Ga naar inhoud


Is dit een degelijke configuratie / samenstelling voor goede satelliet-televisie?


Barten

Aanbevolen berichten

Hallo all, ik heb jullie raad reeds een keertje gevraagd in een vorige topic, maar maar ondertussen heb ik reeds iets meer concreet voor ogen (dankzij ondermeer de reacties);

nadat ik wat forums 'afgeschuimd' heb en enkele bezoeken aan satellietverkopers heb afgelegd vroeg ik me af hoe ik de beste configuratie kan bekomen uit volgende onderdelen:

(rekening houdend met enkele vereisten: vlekkeloos kunnen TV-Vlaanderen-digitaal kunnen gebruiken, tezelfdertijd van een zender opnemen en naar een andere zender kijken, USB-2 poort(en), ethernet-poort,...)

 

Schotel

* ofwel Triax TDS Serie 88cm satelliet schotel (een ronde schotel dus)

* ofwel Visiosat BISAT G3D (wanneer ik zou gaan werken met ASLP Quad LNB's bvb – zie hierna)

 

LRB

in geval ik zou kiezen voor de ontvanger-pvr Inverto IDL 7000 PVR (zie hierna, ontvangers-pvr) kan ik best voor een speciale Unicable-LNB gaan meen ik te hebben begrepen (las ik in een testverslag in één of ander magazine)... dus een Inverto Quad LNB 0,2dB (denk ik?)

indien ik voor één van de andere 'twin'-ontvangers ga (dus met twee tuners, want tegelijk kunnen opnemen van 1 of meer zenders, en een andere zender bekijken is wel een vereiste hier) zou ik opteren voor “ALSP Quad LNB” (in eerste instantie zou ik gaan voor Astra 1 en Astra 3; met later een mogelijke uitbreiding naar Astra 2 en Hotbird)

 

CAM

een ASTON common interface, omdat die goed schijnt te functioneren met de Inverto IDL 7000 PVR; ik veronderstel dat deze ook wel goed zal functioneren met die andere ontvangers mocht ik uiteindelijk toch niet kiezen voor de Inverto; of heb ik dat verkeerd voor?

 

Ontvangers-PVR

* Dus de Inverto IDL 7000 PVR schijnt goed te scoren; ik had het genoegen deze aan het werk te zien in één van de winkels die ik heb aangedaan, en ik moet zeggen zeer helder beeld. zappen ging wel niet zo snel als met kabeltelevisie, maar was nu ook weer niet tergend traag zal ik maar zeggen. Leek me al bij al gebruiksvriendelijk toestel (wat ook belangrijk is voor de andere huisgenoten hier, die niet meer willen doen dan op éénvoudige manier bedienen en opnemen).

* Dan hoor ik verder nog dat de ReelBox Avantgarde een juweeltje is. Is inderdaad van een heel andere prijsklasse, maar als ik de mogelijkheden bekijk... wow. Maar werkt het allemaal goed? Ik heb gelezen dat Reel Multimedia vroeger wel een hele 'miskleun' op de markt gebracht heeft, dat alles voor dat bedrijf aan een 'zijden draadje' heeft gehangen, maar dat de recent op de markt gebrachte producten niet meer kunnen vergeleken worden met wat er voorheen op de markt werd 'gegooid'. De linux besturing spreekt me hier aan, de netwerkmogelijkheden, etc... ik ben dan wel weer een 'hobbyist' die stap voor stap wel eens wil experimenteren (in tegenstelling tot mijn huisgenoten, hihi). Er is trouwens ook nog de ReelBox Lite, d8 ik... mensen die met één van deze toestellen ervaringen hebben?

* En een laatste twin-ontvanger die nog in de running is: Topfield HD TF 7710 PVR... mensen die hiermee positieve of negatieve ervaringen hebben?

* De dreambox DM800 HD PVR valt verder uit de boot omdat het blijkbaar geen ontvanger is met twee tuners (wat dus vereist is om van kanaal x op te nemen en terzelfdertijd naar kanaal y te kunnen kijken).... wel jammer want schijnt bij de hobbyisten ook zeer goed te liggen heb ik begrepen; met een hele community en veel uitbreidingsmogelijkheden... soit.

 

Zo, dat zullen wel de voornaamste zaken zijn om een goede configuratie samen te stellen (of zijn er ook nog zaken, zoals bvb type coax-kabel waar er op moet gelet worden?) ... een hele boterham denk ik zo... hopelijk krijg ik hier beetje relevantie reacties op :-)

thnkssssss.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Barten

* En een laatste twin-ontvanger die nog in de running is: Topfield HD TF 7710 PVR... mensen die hiermee positieve of negatieve ervaringen hebben?

Ik heb geen persoonlijke ervaring met de Topfield, maar wat mij er helemaal niet in aansprak was dat je een opgenomen bestand met de hand moet kopieren om het gedecodeerd te krijgen. De inverto kopieert het bestand ook om het te decoderen, maar doet dat automatisch en handelt dan meteen alle ongedecodeerde bestanden die nog op de schijf staan af.
De dreamboxen decoderen meteen bij ontvangst, zodat je opname dus altijd ongecodeerd op de schijf staat.

Dat is relevant, want de sleutels voor het decoderen veranderen regelmatig. Als je een gecodeerd programma wilt bekijken, en de sleutels zijn inmiddels veranderd, dan kan dat dus niet meer. Het is dus zaak om zo snel mogelijk te decoderen.

Ik maak uit je verhaal op dat de DM8000 is afgevallen (veel hogere prijsklasse inderdaad). De DM8000 kan tot vier(!) tuners plaatsen (eventueel gemengd sat, tnt en kabel).

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een reelbox avantgarde bezitter en heb ook lang getwijfeld alvoorens hem aan te schaffen. Ook ik was onder de indruk van de mogenlijkheden op papier maar 'bang' van de negatieve recenties uit het verleden, hogere prijsklassse en mijn gebrekkige kennis aan linux.

Ik ben echter blij verrast, de functies zoals beschreven op de website van de fabrikant (hiervan mag men geen link plaatsen confused) werken echt allemaal prima en op andere foar (wederom link verboden) kun je veel hulp vinden.

Ik moet wel toe geven dat het niet een standaard huiskamer tv zap box is, maar je krijgt ver ook veel meer functies voor terug

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou NIET voor unicable kiezen.

 

Ik ben een hele tijd geleden ook begonnen met satelliet ontvangst met een inverto IDL 7000 (met firmware versie 1.0), en toen had ik ook voor unicable kunnen kiezen.

 

Als ik toen unicable had genomen had ik nu wederom een hd settop box moeten kiezen die unicable ondersteunt. Met andere woorden, doordat het afwijkt van de standaard beperk je jezelf in de toekomst qua keuzevrijheid.

 

Hier hangt dus een triax aan de gevel met wat lnbtjes en switches, en dat bevalt prima.

 

Voor een beetje tv kijken en opnemen voldoet de Inverto prima. Maar wil je opnames naar harddisk overhalen om te bewaren en wil je multimediale dingen doen zoals foto's en mp3tjes enzo dan is deze box eigenlijk niet wat je wilt.

 

Tegenwoordig hangt er aan de lcd hier een abcom ip9000 box. Da's een Linux hd settop box, en daar kan je veel meer mee. Nadeel daarvan is wel dat je thuis moet zijn in linux om daar echt leuke dingen mee te doen.

 

Mooie van de huidige box is dat deze de canaldigitaal kaart door middel van de kaartlezer gebruikt en alle opnames ongecodeerd opslaat zodat je geen risico loopt op niet meer te decoderen opnames.

 

En die kan je zo via de netwerk interface overhalen naar je pc om te bewaren. Ook dingen zoals tv kijken op een pc via een webinterface behoren allemaal tot de mogelijkheden.

 

Als je nu een pvr wilt aanschaffen, zou je dan niet liever meteen een hd variant nemen?

 

succes met je keuze.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, heb net mijn eerste configuratie besteld. Wat wordt er volgende week geleverd en geïnstalleerd:

> Visiosat G3D schotel

> met 4 Alps LNB Quad

> en 2 Johansson Switch 4-1

en een DREAMBOX 7025 PLUS (vermits ik nog een gewone TV heb die het nog heel goed doet, en nog niet aan vervanging toe is...)

> TV Vlaanderen smartcard

 

en stilletjes hopen dat alles vlekkeloos mag verlopen. Ben dan wel beetje computerhobbyist, maar op vlak van satelliettelevisie een grote leek... allemaal nagelnieuw... ben benieuwd :-)

 

en allemaal bedankt voor de reacties, de goeie en de minder goeie :;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...