Ga naar inhoud


Nieuwe smartcard van CD


mifi

Aanbevolen berichten


  • 6 maanden later...

Sinds de nieuwe smartcards van Canal Digitaal heb ik daar niets dan problemen mee. Deze week heb ik de vierde ontvangen, maar ook die werkt niet goed.

 

Als ik rechtstreeks zit te kijken staat regelmatig het beeld stil. Dan moet ik een zender verder zappen en terug om weer beeld te hebben. Aangezien ik bijna alle uitzendingen eerst opneem om ze pas later te bekijken zit ik met een groot probleem. Want als na een paar minuten de uitzending stil is komen te staan heb ik verder alleen nog maar stilstaand beeld.

 

CD doet heel vervelend als ik dit probleem doorgeef. Volgens hen moet het aan de tuner liggen, en Inverto wordt door hen niet ondersteund. Ik moet dan ook maandenlang wachten op een nieuwe card. En dat terwijl ik om de paar weken bel en ze elke keer beloven de nieuwe card nog dezelfde week op te sturen.

 

Ik heb echter twee inverto's in huis en dus twee smartcards. De ene smartcard doet het in beide Inverto's goed, en de andere card in beide slecht. Volgens mij een voldoende bewijs dat het aan de card ligt en niet aan de tuner.

 

Is dit probleem bij jullie bekend? Hebben daar meer mensen last van? En wat kan ik doen om aan een goedwerkende card te komen?

 

Vriendelijke groet

Marij

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marij
........ en Inverto wordt door hen niet ondersteund. .....

???? Zowel de 7000 als de Scena 5 zijn gecertificeerde ontvangers, die dus door CD ondersteund behoren te worden!

Origineel bericht van: Marij
.......Ik heb echter twee inverto's in huis en dus twee smartcards. De ene smartcard doet het in beide Inverto's goed, en de andere card in beide slecht. Volgens mij een voldoende bewijs dat het aan de card ligt en niet aan de tuner.......

Absoluut, als het tenminste wel met dezelfde CAM is geprobeerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de drommel.

Weer zo`n muts of klungel bij de helpdesk die weer een standaard antwoord geeft en alles weer afschuift op de dealer/leverancier.

 

De inverto ontvangers zijn wel degelijk gecertificeerd.

Kun je even melden welke module u heeft en welke software hier op staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joost1963
De inverto ontvangers zijn wel degelijk gecertificeerd.
Kun je even melden welke module u heeft en welke software hier op staat.


De ene tuner heeft Aston Module 2.1800, en de andere Aston Module 1.0300.
De software op beide is 1.4, revisie 214.103

Nou zie ik meteen het probleem. Ik heb niet ALLEEN de smartcard in beide tuners geprobeerd, maar ik heb ze met module en al steeds verwisseld. Ik had geen idee dat er aparte software was voor de module.

Ik heb zojuist mijn leverancier gebeld en afgesproken dat hij morgen voor mij de software van die ene module gaat updaten. Misschien (waarschijnlijk?) is dan het probleem voorbij. Ik laat het jullie weten.

Groetjes Marij

PS Kan ik ergens aangeven dat ik graag een email wil ontvangen als er op een bericht een antwoord is geplaatst?



Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ze meteen beiden opwaarderen.

Volgens mij is de nieuwe software 2.23

De 1.03 is heel erg oud.

De 2.18 pakte volgens mij ook geen HD zenders.

 

Dit kun je wel terug vinden onder de rubriek modules.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De software is ge-updated naar versie 2.19

Volgens mijn leverancier zitten er nog bugs in versie 2.23

 

De ene module werkte trouwens nog steeds niet met de vernieuwde software. Toen heb ik een andere module gekregen: CI

Maar ook die deed het niet, en de volgende drie Astan modules ook niet

 

Toen heeft de leverancier alles meegenomen inclusief de Inverto. Deze heb ik nu sinds zaterdag weer terug en tot nu toe werkt het weer perfect. Wat er precies aan gedaan is weet ik niet.

 

Bedankt voor jullie reacties

Marij

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2.18 is de hoogste versie voor de oude Aston modules. De hogere nummers zijn voor de nieuwe modules: die zijn niet verwisselbaar.

Versie 2.18 heeft de hinderlijke eigenschap heel snel terug te willen vallen naar een heel lage versie (die zit "ingebakken" in de module). Bij versie 2.17 gebeurt dat minder vaak.

Als je Aston naar 1.03 was terug gevallen, was dat een oude module: een hogere versie dan 2.18 is dan geen optie.

Als je leverancier in dit geval sprak over versie 2.23 weet hij dus niet waar hij het over heeft!

Kijk eens welke firmware er nu op de beide Astons staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2.23 is voor alle Dualcams. En ik heb er goede ervaringen mee, vooral in de IDL. Het op zwart gaan na het verlaten van de library heb ik tot op heden niet gehad bijvoorbeeld.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: Murdock
De 2.23 is voor alle Dualcams. En ik heb er goede ervaringen mee, vooral in de IDL. Het op zwart gaan na het verlaten van de library heb ik tot op heden niet gehad bijvoorbeeld.


Is deze dan ook voor de 1.07? En even zo belangrijk, hoe krijg je de update, ook via de sat?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1.07 bestaat niet! Je bedoeld de Astoncrypt met LED?? Ja, voor die versie is hij bedoeld. Alleen te laden met een Topfield helaas.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
De 2.23 is voor alle Dualcams. En ik heb er goede ervaringen mee, vooral in de IDL. Het op zwart gaan na het verlaten van de library heb ik tot op heden niet gehad bijvoorbeeld.

Ik ben nu helemaal de draad kwijt: dit is toch heel anders dan wat jij recent op "het andere forum" hebt gezegd?
Op mijn Aston draait momenteel 2.2200B. Heeft het zin die te upgraden?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...