Ga naar inhoud


moederbord doet niets na aansluiten


NL1PDV

Aanbevolen berichten

Die gehaaste inbouw is bij mij niet van toepassing..

 

Dat had ik al gezien.

Wat je zegt met alle bedrading ook dat heb ik gedaan , ook de pwoer on met een schroevendraaier gedaan ..

 

Geen gepiep maar wat er gezegd werd kan ook een stem zijn dus ff koptelefoon erop..

En dat er iets niet pluis is dat weet ik vandaar mijn vraag hier :D

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok...

 

Mocht het zo zijn dat je even "per ongeluk" vergeten was die cpu aux power aan te sluiten en toch de zaak een power-up hebt gegeven dan is dat mainboard nu in elk geval stuk. Je krijgt dan dezelfde verschijnselen als je nu hebt frown

 

Dit mainboard heeft idd gesproken foutmeldingen dus ff boxjes aansluiten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niet vergeten gewoon zo als het hoort aansluiten hihi

 

Ik ga eens verder opzoek op de eoa manier ben ik denk ik toch iets vergeten..

 

En ja idd de koptelefoon hihihih

 

je hoort van me hoe en wat anders de grijze bak maar in

 

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe snel /model is die cpu die erop staat?

 

Welk merk psu? Ik herinner me ineens dat er problemen waren met sommige voeding combies. Als het een prescott cpu is moet je een goede psu erop aansluiten, eentje met dubbele rail erin voor de spanningen.

Die prescott's uit die tijd hebben echt afschuwlijke inschakel spanningen en worden loeiheet

 

Dus toch nog psu mogelijk smile

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is een 3.2 ghz

een 350 watt psu

 

diegene waar ik het vandaan heb had een 600 watt psu

 

mss toch een probleem in psu

 

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

de prescott cpu is van februari 2004 en werd erg heet maar een goede 300 watt voeding was echt voldoende ik heb heel veel systemen gemaakt en nooit een voeding gebruikt die groter was als 300 watt.

 

heb je echter iets van een qtec/sweex/trust voeding of een ander low budget merk dan zou je voeding ook je probleem kunnen zijn buiten dat je huidige voeding niet meer 100% is wat natuurlijk ook zou kunnen.

 

je 4 pens voedings stekker vergeten en dan je computer opstarten heeft geen enkel effect je plank gaat hier niet kapot van.

 

waar hij wel van kapot gaat is je cmos resetten terwijl je bios batterij er nog inzit of je voedings elco's niet geheel leeg zijn.

 

de batterij er een nachtje uitlaten heeft ook geen resultaat alleen een cmos clear zal werken via de jumper.

 

probeer eert ook met 1 dimm ipv 4 neem een ddr 3200 module van goede kwaliteit dit is ook niet geheel onbelangrijk.

 

let op met het opnieuw plaatsen van je cpu een pootje is zo krom en dan zijn de rapen gaar.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"wel gezien dat ie draaide"

Dat wil zeggen dat er beeld was bij degene waar je het kocht??

De videokaart is een Agp 1.5V ipv 3.3V neem ik aan, anders werkt het niet en beschadig je het board.

Zoals het nu klinkt is er iets met het board of de cpu.

Als de cpu er niet lekker op zit gaan alle voedingslijnen wel aan voor de fans maar start het gewoon niet op.

Anders de cpu er nog een keer afhalen en er weer op zetten.

Controleer op gebogen pootjes.

 

Ik denk alleen aan mezelf want,

als iedereen aan zich zelf denkt

wordt er aan iedereen gedacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: raptor

je 4 pens voedings stekker vergeten en dan je computer opstarten heeft geen enkel effect je plank gaat hier niet kapot van.


Sure... wellicht dat er inmiddels boards zijn die een beveiligingscircuit hebben en eerst checken of hier spanning opstaat voordat ze power-up
uitvoeren maar die gok neem ik echt niet. Wellicht verstandig met dit soort uitspraken ook even te melden dat je niet verantwoordelijk bent als er toch schade ontstaat.

Origineel bericht van: raptor

waar hij wel van kapot gaat is je cmos resetten terwijl je bios batterij er nog inzit of je voedings elco's niet geheel leeg zijn.


Ik moet de eerste nog tegenkomen die sneuvelt en heb er de afgelopen jaren echt al honderden onder handen gehad.
Als dit werkelijk schadelijk was vermeldde iedere bios fabrikant dit in zijn handleiding.
De elcos in de voeding kan ik bevestigen. Als je een ledje op het mainboard hebt: wachten tot het gedoofd is wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ofwel, zonder dat de stekker erin zit even de powerknop indrukken en je zal zien dat je fans (soms)een slag zullen draaien en je lampje zal doven. Alle restspanning is dan van je mainboard af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...