Ga naar inhoud


[7025+]Welke switch.


bulldog_bob

Aanbevolen berichten

Ik heb een mooie T55 hangen , deze had ik aangelsoten via een 8in1 uncommited switch van Vantage.Ik krijg niks anders dan afstemmen mislukt.Ik heb al heel wat rond geneusd op het net en het schijnt niet een opzich staand probleem te zijn.Toch schijnt het wel goed te kunnen werken met een switch , wie kan mij vertellen welke switch ik het beste kan aanschaffen ?Heb jij ook een 7025+ en gebruik je ook een switch maar heb je geen van dat soort problemen , vertel mij dan welke switch je gebruikt.Spaun schijnt goede resultataen te geven ?

 

DM7000s - DM500s - VU+ Duo met 250 GB HDD - WaveFrontier T90 + emp 8/1 - Rotor met 80cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook die switch, die jij gebruikt zou goed moeten werken. Ik gebruik overigens zelf een spaun 422.

Ik denk, dat het probleem schuilt in de instellingen van je dreambox. Bij diseqc instellingen, moet je uncommitted voorrang geven t.ov. committed en tonebust ( commando volgorde ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SpiekerJozef

heb ook een T55+7025 met vantage 8-1 switch... (blikken doosje zonder rood plastic-variant)

 

Als je veel met kabels switch/klooit/test lijkt het wel eens dat een bepaalde switch-poort het niet meer doet.. Oplossing kabel verplaatsen naar een poort die het wel doet. Zo heb ik voor mezelf in ieder geval kunnen bewijzen dat het niet aan de dreambox instellingen ligt.. (verder heb ik makkelijk praten misschien, gebruik maar 6 van de 8 switchpoorten)

 

Tijdens het switchen heb ik ten allen tijde de stroom eraf gehad. Als alles goed is uitgericht en afgesteld NIET meer aan die vantage komen. Dat heb ik wel geleerd... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SpiekerJozef
heb ook een T55+7025 met vantage 8-1 switch... (blikken doosje zonder rood plastic-variant)

Als je veel met kabels switch/klooit/test lijkt het wel eens dat een bepaalde switch-poort het niet meer doet.. Oplossing kabel verplaatsen naar een poort die het wel doet. Zo heb ik voor mezelf in ieder geval kunnen bewijzen dat het niet aan de dreambox instellingen ligt.. (verder heb ik makkelijk praten misschien, gebruik maar 6 van de 8 switchpoorten)

Tijdens het switchen heb ik ten allen tijde de stroom eraf gehad. Als alles goed is uitgericht en afgesteld NIET meer aan die vantage komen. Dat heb ik wel geleerd... ;-)


Ik heb met die Vantage al van alles geprobeerd , deze draaide met de DM 7000 probleemloos ( nu nog op de slaapkamer ), vandaar dit topic.Denk dat ik maar voor de Spaun ga.

DM7000s - DM500s - VU+ Duo met 250 GB HDD - WaveFrontier T90 + emp 8/1 - Rotor met 80cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde probleem met mijn 7025+

Ik dacht dat de Vantage dezelfde switch is als de EMP 8/1 P-168

Van deze is een versie 2 uitgekomen die speciaal voor de dreambox is aangepast. Zou te maken hebben dat bij de dreambox tijdens het switchen van LNB de stroomtoevoer onderbroken wordt.

Zelf heb ik deze EMP 8/1 besteld, omdat ik problemen heb met verschillende merken 4/1 switchen. Maar bij de duitse leverancier blijft de switch maar niet op voorraad. Heb dus de bestelling geannuleerd en bij een andere webshop een Satconn 10/1 besteld in modus 5. Ik ben benieuwd of deze zal werken.

Ook al op dit forum gelezen dat er verschil zou zijn tussen de oude lange tuner, die wel werkt en de nieuwe korte types die problemen zouden geven.

Dus theorie genoeg. Er moet dus toegegeven worden dat er veel dreamboxen zijn met switchproblemen.

Dreambox 7025+ is VU+DUO geworden, Wave Frontier T90, Best 10X1 switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

HIER ook een voorbeeld van de switchen die wel of niet werken met enigma 2.Ik zeg enigma 2 omdat enigma 1 boxen probleemloos werken met de switchen.Voorbeeld wat ik tegenkom bij mijn 7025 is de switch van 19 naar 23 graden gaat probleemloos maar terug naar 19 graden werkt niet.Ik kom enkel terug door op de BBC 4 seconden te staan en dan is er weer een switch terug naar 19 graden..Instellingen al van alles getest in de dreambox echter zonder resultaat.Gebruikt meerder emp switchen en vantage.

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ronald10
HIER ook een voorbeeld van de switchen die wel of niet werken met enigma 2.Ik zeg enigma 2 omdat enigma 1 boxen probleemloos werken met de switchen.Voorbeeld wat ik tegenkom bij mijn 7025 is de switch van 19 naar 23 graden gaat probleemloos maar terug naar 19 graden werkt niet.Ik kom enkel terug door op de BBC 4 seconden te staan en dan is er weer een switch terug naar 19 graden..Instellingen al van alles getest in de dreambox echter zonder resultaat.Gebruikt meerder emp switchen en vantage.
Dat is mijn probleem dus ook , de ene keer gaat het goed maar terug gaf vaak problemen , soms werkte het helemaal niet.Ook ik heb allerlei instellingen geprobeerd , ook met de poorten wat gerommeld , maar probleem bleef.Als je op het forum kijkt bij Dream Multimedia lees je ook veel switch problemen betreffende DM7025.Ook kun je daar een vernieuwde lib file downloaden voor de tuner , maar ook dat hielp niet , bij sommigen werd het zelfs erger.Het lijkt me meer een driver probleem.

DM7000s - DM500s - VU+ Duo met 250 GB HDD - WaveFrontier T90 + emp 8/1 - Rotor met 80cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ondertussen mijn Best HQDS 10X1 (zelfde als Satcon) in gebruik en na 3 dagen nog geen switchproblemen ondervonden. Sporadisch moet je wel 5 seconden wachten, maar schakelen gebeurd dan altijd. Is dus voor mij, na alle miserie met andere 4/1 switchen, de oplossing.

 

Dreambox 7025+ is VU+DUO geworden, Wave Frontier T90, Best 10X1 switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...