Ga naar inhoud


[enigma2] xmltv-importer plugin (meerdaagse epg)


arnoldl

Aanbevolen berichten


  • Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: aardbeì

@Arnold

Is wellicht de optie te maken dat indien gewenst de epg.dat niet gemoved maar steeds gekopieert wordt (of b.v. een move naar hdd en dan een copy naar een backupfile op diezelfde hdd resp cf usb noem maar op) dan hebben anderen behalve Gemini gebruikers na een crash ook hun epg nog indien gewenst


kan je zelf eenvoudig doen door in /usr/bin/enigma2.sh op regel 3 &&mc door &&cp te vervangen.

nadeel is dan wel weer, dat hij bij opstart altijd de gegenereerde epg.dat neemt...en je dus evt via mhw of andere epg vorm binnengehaalde data weer kwijt bent....

maarja , crashed die box zo vaak bij jullie dan ???..
voor die ene keer dat hij hier crashed per jaar zal die epg me een worst zijn..maak me dan meer zorgen over de timers..

vind het wel erg jammer dat enigma dit opslagsysteem er op nahoud...zeker settings en timers zouden direct opgeslagen moeten worden.

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: janneke
Origineel bericht van: skippie1770
EPG evolution ? wat is dat?

Ik woon in UK en zou ook graag méér dan now/next (wat ik nu heb) hebben op sky/BBC kanalen


@skippie1770, is het je gelukt?
janneke


deze epg evolution werkt alleen met enigma1 images
@arnoldl : ik heb de nieuwste Nabilo v.08 geinstalleerd en deze crasht bij mij elke keer ik naar de blauwe knop ga en dan geel voor info. Heb hen de crashlog gestuurd.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
Origineel bericht van: aardbeì

@Arnold

Is wellicht de optie te maken dat indien gewenst de epg.dat niet gemoved maar steeds gekopieert wordt (of b.v. een move naar hdd en dan een copy naar een backupfile op diezelfde hdd resp cf usb noem maar op) dan hebben anderen behalve Gemini gebruikers na een crash ook hun epg nog indien gewenst


kan je zelf eenvoudig doen door in /usr/bin/enigma2.sh op regel 3 &&mc door &&cp te vervangen.

nadeel is dan wel weer, dat hij bij opstart altijd de gegenereerde epg.dat neemt...en je dus evt via mhw of andere epg vorm binnengehaalde data weer kwijt bent....

maarja , crashed die box zo vaak bij jullie dan ???..
voor die ene keer dat hij hier crashed per jaar zal die epg me een worst zijn..maak me dan meer zorgen over de timers..

vind het wel erg jammer dat enigma dit opslagsysteem er op nahoud...zeker settings en timers zouden direct opgeslagen moeten worden.

grtx , arnold


bij mij crashed ie niet zo vaak hoor, eigenlijk alleen als ik ermee aan het spelen ben :-)
wat bedoel je met zorgen die je je maakt omtrend de timers?

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: janneke
Origineel bericht van: skippie1770
EPG evolution ? wat is dat?

Ik woon in UK en zou ook graag méér dan now/next (wat ik nu heb) hebben op sky/BBC kanalen
MEER EPG (maken) dan er uitgezonden word lijkt mij een beetje vreemd ,er zijn nl ook zenders die gewoon niet meer mee stuuren dan now and next,en er zij er die helemaal geen epg hebben,wat er niet is kun je er volgens mij niet bij maken,meschien dat zommige op internet een progamma gids hebben,dat zal van de desbetreffende zender afhangen.

@skippie1770, is het je gelukt?
janneke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aardbeì
wat bedoel je met zorgen die je je maakt omtrend de timers?


tijdens het kloten en programeren crashed hij ook nog wel eens.
en het is al meermaals voorgekomen dat ik er dan net gisteren een timer in heb gezet ofzo welke na die crash dus weer weg is.

ga je er lekker voor zitten om te gaan kijken...is de timer verdwenen en er dus geen opname........
very irritating!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
Origineel bericht van: aardbeì
wat bedoel je met zorgen die je je maakt omtrend de timers?


tijdens het kloten en programeren crashed hij ook nog wel eens.
en het is al meermaals voorgekomen dat ik er dan net gisteren een timer in heb gezet ofzo welke na die crash dus weer weg is.

ga je er lekker voor zitten om te gaan kijken...is de timer verdwenen en er dus geen opname........
very irritating!


Duidelijk, that sucks idd, 't zou wel eens wat robuuster mogen qua opslaan van wijzigingen in config, timers etc. of al maakten ze maar een knop "save de actieve settings nu" ofzo zonder dat gelijk enigma ervoor reboot...

zelf heb ik met opnemen nog wel eens de neiging om al dan niet via webinterface een andere zender op dezelfde transponder te gaan kijken als ik aan het opnemen ben, dan wil je ook nog wel eens een film kijken die ineens na 3 kwartier ofzo ophoudt sick

ik heb de mv aangepast in een cp en mijn autosave weer uitgezet, eens kijken of dat goed gaat, met autosave was ik na een harde reset test (stekker trekken :)) ) de EPG van verder dan 1 week vooruit kwijt, leek net alsof die autosave dat niet opslaat maar ik kan me vergissen.

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een paar dagen weggeweest en dacht bij terugkomst dat er wel veel vervolgberichten op deze draad zouden zijn. Niet dus!

 

Alles naar wens inmiddels?

 

Bij mij heeft de plugin de afgelopen dagen goed gewerkt, alleen RTL 8 is niet up to date.

 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik ben een paar dagen weggeweest en dacht bij terugkomst dat er wel veel vervolgberichten op deze draad zouden zijn. Niet dus!

Alles naar wens inmiddels?

Bij mij heeft de plugin de afgelopen dagen goed gewerkt, alleen RTL 8 is niet up to date.


't gaat hartstikke goed, behalve vanochtend dan, toen ik om 10:00u beneden kwam stond de box te booten onderzoek wees uit dat ie dat vanaf 07:00u al 300 keer gedaan had.
Het verwijderen van de epg_new.dat lostte dit op, dat-file waarschijnlijk corrupt???

bijgevoegd de crashlog en de verdachte dat voor als iemand er wat mee kan

mvrgr

enigma2_crash_1235811781.zip

epg_new.dat.zip

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

@aarbei ,

 

ja dat probleem opzich is bekend bij mij...

als de epg.dat niet goed is(om wat voor rede dan ook)

dan blijft enigma crashen...

terwijl hij eigenlijk de defecte epg.dat zou moeten wissen...

 

heb al gedacht aan een klein scriptje om dit te doen, maar krijg dit niet voor elkaar.

zou zoiets moeten zijn als :

Code:
als bestaat crashlog <1 min oud &in die crashlog is text "FATAL: LINE 167"then delete epg.dat

 

dus mocht er iemand goed zijn in bash script..

 

maar als je opnieuw download gaat hij dan weer de mist in ??

of was het eenmalig.

 

 

@skippie

nee , ikzelf heb geen plannen om het skyuk deel verder te ontwikkelen..(geen tijd)

op gepatchde images werkt het prima.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook de return waarde bekijken na afsluiten van enigma (in enigma2.sh). Is die niet 1 van de gedefinieerde succeswaardes, dan kun je de epg.dat verwijderen. Ik denk niet dat het bestaan van een crashlog voldoende is, Enigma2 kan volgens mij al crashen voordat het python deel wordt gestart.

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: oudeis
Je kunt ook de return waarde bekijken na afsluiten van enigma (in enigma2.sh). Is die niet 1 van de gedefinieerde succeswaardes, dan kun je de epg.dat verwijderen. Ik denk niet dat het bestaan van een crashlog voldoende is, Enigma2 kan volgens mij al crashen voordat het python deel wordt gestart.

- Ruud


echter dan wordt ook mijn goede epg.dat verwijderd als de box crashed om een andere reden.

groeten , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...