Ga naar inhoud


Betalende smartcardwissel bij TVVlaanderen


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

In de loop van deze discussie is gebleken dat meerdere mensen van TV-VL te HOREN kregen dat de kaart niet zou moeten betaald worden. Ik heb nog geen enkel SCHRIFTELIJK antwoord in die zin, waar ik overigens zelf ook op wacht, gelezen.

Iedereen heeft het recht op duidelijkheid en die is dringend nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 205
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Heb je nu al contact opgenomen met TV Vlaanderen?
Is er al iemand die een factuur heeft aangekregen waar de kosten van een te activeren nieuwe kaart op staat?

Jij hebt je klacht al op papier staan, deze klacht gaat dus direct in de prulle mand (aangetekend of niet), want je kan enkel protesteren op een factuur.


Als je op bladzijde 9 kijkt, zal je lezen dat ik op 27 februari 2009 aan TVVlaanderen heb gevraagd - per mail - of die kost verschuldigd zou zijn.

Ik wacht - zoals iedereen hier - op een schriftelijk antwoord.

Dat je enkel een factuur zou kunnen protesteren is kletskoek, maar misschien bestaat daar ook zo'n onbestaande wet over als over het verbod op het gecodeerd doorgeven van openbare zenders bij Telenet.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Dat je enkel een factuur zou kunnen protesteren is kletskoek, maar misschien bestaat daar ook zo'n onbestaande wet over als over het verbod op het gecodeerd doorgeven van openbare zenders bij Telenet.

Dit is geen kletskoek, of bullshit. Je kan pas een klacht indienen als TVV je deze kost heeft aangerekend (je hebt hem daarom nog niet betaald). Aangezien nog niemand een rekening heeft gekregen gaan dergelijke klachten rechtstreeks de prullenbak in. Wat heeft een klacht trouwens als nut al het gaat om die kost, die toch niet wordt aangerekend?
Link naar reactie
Delen op andere sites

TVVlaanderen schrijft aan elke abonnee - samen met de verzending van de kaart - dat hiervoor 12,50 Euro zal aangerekend worden.

 

Zoiets noemt men dan een leveringsbon met vermelding van de prijs.

 

Alsof een verkeerde leveringsbon niet het voorwerp kan uitmaken van een klacht.

 

Je bestelt twee satellietontvangers via internet. Je zending komt toe en er zit maar één ontvanger in het pak, maar de leveringsbon vermeldt dat er twee in zitten.

 

Je kan hierop dus niet protesteren maar je moet wachten tot je de factuur ontvangt.

 

Dus als de factuur pas een jaar later volgt, moet je dit dan pas melden en dan pas je klacht kenbaar maken.

 

Veel succes voor de Rechtbank....

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik als antwoord op mijn mail dan toch een "schriftelijke bevestiging" PER BRIEF gekregen dat de activatiekost me als trouwe klant wordt kwijtgescholden. Jammer dat men eerst moet reageren op deze onjuiste actie van TVV ivm een TWEEDE "eenmalige" activatiekost, eenmalig is eenmalig bij mij, wat anderen er ook over denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
TVVlaanderen schrijft aan elke abonnee - samen met de verzending van de kaart - dat hiervoor 12,50 Euro zal aangerekend worden.

Zoiets noemt men dan een leveringsbon met vermelding van de prijs.

Alsof een verkeerde leveringsbon niet het voorwerp kan uitmaken van een klacht.

Je bestelt twee satellietontvangers via internet. Je zending komt toe en er zit maar één ontvanger in het pak, maar de leveringsbon vermeldt dat er twee in zitten.

Je kan hierop dus niet protesteren maar je moet wachten tot je de factuur ontvangt.

Dus als de factuur pas een jaar later volgt, moet je dit dan pas melden en dan pas je klacht kenbaar maken.

Veel succes voor de Rechtbank....

Greets


Weederom ben je appelen met peren aan het vergelijken!

En kijk, de eerste schriftelijke kwijtschelding is aangekomen.
En jij zegt van mij dat Ik direct op mijn achterste pooten sta.

Jij had je klachten brief al direct in je eerste posting zitten.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de eerste kwijtschelding is toegekomen, kan mij alléén maar verheugen. Ik wacht nog op de mijne.

 

Misschien er is er nu wel de kwijtschelding omdat er zoveel lawaai over is gemaakt op de diverse forums en er klachten gevolgd zijn.

 

Geloof mij maar, als er niet zoveel over geroepen geweest was en er niet massaal reactie op was gekomen, zou er niet zijn overgegaan tot enige kwijtschelding.

 

Maar zoals hiervoor gezegd, moet je wel zelf initiatief nemen om de tweede "eenmalige" activatiekost te laten annuleren.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Dat de eerste kwijtschelding is toegekomen, kan mij alléén maar verheugen. Ik wacht nog op de mijne.

Misschien er is er nu wel de kwijtschelding omdat er zoveel lawaai over is gemaakt op de diverse forums en er klachten gevolgd zijn.

Geloof mij maar, als er niet zoveel over geroepen geweest was en er niet massaal reactie op was gekomen, zou er niet zijn overgegaan tot enige kwijtschelding.

Maar zoals hiervoor gezegd, moet je wel zelf initiatief nemen om de tweede "eenmalige" activatiekost te laten annuleren.

Greets



Ik kan niet ontkennen, dat het niet de juiste mannier van werken is. Heb Ik ook nooit gedaan.
Het verschil met TV Vlaanderen en andere telecom bedrijven is (tot nu toe), dat je met hen kan praten! Dit moet je eens met Bcom of Telenet proberen. Die doen dan misschien wel iets maar dan leggen ze je een contract van een aantal jaar voor uw neus, als je overgaat tot tekenen, schelden ze je een geschil kwijt.

Ik hoop nu voor U dat U beleeft was in uw schrijven naar TV Vlaanderen en niet teveel hebt gereigt. Dat kan natuurlijk in uw nadeel werken.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit één discussie gehad met Belgacom aangaande telefoonkosten en die zijn mij netjes kwijtgescholden.

 

Ik ben daarvoor gecontacteerd geweest door één of andere dienst, dewelke dat netjes heeft opgelost.

 

Met Telenet idem. Ik heb met hen dus geen negatieve ervaringen.

 

Maar ik kan enkel over mezelf spreken en niet voor anderen.

 

En ja, mijn brief was beleefd en meer bepaald het volgende:

 

"Kan U mij laten weten of voor abonnees op het basispakket een activatievergoeding ten bedrage van 12,50 Euro zal worden aangerekend".

 

Niet bepaald een dreigement dacht ik.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Zoiets noemt men dan een leveringsbon met vermelding van de prijs.

Een leveringsbon teken jij af. wink Als de levering niet overeenkomt met de leveringsbon dan weiger je de levering.

Zolang er dus geen factuur wordt verzonden om die 12,50 EUR te betalen, zou je beter afwachten met je klacht te versturen naar de FOD Economie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zolang er dus geen factuur wordt verzonden om die 12,50 EUR te betalen, zou je beter afwachten met je klacht te versturen naar de FOD Economie.


Wel bedankt dat je daar zo bezorgd om bent, maar dat is niet nodig.

Ik zie trouwens niet in wat er allemaal zo erg is aan die klacht bij de FOD Economie en waarom bepaalde posters (meestal dezelfde) mij menen te moeten aanraden dat ik daarmee zou moeten wachten tot ik een factuur ontvang.

Trouwens wie zegt dat de klacht alléén daar maar over gaat. Je kan immers een oorspronkelijke klacht nog verder aanvullen ....

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het over een klacht (betwisting van 12,5 €) bij TV Vlaanderen.

 

Dat zou geen zin hebben om daar een aangetekend (om deze wettelijk bruikbaar te maken). Omdat je enkel een factuur kan betwisten, om dit te gebruiken in uw verdedeging op de rechtbank.

 

Je mag natuurlijk honderde aangetekende betwistingen verzenden, maar die gaat de rechter alle honderd aan de kant schuiven.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bowsat
Ondertussen heb ik als antwoord op mijn mail dan toch een "schriftelijke bevestiging" PER BRIEF gekregen dat de activatiekost me als trouwe klant wordt kwijtgescholden. Jammer dat men eerst moet reageren op deze onjuiste actie van TVV ivm een TWEEDE "eenmalige" activatiekost, eenmalig is eenmalig bij mij, wat anderen er ook over denken.

Kun je even bevestigen dat je enkel een abonnement op het basispakket hebt,
waarvoor dank.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...