Ga naar inhoud


Blijft hangen in "booting".........help .


Gast Samsat

Aanbevolen berichten

Kweenie, ik heb verschillende images geprobeerd van verschillende sites en een paar keer via de seriele poort. Het uploaden verloopt zonder problemen. Bestaat er een leeg image voor de dm800? In het verleden voor mijn oudere boxen wel eens een leeg image geupload voordag ik een nieuwe erop ging zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

daar zat ik ook aan te denken maar heb geen idee, officieel is het niet nodig, maar google eens.

En druk voor de zekerheid de tuner eens goed aan.

geen stekkertje los getrokken op de printplaat met monteren van de HD?

I had a decision to make, so i decided not to decide!

De dwaasheid van Windows: druk op START om te BEINDIGEN

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blijf je bestormen: let op je moet een speciale versie hebben van dreamup!! ik weet alleen niet welke ik dacht de laatste.

Als je de versie gebruik die je al jaren heb gaat het geheid niet goed.

 

nu stop ik mocht me nog wat te binnen schieten, dan hoor je het wel maar nu ga ik horizontaal.

 

welterusten

wim.

I had a decision to make, so i decided not to decide!

De dwaasheid van Windows: druk op START om te BEINDIGEN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je advies gevolgd en alles nagelopen, alles zit keurig vast en het monteren van zo'n hd was nu ook weer niet zo grote klus dat je van alles los moest halen. Ik ga nu mijn mandje op zoeken en hopen dat er "morgen" nog iemand komt met een geweldige ingeving. Bedankt in iedergeval voor de genomen moeite.

En wie weet na een nacht spanningloos......de wonderen zijn de wereld nog niet uit :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog eentje:

 

Zoek de grootste image die je vinden kunt (nabilo?) en zet die er eens in. Misschien dat die het geheugen behoorlijk volschrijft en hopelijk ook de fout overschrijft.(als dit de oorzaak is)

 

Ik hoop het beste voor je.

 

Wim.

 

I had a decision to make, so i decided not to decide!

De dwaasheid van Windows: druk op START om te BEINDIGEN

Link naar reactie
Delen op andere sites

wtaas:

 

wat een onzin loop je hierboven diverse keren te verkondigen, lees jezelf eens terug zeg... je loopt iedereen behoorlijk op het verkeerde been te helpen met je suggesties.

 

Enigma2 software overschrijft je gehele geheugen tijdens flashen, een erase.img zoals destijds voor de 7000 is dus niet nodig...

 

dreamup is ook niet nodig tbv de stopmode methode, zie de DMM site voor de juiste werkwijze van flashen. je box begint echt geen incompleet of verkeerd type image te flashen...

 

 

 

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
wtaas:

wat een onzin loop je hierboven diverse keren te verkondigen, lees jezelf eens terug zeg... je loopt iedereen behoorlijk op het verkeerde been te helpen met je suggesties.

Enigma2 software overschrijft je gehele geheugen tijdens flashen, een erase.img zoals destijds voor de 7000 is dus niet nodig...

dreamup is ook niet nodig tbv de stopmode methode, zie de DMM site voor de juiste werkwijze van flashen. je box begint echt geen incompleet of verkeerd type image te flashen...





@Hemertje: heb je enige suggestie wat het kan zijn? Originele dream software flashen dan?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit probleem meegevolgd en het is wel erg wat er gebeurd.

Ik weet niet, maar misschien is dit wel eens te proberen...

In dreamup 1.3.3.0 ( en ook in andere versies denk ik) heb je een menu EXTRAS.

En daarin kan je kiezen voor RECOVER BAD SECTORS ?

Het is maar een idee he. Heb er zelf nog nooit mee gewerkt maar misschien heb jij in je dreambox een bad sector zitten of zo?

Anderen die hier ervaring mee hebben ?

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, ik geef het op. Het maakt niet uit hoe ik de image er in zet of welke image ik gebruik; welke stekker ik vast of losmaak en hoeveel keer...........hij blijft hangen in "booting" madmad

Ik ga mijn garantiebewijs opzoeken, de dm800 inpakken en het zaakje richting Duitsland sturen alwaar ik de ontvanger destijds gekocht heb en het er beste van hopen. Bedankt voor julie meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hemertje, wat je schrijft weet ik ook wel, maar als niets meer helpt, moet je andere niet in de lijn der verwachtingen, proberen. Dit leidt heel vaak wel tot oplossingen,anders liepen we nog in berevellen en op 2 voeten rond. Beter eventuele oplossingen als noodgrepen aandragen dan geen oplossingen aandragen.

Als je goed gelezen heb (desnoods door de regels heen), heb ik ook als zodanig geschreven.

Maar Samsat heeft inmiddels de juiste beslissing genomen en wens hem dan ook serieus nogmaals heel veel succes en hoop dat hij weer snel kan dreamhobby-en.

 

Wim.

I had a decision to make, so i decided not to decide!

De dwaasheid van Windows: druk op START om te BEINDIGEN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
@Hemertje: heb je enige suggestie wat het kan zijn? Originele dream software flashen dan?


de originele dream heeft er ook last van, ik heb gisteren een update voorbij zien komen die deze bootloop voor de 800 zou moeten fixen.

persoonlijk gebruik ik de hierboven genoemde optie wanneer het bij mij ook mis gaat:

- box spannings vrij
- 20-30 keer op de aan/uit knop drukken, de condensatoren worden dan snel ontladen (is eigenlijk een lappenmiddel aangezien deze condensatoren de spanningspieken op de tuner en dus tuner problemen moeten voorkomen)
- spanning weer op de box
- 9 van de 10x boot deze dan wel door

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Samsat
Heren, ik geef het op. Het maakt niet uit hoe ik de image er in zet of welke image ik gebruik; welke stekker ik vast of losmaak en hoeveel keer...........hij blijft hangen in "booting" madmad
Ik ga mijn garantiebewijs opzoeken, de dm800 inpakken en het zaakje richting Duitsland sturen alwaar ik de ontvanger destijds gekocht heb en het er beste van hopen. Bedankt voor julie meedenken.


beter ff een experimenteel iomage van DMM flashen
zie de logs van gisteren:

Code:
 ghost [Mon, 16 Feb 2009 17:08:39 +0000]fix ConfigNonethis fixes the endless bootloop with dm800

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke Hemertje, ik volg je raad, ik was al bezig het kastje in te pakken maar zal 'm er nog ff uithalen voor een allerlaatste poging.

 

@Stefaand

dreamup 1.3.3.0 werkt niet op de dm800

En recover bad sectors zal toch wel op de hd betrekking hebben neem ik aan en die heb ik inmiddels alweer een hele poos op de plank liggen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...