Ga naar inhoud


brief van KPN verbeter uw ontvangst


rolandroland

Aanbevolen berichten

Dit staat in de brief:

 

Geachte heer/mevrouw Boonstra,

 

Bij Digitenne van KPN proberen wij constant onze dienstverlening te verbeteren. Zo stoppen we veel energie in het optimaliseren van de tv ontvangst. Bijvoorbeeld door nieuwe masten te plaatsen. Ondanks deze inspanningen horen we dat sommige klanten af en toe problemen ervaren met hun ontvangst.

 

Uit recent klantonderzoek is gebleken dat wij relatief meer klachten krijgen van klanten met een oudere Samsung ontvanger. Wij hebben een aantal van deze klanten bezocht en het blijkt dat de ontvangst kwaliteit aanzienlijk verbetert met een nieuwe digitale ontvanger.

 

Volgens onze administratie bent u in het bezit van een Samsung ontvanger. Heeft u problemen met uw ontvangst? En wilt u hier iets aan doen? Als vaste klant van Digitenne helpen we u graag en bieden wij u voor slechts € 15,- een nieuwe digitale Topfield ontvanger aan t.w.v. € 90,- als u uw Digitenne contract met een jaar verlengt.

 

Het klopt inderdaad dat de Samsung storingsgevoelliger is. Ik heb nl. ook een Topfield ontvanger. Als ik het gas aan doe met automatische vlam aansteker dan valt mijn Samsung uit terwijl Topfield geen last heeft van storingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: rolandroland

Als ik het gas aan doe met automatische vlam aansteker dan valt mijn Samsung uit terwijl Topfield geen last heeft van storingen.


Breng CDS niet op ideeen m.b.t. hun "gestoord"-actie.. crazy

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb sinds kort een Topfield. Ik ben inderdaad verrast door het scherpe maar vooral ook stabiele beeld.

 

Maar ik heb ook twee minpuntjes:

- Wanneer ik teletekst-ondertiteling (pag. 888) gebruik, wordt het totale beeld een paar tinten donkerder.

- De afstandsbediening van Topfield is niet erg compatibel; van de drie universele AB's die we in huis hebben, werkt er maar 1 met de Topfield.

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: opzolder

- Wanneer ik teletekst-ondertiteling (pag. 888) gebruik, wordt het totale beeld een paar tinten donkerder.


Volgens mij komt dat verschijnsel vaker voor. Ik weet niet of dat (altijd) aan de ontvanger ligt.
Heb je gecontroleerd of de analoge tv dit wel of niet heeft (buiten de ontvanger)?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: opzolder
Analoge TV heeft het niet, ook de teletekst van onze Nokia kabeldecoder had dat niet. Dus het ligt volgens mij echt aan de Topfield.


Ja, dan ligt die conclusie voor de hand.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: opzolder
Analoge TV heeft het niet, ook de teletekst van onze Nokia kabeldecoder had dat niet. Dus het ligt volgens mij echt aan de Topfield.


Ja, dan ligt die conclusie voor de hand.

Je hebt je TV op een automatische regeling staan. Die witte letters doen je tv terugregelen.
Gwoon even in de menutjes zoeken denk ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

@rolandroland

 

als je ingaat op hun voorstel moet je dan de samsung terug sturen of mag je die behouden?

 

is het met de topfield ook mogelijk om elk kanaal afzonderlijk te scannen en de gevonden zenders op te slaan net zoals nu met de samsung?

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje

Je hebt je TV op een automatische regeling staan. Die witte letters doen je tv terugregelen.
Gwoon even in de menutjes zoeken denk ik.

Probleem betreft alleen de Topfield. Automatische regelingen van de tv stonden al uit.

@de vrije fries:
Met de Topfield 6000 kun je alleen per frequentie scannen. Dan nog ligt de nummering van de Nederlandse zenders voor zover ik weet vast. Met buitenlandse zenders (bij mij de Duitse) valt wel wat met de zendervolgorde te knutselen (scannen, deels wissen, scannen) maar de nummering begint wel bij 1000. Of je richt een favorietenlijst in.

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou best kunnen zijn dat de Topfield een hoog video niveau heeft.

Ik vind wel interessant om te weten of het ook gebeurt als je contrast van je beeldscherm eens halveert. Je hebt dan wel een donker beeld maar als het dan nog veranderd ligt het aan de topfield en anders toch aan de begrenzing in je TV.

Ik heb het namelijk nog nooit gezien bij een Topfield, vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig,

 

de aanbiedingen zijn schijnbaar verschillend. Bij de starter is er nog sprake van 15 euro, bij mij is dit gratis.

 

Even dat deel gekopieerd uit de mail van KPN:

"Volgens onze administratie bent u in het bezit van een Samsung ontvanger. Heeft u problemen met uw ontvangst? En wilt u hier iets aan doen? Als vaste klant van Digitenne helpen we u graag en bieden wij u gratis een nieuwe digitale Topfield ontvanger aan t.w.v. € 90,- als u uw Digitenne contract met een jaar verlengt."

 

Abonnement loopt bij mij toch al 1,5 jaar, ik gebruik het voor de tweede tv in de slaapkamer. Ik heb dus net de aanbieding genomen en laat de Topfield aanrukken. Kan ik het beeld vergelijken en Samsung al dan niet elders inzetten :-)

 

 

Frits de Laar

 

 

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contrast TV op z'n allerlaagst. Effect van donkerder beeld bij teletekst-ondertiteling blijft. Ik omzeil het nu door bij ondertiteling de (veel tragere) teletekst-decoder van de TV te gebruiken.

 

On topic, wat mij betreft. Kennelijk is de Topfield zoveel beter dan de Samsung, dat de KPN het financiële nadeel neemt om de ontvangstkwaliteit op te schroeven. (Tenminste, dat wil ik graag geloven. Aangezien ik de ontvanger alleen FTA gebruik en dus de volle mep voor de ontvanger heb betaald.)

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...