Ga naar inhoud


Van Scart naar HDMI


ArsLP

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een Dreambox 7020 met een Scart uitgang deze gaat naat een Sony LCD tv (type 40W4000) alleen vind ik de beeldkwaliteit niet echt goed.

Nu heb ik even op internet rond gekeken en ik ben opzoek gegaan naar een "Scart naar HDMI converter".

En inderdaad deze zijn in de handel verkrijgbaar, alleen deze zijn best prijzig.

Zijn er misschien mensen hier die enige ervaring hebben met zo`n "Scart to HDMI converter?

Zo ja...? Word het beeld hierdoor ook beter?

 

Of is het beter om een "SCART naar 3X RCA Component kabel tekopen, deze zijn ook een stuk voordeliger.

 

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet, Leo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik denk, dat een scart naar hdmi convertor geen verbetering gaat geven.

 

Het analoge scart signaal wordt daarin immers omgezet naar een digitaal signaal.

Dat is precies hetzelfde, als wat er in je beeldscherm gebeurt.

 

Maar wat is er precies slecht aan je beeld?

 

Een slechte kwaliteit scart kabel kan het beeld behoorlijk verpesten, heb je al een andere (dikkere) kabel geprobeerd?

Ik bedoel geen kabel van € 100,-, maar iets van € 20,--.

 

Hoe heb je de scart uitgang uitgestuurd?

Het beste is wanneer je je scart uitgang op RGB schakelt, en de ingang van je beeldscherm eveneens naar rgb laat kijken. (niet alle ingangen van je beeldscherm kunnen rgb in verwerken.)

 

Tenslotte, staan alle beeldverbeteraars van je scherm uit? Deze willen wel eens het tegenovergestelde bewerkstelligen.

Ik denk, dat dit je al verder gaat helpen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit een dikkere Scart kabel tussen (€ 35,=)

De Scart is geschakeld op RGB, zowel op TV als Dreambox.

Ook heb ik een digitale kabeltuner "Humax 5000c" deze is aangesloten op de TV via HDMI en het beeld is echt superieur.

Het beeld via de Dreambox is gewoon veel minder scherp, hoe ik de TV ook instel het beeld blijft ver achter in vergelijking met de kabeldoos "Humax 5000c)

Met vriendelijke groet, Leo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, dan wordt het moeilijk.

 

Misschien is dan het enige alternatief een (HD)satontvanger met hdmi uit.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een db 7020 met scart naar

mijn 42" lcd.

Het beeld dat afkomstig is van origineel

HD materiaal via sateliet (bv familie op VTM) is heel goed van kwaliteit op de 42" via scart.

Ik heb ook nog een maxdigital 225 HD combo.

De beeldkwaliteit van het echt HD signaal via mijn 225

en een hdmi kabel is natuurlijk perfect maar het signaal

van mijn 7020 mag zeker gezien worden.

Heb je al een andere scart gebruikt of er is misschien iets

verkeerd met de contacten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach het beeld is wel goed...., maar ik had beter verwacht.

En het beeldkwaliteit van de Humax kabeltuner met HDMI aansluiting is gewoon vele malen beter en ik had gehoopt dat ik de beeldkwaliteit van de Dreambox omhoog kon krikken met een Scart naar HDMI converter" of zo iets.

De contacten zijn schoon, ook heeft deze scartkabel vergulde aansluitingen, ik heb 2 van de kabels en ze geven alle 2 het zelfde beeld.

Of we sparen gewoon even door voor een Dreambox met HDMI uitgang. smirk

Met vriendelijke groet, Leo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pribo
Ach het beeld is wel goed...., maar ik had beter verwacht.
En het beeldkwaliteit van de Humax kabeltuner met HDMI aansluiting is gewoon vele malen beter en ik had gehoopt dat ik de beeldkwaliteit van de Dreambox omhoog kon krikken met een Scart naar HDMI converter" of zo iets.
De contacten zijn schoon, ook heeft deze scartkabel vergulde aansluitingen, ik heb 2 van de kabels en ze geven alle 2 het zelfde beeld.
Of we sparen gewoon even door voor een Dreambox met HDMI uitgang. smirk




Dat de kabel tuner beter beeld heeft, komt door de hdmi aansluiting (die doet een digitaal upscale naar je tv).

Als je een dreambox 800 of 8000 naast een 7020 of 7000 zet zie je ook gelijk het verschil als je naar rtl4 kijkt of iets anders, dit heeft te maken met de digitaal upscale van de 800 en de 8000 (dat hebben de ander dreamboxen niet) en het maakt ook niet uit als je iets anders wilt gaan doen met kabels enz.

Wil je echt goed beeld en meer uit je tv halen dan nu, koop dan een hdtv dreambox 800 of 8000 .

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pribo
Of is het beter om een "SCART naar 3X RCA Component kabel te kopen, deze zijn ook een stuk voordeliger.


Als ik mij niet vergis kun je de de Scart uitgang van een Dreambox ook op component instellen in plaats van RGB. Dat kan in de praktijk zeker verschil uitmaken, alhoewel beide in theorie gelijkwaardig zouden moeten zijn. Ik gebruik op mijn Topfield de Scart uigang ook in component mode, prima beeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: pribo
Of is het beter om een "SCART naar 3X RCA Component kabel te kopen, deze zijn ook een stuk voordeliger.


Als ik mij niet vergis kun je de de Scart uitgang van een Dreambox ook op component instellen in plaats van RGB. Dat kan in de praktijk zeker verschil uitmaken, alhoewel beide in theorie gelijkwaardig zouden moeten zijn. Ik gebruik op mijn Topfield de Scart uigang ook in component mode, prima beeld.


Ook al geprobeerd, maar hier word het beeld ook niet beter van. frown

Met vriendelijke groet, Leo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...