Ga naar inhoud


[8000] Opname speelt niet af ?, soms geen geluid etc.


fastpeter2009

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb nu van af dag 1 de d8000 en heb al van af het begin met problemen met opname in random order .

ik weet dat er meer dit soort is gepost en er zijn er meer met problemen, kan niet geloven dat we de enigste zijn dus hier alles zo goed mogelijk samen gevat.

 

 

eerst mijn box gegevens.

Enigma / Gemini 4.10

Box Model: dm8000

Enigma Version: dev-2009-02-06

Frontprozessor Version: V5

Webinterface Version: 1.5beta2

 

Het lijkt dat na de laatste update 4.10 dat het minder is (anders ) namelijk:

 

1 Ik neem wat op via de EPG en kijk later en zie dan een opname met ??? geen tijd etc , dus ook geen opname.

> Dit voorval komt 3 op de 10 opnames voor ?. na Enigma 4.10 niet meer gezien.

 

2 Ik neem op gaat goed maar geen geluid / LET op dit heb ik ook soms bij Live tv kijken (geen opname) dat de audio wegvalt en na op en neer zappen pas weer terug komt ??.

> Dit voorval komt 1 op de 10 opnames voor ?.

 

3 Opname is goed gegaan, tijd etc + file groote klopt maar indien je het dus wil afspelen geeft de ontvanger:

SID NOD FOUND IN PAT

krijg dan en zwart beeld zonder opname ?.

> Dit voorval heb ik +- nu na Gemini4.10 1 op de 8+-

 

Kortom zeer vreem maar zeer storend zeker als de opname van mijn vrouw haar vrouwen serie niet is goed gegaan denkt ze wat een ding van 1000€ die mijn opnames verpest ;-)- terug met de video frown

 

Wil nu testen met opnames door niet de epg te gebruiken maar met de hand ingevulde timer.

 

Kent iemand deze problemen en wat beteken SID NOT FOUND IN PAT ?.

Als dit probleem op gelost is ,dan is deze box bijna perfect (voor wat hij voor bedoeld is dan.....multi opnames)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Maar als de LNB stuk is dan doet hij het nooit toch ???, heb astra 19,2 met een lnb met 4 uitgangen (2x voor de 8000) 1x voor box boven, die het altijd doet (ook opname.)

 

daardoor de uitgang van de bovenste box omgewisseld met die van de 8000 en ook geen beter resultaat ?.

 

als ik bijvoorbeeld een opname maak om zo de 2e tuner te testen gaat het met het zappen nooit fout.

dan lock ik tuner 2 door daar een opname op te doen em zap op tunner A en gaat dan altijd goed.

 

Is het geen bug in de code van de timer in combi met de EPG ??, ben zoals gemeld voor de test nu alles met de hand timer aan het opnemen (van af vandaag) en wacht deze test eens af.

 

Iemand verder dit soort problemen (1 van de 3 of alles)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook de Gemini 4.1 erin zitten bij de dm8000, maar heb niet echt problemen zoals jij vermeld. Al mijn opnames , gem 3 per dag, worden keurig opgenomen.

 

Heb 1x gehad dat het ook zwart was met de ???, bleek dat ik de box had uitgezet op astra 23,5 en de opname was op 19,2. Hij had dus niet omgeschakeld van satelliet.

 

Wegval van geluid is nog maar zeer sporadisch gelukkig. In het begin (okt 2008) was dat zelfs meerdere keren op een avond.

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Runnerstwo


Bedankt voor de link, maar zoals ik lees ook daar niets concreets ??.
Of zou je elke dag de guide moeten herstarten ?.
Echt vreemd dat een paar dit wel hebben en vele niet,zou dit graag opgelost willen hebben, is niks zo vervelend dat je een favo opname mist ....je koopt een Twin tuner voor multi opname en opname terwijl je een anderen bekijkt.

nog meer mensen met dit soort problemen, om wellicht iest in beeld te krijgen, zal ook nog eens op het Duitse forum wat plaatsen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 Opname is goed gegaan, tijd etc + file groote klopt maar indien je het dus wil afspelen geeft de ontvanger:

SID NOD FOUND IN PAT

krijg dan en zwart beeld zonder opname ?.

> Dit voorval heb ik +- nu na Gemini4.10 1 op de 8+-

 

Heb ik ook met de pli firmware.

Maar enkel bij 2 opnames uit 1 transponder die uit de epg geprogd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob Dingen

Hoi

 

Had dit al gemeld met Ronald en Pli img allebij hetzelfde probleem.

Wel beeld geen geluid bij ongeveer 50% van de opnames timer gerelateerd.

Heb de vraagtekens ook gehad maar sporadisch.

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu zoals gezegd opnames gaan maken puur door de hand timer ingevuld, dus niet de epg.

zeker bij eurosport HD moet je wel want die heeft geen EPG.

 

Tot nu toe gaat dit goed, maar dit is pas een test van een paar dagen en inderdaad zoals boven genoemd zou het ook kunnen als je 1 opname maakt terwijl je een ander kijkt die in de zelfe transponder zit.

 

maar tot nu toe weet niemand waat dit eigenlijk door komt toch ?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bij punt 3 genoemde komt me bekend voor. Ik heb een DM800; wel geen DM8000, maar ze gebruiken beide E2. Ik dacht ook dat ie bepaalde opnamen niet wilde afspelen ondanks dat de opnamen keurig in het overzicht van opgenomen programma's stonden. Na wat onderzoek blijkt dat een opname vanuit de timer en vanuit standby gestart, waarbij de rotor nog moet positioneren, dit laatste niet gebeurd en er dus niet wordt opgenomen. Wel een entry in de opnamen lijst, maar een zwart beeld. Als de DM800 niet op standby staat gaat het positioneren wel goed. Waarschijnlijk een bug in E2.

Misschien verklaart dit ook jouw probleem,

Link naar reactie
Delen op andere sites

diverse leden van het PLi team hebben dit ook geconstateerd

we hebben nog niet kunnen achterhalen waar dit gedrag vandaan komt

 

met zijn allen deze bug melden op het DMM forum lijkt me dan het beste... dan kan DMM de bug bij de bron aanpakken.

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Runnerstwo

Volgens mij ben ik er uit naar honderden proefopames de laatste weken. Geen opname of een opname ???.?? komt nu niet meer voor. Als ik een opname instel hetzij via de timer of epg en de dreambox in de standbye stand staat komt het toch in 30% van de gevallen voor dat de opname niet goed is. Of ik moet herstarten om de opname te kunnen bekijken.

Maar de grootste winst heb ik gehaald om een snelle interne schijf te plaatsen (7200 rpm) zoveel mogelijk buffer en zo laag mogelijk zoektijd. Sindsdien komt het niet meer voor ook niet als dreambox in de standbye stand staat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
diverse leden van het PLi team hebben dit ook geconstateerd
we hebben nog niet kunnen achterhalen waar dit gedrag vandaan komt

met zijn allen deze bug melden op het DMM forum lijkt me dan het beste... dan kan DMM de bug bij de bron aanpakken.


Ik had deze topic gemist. Ik had in ieder geval ook het probleem van geluidsuitval al gerapporteerd op het VIP dmforum, alsook de vraag dat dit ook bij opnames kan gebeuren. Sindsdien is er daar nog geen feedback op gegeven.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...