Ga naar inhoud


[8000] Opname speelt niet af ?, soms geen geluid etc.


fastpeter2009

Aanbevolen berichten

Het heeft niets met switches te maken want zappen gaat bij mij altijd prima. Naar welke satelliet dan ook.

Het is eerder een softwarematig probleem, dat mogelijk wel met het aansturen van de tuners te maken heeft, maar dan uitsluitend in combinatie met een opname.

Met de laatste software heb ik er aanmerkelijk minder last van, maar treed het wel nog steeds op.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Het heeft niets met switches te maken want zappen gaat bij mij altijd prima. Naar welke satelliet dan ook.
Het is eerder een softwarematig probleem, dat mogelijk wel met het aansturen van de tuners te maken heeft, maar dan uitsluitend in combinatie met een opname.
Met de laatste software heb ik er aanmerkelijk minder last van, maar treed het wel nog steeds op.

Ron


Ik heb een gelijkaardig probleem, zappen gaat bij mij ook goed, zolang ik tuner A gebruik. Met tuner B krijg ik dikwijls pas beeld na 30 seconden. In de geavanceerde settings van Pli kan je je voorkeur tuner instellen. Als ik die op tuner B zet heb ik problemen bij het zappen.
Een opname die begint terwijl je naar een andere transponder kijkt gaf hierdoor problemen. Met de nieuwste images lijkt dat probleem opgelost, de opname is afspeelbaar (en die 30 verloren seconden maken niets uit).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Runnerstwo

Na enkele maanden geen problemen te hebben gehad met de DM8000 heb ik de laatste 2 weken steeds vaker opnamen die zijn opgenomen EPG waar geen geluid bij is.

Dit komt ook voor bij de free to air zenders dus het kaartje van Canal Digital maakt niets uit. Maar bij de helft van de opnames heb ik wel geluid.

Ik heb een vaste opstelling met 4 LNB. Ik draai Gemini 4.1 en gebruik CCcam 4.0.11

Link naar reactie
Delen op andere sites

@runnerstwo

 

Ik heb een aantal antwoorden eerder al gemeld, dat je waarschijnlijk dit wel kan fixen.

 

Met video redo is het mogelijk om een andere geluidskanaal te kiezen. Video Redo is wel niet gratis, maar je kan wel een trial versie proberen.

 

Ik zou in ieder geval graag weten, of je dit ook kan checken.

Of indien, het bestand niet te groot is, dat ik het downloaden en zelf eens checken

 

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Runnerstwo
Origineel bericht van: ranico

Met video redo is het mogelijk om een andere geluidskanaal te kiezen. Video Redo is wel niet gratis, maar je kan wel een trial versie proberen.


Ik ga er mee aan de slag. Maar ik heb liever een definitieve oplossing zodat dit niet meer voorkomt. Want het blijft vreemd waarom soms wel geluid wordt opgenomen en soms niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Runnerstwo

Maar ik heb liever een definitieve oplossing zodat dit niet meer voorkomt. Want het blijft vreemd waarom soms wel geluid wordt opgenomen en soms niet.


Ik heb alleen nog maar 1 opname gehad zonder geluid, en dit kon ik nog herstellen met VideoRedo. Ik weet alleen niet of dit een uitzondering was, vandaar mijn verzoek.
De andere mislukte opnames krijg ik ook niet open. Blijkbaar zijn deze nog gecodeerd. Alleen weet ik niet of dit bij de anderen ook zo is.

Uiteraard zou ik dit probleem opgelost willen zien. Op het DB vip forum is zo goed als geen activiteit rond dit probleem.


DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

sinds ik er CCcam 2.1.0 op de dreambox heb staan,heb ik deze problemen niet meer,

heb ook m'n image geupdate naar de laatste nieuwe.

draai newnigma2 (laatste versie die niet op de dreambox kon upgegrade worden).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
sinds ik er CCcam 2.1.0 op de dreambox heb staan,heb ik deze problemen niet meer,
heb ook m'n image geupdate naar de laatste nieuwe.
draai newnigma2 (laatste versie die niet op de dreambox kon upgegrade worden).


Maar zo lang is deze CCcam versie nog niet uit. Hoe ben je zeker, dat dit probleem verdwenen is.
Of had je een bepaald scenario waarbij dit probleem steeds optreed ?

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

had dit paar keer per week als ik 2 opname's had en de 2 tuners werden gebruikt,

sinds ik er CCcam 2.1.0 op heb staan komt dit hier niet meer voor,

moet zelf niet meer herstarten,alles speelt goed af en opname's zijn ook altijd ok.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de PLI software update uitgevoerd, en CCcam 2.1.0 in gebruik.

Ik ben benieuwd.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als toppic starter heb ik gisteren ook de ccCam 2.1.0 er op gezet, wel draai ik enigma 4.10 en wacht op de nieuwe release van hun of daar wat verbetert is met drivers.

 

Wat ik denk wat er fout gaat (had het eergisteren weer eens) dat hij dan geen codering heeft op dat kanaal, was rtl 4 aan het opnemen en een HD zender aan het kijken.

Zapik even naar rtl4 en ja hoor op dat kanaal geen beeld, dus .........

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allen,

ik heb hele draatje eens gelezen en mijn vraag is of het probleem nu opgelost is met de Nieuwe Cccam 2.1.0

ik heb de 8k in bestelling staan maar als hij niet kan opnemen zonder problemen dan weet ik het nog niet of hij de 1k wel waart is

gr Boompje

Panasonic TH42PV700F Dreambox 8000HD sscc PLI 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Is dit probleem nu van de baan met de CCcam 2.1.0 ?

Ik heb momenteel sinds deze nieuwe versie nog geen mislukte opname gehad. Maar de laatste maand wel relatief weinig opgenomen.

 

 

 

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...