff een init 4 en vervolgens init 3 geven om enigma2 te herstarten.

 

Dit is wel niet de oplossing. De oplossing is om dit ff op het dreambox forum van DMM zelf te posten. Bovendien is dit uiteraard een "durty" fix.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bestand gedownload en dan krijg je die cijfers met .gz erachter. Dit bestand heb ik hernoemd naar recordtimer.tar.gz dan met dcc naar m'n /tmp map gekopieerd en dan met de toolswizard van barry allen geïnstalleerd. ik denk dat je met het telnet gedeelte van dcc ook direct dit bestand kunt installeren maar vraag me niet welk commando.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaats de tar.gz file op de dreambox (/hdd of /tmp). Images als Gemini hebben ergens een "manual install" optie, daar kun je hem mee installeren.

 

Veilige optie:

 

ftp bestandje naar dreambox

telnet naar box

 

#optioneel, backup maken...

cp /usr/lib/enigma2/python/RecordTimer.py /usr/lib/enigma2/python/RecordTimer.py.org

 

#plugin uitpakken

tar -xzf /tmp/recordtimer_no_sanity_check.tar.gz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een filecompare gedaan van de originele en deze update en er zaten veel meer verschillen in dan alleen het genoemde. De originele (Gemini2 4.1) bevat meer regels. Ik heb zelf getest met twee tuners en dan zowel in loop-through als beiden apart en ik kon zo vier al vier opnames starten op dezelfde transponder en bij gebruik van twee tuners ook nog opnames op een andere transponder.

 

Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat zitten bladeren in de code, en ik kwam het volgende stukje tegen in Screens/TimerEdit.py:

 

Code:
def finishedEdit(self, answer):        # ...	success = False	if not timersanitycheck.check():		# ...		# ...	else:		succsess = True

 

Die laatse succses op regel 273 lijkt me een spelvoutje. Ik heb er maar "success" van gemaakt, eens kijken of dat enig succes levert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...