Ga naar inhoud


Intern sharen dreambox 7020 - Kathrein


Gast Volvo70

Aanbevolen berichten

Hallo Heren / /Dames,

 

Als verwend DB gebruiker heb ik eindelijk de keus gemaakt voor een Kathrein. Zag vele problemen via verschillende sites met de huidige DB 800. Alhoewel ik moet bekennen dat mijn huidige DB 7020 mij eigenlijk nooit in de steek gelaten heeft.

 

Zoals al aangegeven wil ik intern sharen. Echter weet ik mij redelijk te redden met de huidige DB echter van sharen heb ik geen kaas gegeten. Indien iemand mij hierbij kan helpen dan ben hij of zij zeer dankbaar.

 

configuratie DB

 

Type 7020

Imagine PLI / Gemini 4.60 opstart vanuit CF Card Multiboot

Flash imagine PLI Helenite

Softcam : CCCAM 2.011 - Canaal Digitaal Kaart

Software DCC / Flashwizard pro / Dreamup

 

Opmerking draait zonder problem. CCCAM & NewCS zorgen voor problemen tijdens rebooten.

 

Kathrein vers van de pers, nog geen imagine of software geinstalleerd.

Software KCC / KathiUp /

 

 

Wat dien ik eventueel in te stellen / downloaden zodat dit gaat werken.

 

Mijn dank is alvast groot.

 

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Helaas nog geen oplossing, een kathrein die alleen op het display Kathrein ufs-910 aangeeft. Heb een poging gedaan via usb aaf 2.0e te installeren daarna was het feest voorbij.

Dreambox 7020 incl. softcam newcamd, kaartserver geactiveerd schijnt wat te doen echter was het mijn intentie om mgcamd te installeren via aaf zodat sharen makkelijker zou verlopen.

 

Nu paar uur verder en een ontvanger waarvan het display zich niet meer wijzigd. Hiep hiep hoera volgens mij kun je niet zoveel fout doen aan de usb update.

 

We rommelen verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervolg successtory.

 

Als je alles in het begin weet, ja, ja...........

Via KCC een "KIND KAN DE WAS DOEN", Kathrein leeft weer. AAF 2.0 E geinstalleerd zonder problemen. Softcam, mgcamd, via WEBIF. gedownload en opgestart. Reboot en mgcamd wordt opgestart.

Na enige zoekwerk via de verschillende Sites begint het me aardig te duizelen.

Even het MG_Config bestand aanpassen in Data/key -> echter geen bestand in deze map aanwezig.

 

Resume:

 

Dreambox draait op newcamd met cardserver geactiveerd, heb geen idee of dit daadwerkelijk geactiveerd dient te worden. Maak heden gebruik van de LNB uitgaan Dreambox als ingangssignaal Kathrein, en beide hangen in het netwerk.

Kathrein werkt met AAF2.0E in flash met softcam mgcamd geinstalleerd.

 

Hoe nu verder? Wat moet ik wijzigen aanpassen om de kunnen delen?

 

Alvast mijn dank.

 

Groet,

 

 

Marcel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervolg successtory.

 

Zit net opmerking "Bartje" te lezen, heb op DB newcamd geselecteerd -> zal waarschijnlijk mgcamd moeten worden? Newcs als server activeren ?

 

Mijn dank alvast voor het advies.

 

It's so simply if you know the answers..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vervolgstory.

 

Helaas werkt het nog niet. Hierbij even een kort overzicht tot zover.

 

DB draait met newcamd incl cardserver geactiveerd. Key map geeft

newcamd.list. Image PLI Jade / Gemini (cf-kaart - flash)

Heb hier lopen stoeien met verschillende softcams en in de Key map wordt indien ik MGCAMD installeer o.a. MG_cfg / peer.cfg weergegeven als voorbeeldbestand.

 

Kathrein AAF 2.0E / 1W -> Heb via webif mgcamd geinstalleerd en geactiveerd wordt ook weergegeven. In bestaande Key map vind ik MBOX.CFG / CWSHARE.CFG. Geen MG_CFG.

 

Hoe heb jij GBOX geinstalleerd. Via bestaande PLI software kan ik GBOX installeren. Wordt als softcam herkent alleen als ik deze wil gebruiken geen beeld. Volgens mij wordt ook gemeld geen softcam aanwezig.

Had reeds een print gemaakt van jouw link echter kom ik niet veel verder.

Terug naar het begin hoe moet ik GBOX installeren op mijn DB? Als server? Als softcam?

Kan op Kathrein geen mg_cfg bestand vinden. Waarom niet?

 

Raak de draad een beetje kwijt graag enige hulp gewenst.

 

Mijn dank.

 

Groet,

 

Marcel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Marcel. De Pli installeerd de Gbox niet. Alleen de script denk ik en de optie om hem te selecteren. Je moet de gbox zelf dan nog in Usr/bin zetten en hem op 755 zetten met chmod.

 

In de Kathrein kun je inderdaad de Mgcamd installeren en dan moet er in de keys map wel degelijk een mg_cfg file staan. Als die er niet staat dan kun je eens proberen om de mgcam te verwijderen en hem opnieuw te installeren. De mg_cfg file moet je even aanpassen. Bij network mode moet je 08 invullen. (gbox client). Goed je cwshare file op je DB invullen en de peer.cfg op je Kathrein en dan zal het moeten werken. Zorg er ook voor dat je via je router een poort toewijst naar je DB en een poort naar de ip van je Kathrein.

 

Veel succes,

 

Blackadder

I have a cunning plan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...