Ga naar inhoud


Geen FTA maar wel Bouquet ontvangst


alleyoop

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een Visiosat AVT-200 bovenop het dak geplaatst en de Vlaamse (afstand tot Sint-Pieters Leeuw: 21km) en Waalse (afstand tot Waver: 47km) DVT-T stations zijn zoals verwacht perfect te ontvangen met de signaalmeter in de hoek. Alhoewel ik de antenne ongeveer richting Goes (afstand: 65km) heb geplaatst blijft het signaal op kanaal 54 (738MHz)te zwak om iets te zien. Het eigenaardige is dat het RTL-4 boeket op kanaal 48 (690MHz) een stuk sterker te ontvangen is. Enig idee aangaande de oorzaak?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan aan verschillende dingen liggen: bijvoorbeeld een verschil in de parameters die gebruikt worden bijvoorbeeld minder of meer foutcorrectie.

Maar zeker ook door het feit dat er in Bouvigny in Frankrijk op kanaal 54 een analoge zender zit (M6) die zowel horizontaal als verticaal uitzendt en die kan het DVB-T signaal sterk storen. Daardoor is de ontvangst van de Nederlandse publieke omroep in Oost- en West-Vlaanderen vaak onmogelijk, want die Franse zenders komen zeer hard binnen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleyoop
Ik heb vandaag een Visiosat AVT-200 bovenop het dak geplaatst en de Vlaamse (afstand tot Sint-Pieters Leeuw: 21km) en Waalse (afstand tot Waver: 47km) DVT-T stations zijn zoals verwacht perfect te ontvangen met de signaalmeter in de hoek. Alhoewel ik de antenne ongeveer richting Goes (afstand: 65km) heb geplaatst blijft het signaal op kanaal 54 (738MHz)te zwak om iets te zien. Het eigenaardige is dat het RTL-4 boeket op kanaal 48 (690MHz) een stuk sterker te ontvangen is. Enig idee aangaande de oorzaak?


Dag Alleyoop,

Ik heb je antenne even opgezocht.
http://tinyurl.com/daftx9
Ik wil daar nu niets slechts over zeggen, maar is dit wel een richtantenne? Kan dit dat dit een rondstraler/ontvanger is?
Staat er in de handleiding iets over front-to back ratio?

Ik zit in vlaams-brabant ook op ongeveer +-65 kilometer.
We hebben een Yagi antenne nodig om Goes zonder problemen te ontvangen. (de ontvangst werkt voor de rest super)

Prentje van de setup: (je kan het "verticaal" goed zien hier zoals een andere poster zei)

clipboard02bc4.jpg


Groetjes en veel succes!
S.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vasonline
Ik wil daar nu niets slechts over zeggen, maar is dit wel een richtantenne? Kan dit dat dit een rondstraler/ontvanger is?
Staat er in de handleiding iets over front-to back ratio?

Het is inderdaad geen echte yagi-antenne en dat was ook niet nodig aangezien ik in eerste instantie een goedkope backup zocht indien er problemen waren met de schotel (sneeuwval, zware buien enz.) De nederlandse zenders waren geen must maar het zou natuurlijk mooi zijn indien ik die ook zou kunnen ontvangen.
Je kan het rechthoekige 'bakje' horizontaal of vertikaal plaatsen en bij het draaien krijg je wel een zwakker of sterker signaal, front to back ratio zal wel 0dB zijn en dat is misschien de reden waarom Goes wordt dichtgeknepen door die Franse analoge zender op dezelfde frequentie. Als het weer ooit nog 's wat beter wordt :D probeer ik de metalen buis met de antenne wat te draaien om te kijken of ik niet meer geluk heb met richting Roosendaal ipv Goes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...