Ga naar inhoud


Blijft hangen in "booting".........help .


Gast Samsat

Aanbevolen berichten

Voor een ieder met een 800 met bootproblemen, inde laatste experimental image van DMM zit een fix.

 

Om te testen of deze werkt is deze image hier te vinden: http://dreamboxupdate.com/opendreambox/1.5/dm800/images/experimental-dm800_20090217.nfi

 

Verder kunnen de meeste niet veel met deze image, maar puur om te testen of de bug er nu echt uit is.

We zullen dan de fix ook opnemen in een PLi Update.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben nog even opgehouden door Henksat, na nog een paar ideeen die ik per PM aangedragen kreeg. De allerlaatste exper.image en het proberen van een andere adapter. Daarbij zelf nog een ingeving gehad om de ontvanger even los te halen. De box liep welleswaar door tot de tweede o, maar bleef daar vervolgens weer steken. Ik denk dat we pogingen genoeg ondernomen hebben om te concluderen dat dat dingetje echt terug moet voor reparatie. Bij deze ingepakt en vandaag op de post. Uiteraard kom ik nog ff terug op dit draadje als de db weer terug is.

Nogmaals bedankt iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samsat, hier kun je niets mee:

Het is maar goed dat je geen Wim heet. Maar ik zou naar Westenschouwen gegaan zijn, het hoogste duin opgezocht hebben, een aanloop hebben genomen, de 800 in het water hebben gesmeten, laten drogen en dan maar hopen dat ie alsnog wel opstart.............................

 

En toch ben ik blij met mijn 800 met ook zijn bootprobleem af en toe.

 

Ik wens je nogmaals heel veel succes en een spoedige terugkeer van jouw DB800 toe.

 

Wim.

I had a decision to make, so i decided not to decide!

De dwaasheid van Windows: druk op START om te BEINDIGEN

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zoals beloofd.............HET VERVOLG !

 

Dolblij was ik omdat ik bij thuiskomst vandaag m'n dreambox weer retour had.

Keurig vierkant doosje, met daarin m'n dreambox verpakt in de folie en wat proppen krantenpapier.......verre van profesioneel dus.

Geen begeleidend briefje zoals verwacht, alleen de dreambox.

 

Gauw uitgepakt en weer in positie gezet en alleen de stekker van de adapter er in en ...............display doet niks, even dat bootje in beeld en vervolgens helemaal niks niks niks niks nopa madmad

 

ff de stekker er uit, twintig keer de powerknop wederom de stekker er in en hetzelfde liedje.

 

M.a.w. ben nu nog verder van huis aangezien nu ook het display niet meer werkt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Heel even het kastje opengemaakt om te kijken of ze misschien een stekkertje vergeten waren vast te maken, maar zo ziet het er niet naar uit.

 

Even een ander adapter geprobeerd.......maakt niks uit.

 

Kastje is bereikbaar met telnet heb ik zojuist gezien.

Second stage loader is #70 en de built is 20081211

 

Mijn vraag........gelijk terugsturen of toch maar even proberen een image te flashen. Maar aangezien het display dus ook niets meer laat zien lijkt me dat weinig zinvol.

 

Ben bang dat ie WEER terug kan ZUCHT shocked

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou met het ding naar de importeur in eindhoven rijden en een nieuwe eisen.

Wat een schandalige service zeg.

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een week geleden bleef de DB van een vriend van mij ook hangen in booting. Hij wist te vertellen dat hij per vergissing op de rode knop gedrukt had. Het display begon te knipperen. Omdat hij niet wist wat te doen heeft hij na een tijdje de DB van de stroom gehaald. Vanaf dan bleef hij hangen in booting. Een DB zonder hardeschijf kan toch een tiental minuten opnemen. Komt U boven deze minuten te zitten loopt hij vast en kan niet meer opstarten. Ik heb via DCC verbinding gemaakt met de DB en het opgenomen bestand verwijderd. Onmiddellijk starte de DB door. Misschien is dit ook bij U het geval.

 

Mvg

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan helaas niet op de dreambox komen. En daar komt bij dat ik na de "reparatie" nog geen beeld gehad heb op het display. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt op m'n box.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar geprobeerd om er een nieuw image op te zetten en dat is gelukt. Hij boot nu door en ik krijg beeld op de tv smile

Daar ben ik uiteraard gelukkig mee, maar......het frontdisplay blijft nog steeds zwart frown en doet helemaal niks.

Ik heb 'm al even opengeschroeft om te kijken of de connector van het display vast zit en die zit keurig op z'n plaats zo te zien.

 

Ik heb inmiddels een e-mailtje teruggehad met de reparatiebon en daarin is te zien dat men er een nieuwe tuner ingezet heeft.

 

Maar als ik het probleem van het frontdisplay niet op kan lossen moet dat ding alsnog terug ben ik bang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...