Ga naar inhoud


Blijft hangen in "booting".........help .


Gast Samsat

Aanbevolen berichten

Vanmiddag een nieuwe harddisk (samsung 350gb) ingebouwd. Daarbij tevens de vrijheid genomen om de een nieuw image te uploaden (DS).

 

Ik krijg nu echter met geen mogelijkheid de db opgestart frown

Uiteraard niet voor een gat te vangen. Opnieuw geflashed, wederom geen succes. Orgineel image geflashed, wederom komt blijft ie hangen in "booting" (op het display). Harddisk losgekoppeld, nog steeds hetzelfde probleem. Uiteindelijk de dreamup met een 0-modemkabel gebruikt om de orginele image terug te zetten. Het resultaat blijft echter uit, nog steeds blijft ie hangen in "booting". Ik begin nu enigzins te wanhopen. crazy.

 

Ben inmiddels aardig thuis in de db, maar heb nu geen idee meer wat ik nog kan proberen.

 

Bij het flashen zowel serieel als via het netwerk geen problemen. Als ik 'm aanzet gaat het even goed, dus ik zie het logo van de image, daarna een zwart scherm en booting op het display en het balkje blijft net onder voor de b van booting staan.

Iemand nog een suggestie ?

Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben geen echte kenner, maar heb wel een suggestie.

Ik zou ipv een oud image juist eens een nieuw image proberen (ivm de nieuwste versie bootloader). Misschien helpt het.

 

Verder duurt het booten de eerste keer na het inbouwen van een hdd volgens mij wel iets langer.

balabo

DM 800HD + DM8000 (sscc) + rotor 50E-50W + Philips 46pfl9704

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Heb je een CVS image? Zie dan:

 

Date: Mon Feb 16 18:08:39 2009 +0100

 

fix ConfigNone

this fixes the endless bootloop with dm800

 

Probeer een andere/oudere of wacht tot morgen en neem een nieuwere..

 

Gr

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm, inmiddels heeft ie een paar uur uit gestaan, helaas nog geen succes. De nieuwst PLI had ik ook al geprobeerd.

De Harddisk ligt er nu even uit, eerst maar eens proberen of ik dat ding zonder de hd aan de gang krijg.

 

@pleenmeel

Ik kan je ff niet volgen geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemini geprobeerd, ook geen succes.......zucht

Ik probeer zo de OoZoon-CVS-full-dm800-20090207 nog en mocht dat niet lukken dan weet ik het niet meer en ga ik maar slapen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neptunus, ik was er al bang voor....... ook de Oozoon bracht geen soelaas frown

 

Zachtjes aan begin ik toch te vrezen dat ik het zelf niet meer op kan lossen.

 

Info die misschien van belang kan zijn ??

Dreambox Second Stage Loader BUILD #70, built 20081211

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik altijd doe en raar genoeg ook altijd werkt (desnoods 2 x deze manoevre uit voeren:

 

Stekkertje uit de 800, 20x op het zilveren aan/uit knoppie drukken en stekkertje er weer in.

 

Het schijnt te maken te hebben met condensators die de stroom vasthouden en op deze manier ontladen worden.

 

Suc6. Wim.

I had a decision to make, so i decided not to decide!

De dwaasheid van Windows: druk op START om te BEINDIGEN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Wim bedankt voor je reachtie, maar geloof me dat heb ik al een heleboel keren geprobeerd.

Stekkertje er in, stekkertje er uit en zo tig keer.....knopie aan knopie uit......usb stickie er in...stickie er uit....lan los...lan vast....en ga zo nog maaar ff door.

En wat betreft de condensators, ik mag toch aannemen dat die wel leeg zijn na pak 'm beet drie uur ? Zolang heb ik 'm er vanavond al af gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens bv gemini of een origineel image er in te zetten, wel voor de 800!!!, je bent niet de eerste die een verkeerd image gebruikt heeft. In geen geval Pli, die geeft bij meerderen boot problemen.

 

doe het met een kabel dus geen wifi, mocht je dit wel doen.

 

succes maar weer.

I had a decision to make, so i decided not to decide!

De dwaasheid van Windows: druk op START om te BEINDIGEN

Link naar reactie
Delen op andere sites

had je dus allemal al gedaan.

 

wim.

 

schiet me nou te binnen, in het begin toen ik hem pas, bleek de tuner niet goed vast gezeten te hebben, waar door ook ernstige opstart problemen, los gehaald tuner goed aangedrukt en sinds die tijd niet meer van die ernstige propblemen die jij nu heb.

ik heb de tuner zelfs aan de achterkant vast gezet met parkertjes

 

 

wie weet.....

I had a decision to make, so i decided not to decide!

De dwaasheid van Windows: druk op START om te BEINDIGEN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat info.

 

* power er op dmv de stekker er achter in

* ik krijg het logo van de image in beeld - power led uit

* na 20 seconde logo verdwijnt en power led knippert 8x

* booting komt in beeld en om de ongeveer 15 seconden gaat het powerled aan en 15 seconden later weer uit.....dit blijft zo doorgaan zonder beeld en de balk blijft hangen onder de b van booting.........

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu was ik te snel excuus:

 

probeer eens een image te dl-en van een andere site ik krijg de indruk ook dat jouw image niet compleet opload naar de 800, dat zou ook kunnen betekenen dat er op de een of andere manier iets in het geheugen van de DB blijft staan en niet wordt over schreven.

 

wim

I had a decision to make, so i decided not to decide!

De dwaasheid van Windows: druk op START om te BEINDIGEN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...