Ga naar inhoud


Extern bureaublad en bestanden kopieren


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik moet via extern bureaublad van XP contact leggen met de PC op mn werk. Nu wil ik bestanden van huis overzetten naar de PC op het werk, echter dit lukt niet.

 

Bestanden wil ik daar in een map zetten, bv word bestandje, het bestand daar openen, en dan daar printen.

 

Kan dit niet, of moet het op een andere manier ?

 

Wie weet het.

 

Groet,

Ronald

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


tja je werkt fysiek op die andere computer. Een makkelijke manier kan zijn hfs (zoek op google) dan kun je gewoon via een webbrowser files klaarzetten en overzetten. Je hoeft niets te installeren.

 

dus op je eigen computer hfs opstarten. inloggen op je werkcomputer en dan via de internet browser inloggen in je thuis systeem en je kunt het overhalen.

 

Voordeel is dat je geen last hebt van een firewall.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RDP staat voor Remote Desktop P (weet ik niet maar ik denk Peer)

 

Oftewel Extern Bureaublad op zijn engels. Oftewel het standaard programma van Windows waarmee je extern een ander PC kunt overnemen.

 

Ik heb ook zitten zoeken voor je in de settings (draai zowel eentje op Vista als XP) maar kan dit niet vinden. Het slepen van bestanden van de ene naar de andere PC.

 

HFS is HTTP File Server. Oftewel een manier om bestanden over te pompen. Net zoiets als FTP maar dan anders.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet waar jij werkt, maar zomaar op 't werk effe remote desktop gebruiken moet wel even door de systeembeheerder worden waar gemaakt (of is 't een open deur bij jou op 't werk?)

 

en dan zal die gegarandeerd een andere opinie hebben dan die RDP?

 

(ook dat weet ik niet zeker, maar alla)

 

de vraag is dan ook nog of je werk, je baas dat goed vindt en er de kosten voor wil en/of moet dragen?

 

ik heb als oneigenlijke taak en nu gelukkig ex pc zooi (eenoog is koning) op ons werk jaren meerdere zaken getest en geprobeerd.

 

wil je enkel prive gerelateerde dingen over en weer sturen EN PRINTEN, dan is een logmein account waarvoor je prive betaald (voor de professional version) de enig juiste met medeweten van de systeembeheerder

wil je werkgerelateerde dingen kopieren en printen dan is een VPN tunnel de enig juiste opgezet en geinstrumentaliseerd door je werkgever (via de systeembeheerder)

 

zo maar effe al je prive foto's via RDP op je werkgevers printer afdrukken, kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

 

chiao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
weet niet waar jij werkt, maar zomaar op 't werk effe remote desktop gebruiken moet wel even door de systeembeheerder worden waar gemaakt (of is 't een open deur bij jou op 't werk?)

en dan zal die gegarandeerd een andere opinie hebben dan die RDP?

(ook dat weet ik niet zeker, maar alla)

de vraag is dan ook nog of je werk, je baas dat goed vindt en er de kosten voor wil en/of moet dragen?

ik heb als oneigenlijke taak en nu gelukkig ex pc zooi (eenoog is koning) op ons werk jaren meerdere zaken getest en geprobeerd.

wil je enkel prive gerelateerde dingen over en weer sturen EN PRINTEN, dan is een logmein account waarvoor je prive betaald (voor de professional version) de enig juiste met medeweten van de systeembeheerder
wil je werkgerelateerde dingen kopieren en printen dan is een VPN tunnel de enig juiste opgezet en geinstrumentaliseerd door je werkgever (via de systeembeheerder)

zo maar effe al je prive foto's via RDP op je werkgevers printer afdrukken, kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

chiao


Ik weet nu echt niet waar JIJ het allemaal over hebt....

Ik moet gewoon werk gerelateerde dingen op het werk uitprinten (prive foto's ???) O, dan print ik hiervan uit Lwd in Haarlem mn PRIVE foto's uit ? en naast die printer zit de vrouw van mn werkgever ? (dacht het niet.....)

En ik moet betalen voor een verbinding ?

De mogelijkheid voor het externe bureaublad is door een systeembeheeder ingesteld met een bepaald IP adres MET poortje wat open staat met wachtwoorden.

Wat is nu helemaal het betoog van jou verhaal...????

ROnald

PS
O ja, ik heb hier thuis een HP kleurenlaser staan.....van mn werkgever gekregen.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ronaldsl
Ik weet nu echt niet waar JIJ het allemaal over hebt....

Ik moet gewoon werk gerelateerde dingen op het werk uitprinten (prive foto's ???) O, dan print ik hiervan uit Lwd in Haarlem mn PRIVE foto's uit ? en naast die printer zit de vrouw van mn werkgever ? (dacht het niet.....)

En ik moet betalen voor een verbinding ?

De mogelijkheid voor het externe bureaublad is door een systeembeheeder ingesteld met een bepaald IP adres MET poortje wat open staat met wachtwoorden.

Wat is nu helemaal het betoog van jou verhaal...????

ROnald

PS
O ja, ik heb hier thuis een HP kleurenlaser staan.....van mn werkgever gekregEn.....


Remote Desktop is niet de veiligste verbinding. Dat is wat ie eigenlijk bedoeld. Je moet namelijk altijd een poort open hebben staan (3389) wat altijd link is.

Deze LogMeIn waar hij het over heeft werkt anders, en dus veiliger omdat je niet constant een poort open hebt staan en mensen niet van buitenaf kunnen zien dat je LogMeIn op je PC hebt staan.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...