Ga naar inhoud


waarom geen VTM HD in het HD pakket van TvVlaanderen.


edbe

Aanbevolen berichten


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast m.boretti

Heeft u wel eens gekeken naar Eén HD? En zet dat eens naast Arte HD.

Laten we toch maar even wachten tot er wat meer programma's gemaakt worden in HD, want gewone SD programma's uitzenden op een HD kanaal is niet van meer waarde dan een gewone zender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft u wel eens gekeken naar Eén HD? En zet dat eens naast Arte HD.

Laten we toch maar even wachten tot er wat meer programma's gemaakt worden in HD, want gewone SD programma's uitzenden op een HD kanaal is niet van meer waarde dan een gewone zender. [/quote

 

inderdaad volledig mee eens.er is mommenteel nog te veel geupscaled hd te zien.één hd of bbc hd dat verschil is zeer groot. cool

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Heeft u wel eens gekeken naar Eén HD? En zet dat eens naast Arte HD.
Laten we toch maar even wachten tot er wat meer programma's gemaakt worden in HD, want gewone SD programma's uitzenden op een HD kanaal is niet van meer waarde dan een gewone zender.

Ik vind dat toch maar een flauw excuus om het niet aan te bieden.
Ik heb een 32" CRT TV, met HDMI ingang weliswaar, en ik zie duidelijk verschillen tussen 'één HD' en 'één'.
Als dat al te zien is op een CRT TV, dan moet dit zeker nog duidelijker te zien zijn op een LCD TV van 37" of hoger.

OK, het is dan misschien in de meeste gevallen geen 'echte' HD, maar dat belet niet dat de kwaliteit zichtbaar beter is.

Bovendien zie je dan dat er wel ruimte is voor een zender als MelodyZen HD, die toch maar voor weinig gebruikers iets nuttigs uitzendt.
Als ik dus moet kiezen tussen MelodyZen HD en Ketnet/Canvas HD dan is mijn keuze snel gemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast TylerDurden
Origineel bericht van: satfanaat
één hd of bbc hd dat verschil is zeer groot. cool


Ja, maar BBC HD zendt dan ook uit in 1080i en hun bitrate is 16500 kbit/s vs de schamele 6000 van één HD.

Dan mogen ze nog stoppen met upscaled SD uit te zenden, de BBC zal er nog steeds beter uit zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satfanaat
Worden alle programmas op eurosport hd in native hd uitgezonden,of zijn er dat maar enkele? cool


Slechts enkele. Ik denk dat er zelfs dagen voorbij gaan dat er helemáál geen native HD op te zien is. Stel je dus absoluut niet te veel voor van Eurosport-HD.

Er is ook nergens te vinden welke programma's in native HD worden uitgezonden, dus je moet geluk hebben wil je er eentje tegen het lijf lopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz

Ik heb een 32" CRT TV, met HDMI ingang weliswaar, en ik zie duidelijk verschillen tussen 'één HD' en 'één'.
Als dat al te zien is op een CRT TV, dan moet dit zeker nog duidelijker te zien zijn op een LCD TV van 37" of hoger.

OK, het is dan misschien in de meeste gevallen geen 'echte' HD, maar dat belet niet dat de kwaliteit zichtbaar beter is.

Er is ook een duidelijk kwaliteitsverschil. Een HD met geupscaled HD krijg je binnen aan een goeie 6 a 8 mbit tegenover 3 a 4mbit. Daarnaast is één HD in mpeg4 tov mpeg2.

Ik verwacht wel dat er binnenkort nog uitbreiding komt met de komst van de NL HD kanalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...