Ga naar inhoud


Ubuntu: I love it


mifi

Aanbevolen berichten


Ik ben ook 1,5 jaar gelden over gegaan naar Ubuntu. PC is nog wel dual boot voor moeders de vrouw. Ook draait de media PC nog steeds XP.

 

Ik heb net een ASUS netbook gekocht en daarop heb ik Eeebuntu geinstalleerd.

 

Mijn ervaringen tot nu toe: Ik kan nog steeds niet helemaal zonder Windows (al was het maar omdat diverse hardware niet werkt onder Linux), maar voor het dagelijkse werk kan ik alles met Ubuntu.

 

Mijn dochtertje is nu 4. Haar laat ik alleen met Ubuntu spelen. Wanneer zij een eigen PC krijgt (waarschijnlijk mijn netbook), komt daar alleen Linux op te staan.

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook zeer tevreden over Ubuntu. Wat begonnen is als een nood (vervanging van een niet meer ondersteunde Win Millenium) is een echte deugd geworden. En het werkt uitstekend op een 10 jaar oude pc!

Wat ik wel nog steeds hoop is: (en nu val ik in herhaling) dat software-makers voor linux-ontvangers ook meer dingen schrijven voor linux-gebruikers.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar aanleiding van dit topic heb ik Ubuntu op mijn PC gezet.

Eerste vaststellingen zijn jammer niet zo positief als van de andere personen.

De HUAWEI Mobile Connect - 3G Modem krijg ik niet aan de praat en zonder internet verbinding is het net alsof men blind is.

 

Ook gebruik ik beroepsmatig photoshop en meer bepaald de batch en automatisering handelingen ervan. Jammer is dat nog niet in Gimp ingebouwd.

 

Dus voorlopige vaststelling : veelbelovend maar nog een gebrek aan ondersteuning. Spreekt vanzelf dat dit een persoonlijk standpunt is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rodajo

De HUAWEI Mobile Connect - 3G Modem krijg ik niet aan de praat en zonder internet verbinding is het net alsof men blind is.


Ik heb hier ook een HUAWEI umts/gprs modem in gebruik en die wordt in de laatste versie van Mandriva Linux versie 2009 gewoon ondersteund.

Weet alleen niet precies welk type het is. Mijn netbook is even uitgeleend. Het is het eivormige model met kabeltje.

Op de Huawei site zie je overigens ook informatie over Linux ondersteuning. Bleek achteraf niet eens meer nodig om reden dat de module al in Linux is opgenomen.

Groet,


Bram
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rodajo
Ook gebruik ik beroepsmatig photoshop en meer bepaald de batch en automatisering handelingen ervan. Jammer is dat nog niet in Gimp ingebouwd.

Gimp is idd. geen Photoshop en als je eenmaal PS gewent bent is weer overstappen naar GIMP niet makkelijk en het is zeker nog geen vervanger (prijsverschil is wel heel positief).

Mijn broer wil/gaat ook over naar {K}Ubuntu en zal (oa.) PS in een virtueele omgeving (VirtualBox) onder linux gaan gebruiken. Als PS nou onder WINE zou draaien zou ook nog een oplossing zijn maar de laatste versie die dat goed deed is/was versie 7 geloof ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rodajo

Ook gebruik ik beroepsmatig photoshop en meer bepaald de batch en automatisering handelingen ervan. Jammer is dat nog niet in Gimp ingebouwd.


Dan draai je photoshop toch gewoon op ubuntu onder wine!
Ik weet niet of de CS3 en CS4 onder wine draaien, maar CS2 doet het iig wel.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rodajo

Ook gebruik ik beroepsmatig photoshop en meer bepaald de batch en automatisering handelingen ervan. Jammer is dat nog niet in Gimp ingebouwd.

Ik denk dat het technisch heel weinig moeite kost om Photoshop te bieden voor Linux, maar Adobe wacht nog even af. De spullen draaien ook op Mac's en het OS van de Mac zit dichter bij Linux dan XP. Ze kijken heel nadrukkelijk naar het platform... Ik verwacht persoonlijk dat het een keer gaat gebeuren, maar voor Adobe moeten de logistieke kosten opwegen tegen de verdiensten.

Als Adobe zijn software zou leveren voor Linux, zou ik het waarschijnlijk kopen. Ik heb verschillende van hun programma's aangeschaft op XP. Als je er beroepsmatig mee werkt, moet je goede spullen kopen, vind ik. De kwaliteit van de Adobe software voor pro's is duidelijk.

De Adobe software is er op dit moment niet voor Linux. Dus als je daarvan afhankelijk bent, is Linux op dit moment niet bruikbaar. Punt uit. Helaas.

Maar nu zowel IBM als Dell machines aanbieden met Ubuntu, zou het kunnen dat het op den duur voor Adobe interessant wordt.

Het is een interessante tijd.

Voor hen die met Ubuntu willen experimenteren:
Realiseer je dat je wat moeite moet investeren om met Ubuntu te leren omgaan: Dat wat je jaren geleden al leerde over XP en nu als vanzelfsprekende kennis ervaart. Wijs het niet te snel af omdat het even iets anders is, want dat is een gemiste kans. En als je geen zin hebt om er moeite in te steken, doe het dan vooral niet.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het hartverwarmend dat in deze thread al enkelen de moeite hebben genomen een Linux te installeren EN ER HET GOEDE VAN ZIEN!

 

Je zou willen dat méér mensen tot zulke goede ingevingen komen!

 

- een Unix/Linux adept.

TechnoTrend 1500 en SkyStar II met opensasc-ng op MythTV (een Linux PVR); Nokia dBox2, 9500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...