Ga naar inhoud


Verbindingsprobleem Ziggo + Linksys router


Kowalski

Aanbevolen berichten

Sitecom is natuurlijk niet echt een topfabrikant, maar Linksys is onderdeel van Cisco. Van Cisco zou ik toch een andere opstelling verwachten, zeker als dit soort problemen door velen gerapporteerd worden. Dan zouden ze de moeite kunnen nemen om bij een klagende consument langs te gaan met een sniffer, en het verkeer tussen modem en router te analyseren. Dan moeten ze er heel snel uit zijn lijkt mij. Stel het is wel een probleem in de Linksys, dan is het toch wat pijnlijk als anderen dat probleem moeten ontdekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik gewoon een WRT54G met OpenWRT er op en dat werkt zonder problemen op het Ziggo netwerk. Dus blijkbaar zit er toch iets niet goed in de standaard firmware van Linksys.

 

Probeer het dus ook eens met een andere firmware op je router.

(er zijn er een groot aantal voor jou router, mijn voorkeur gaat uit naar OpenWRT maar dan moet je wel bekend zijn met de linux command line)

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, ongelooflijk maar waar, maar het werkt weer! shocked

 

Ik werd gebeld door de kennis met de Sitecom router dat de internetverbinding het weer spontaan deed.

Daarna heb ik meteen de Linksys router weer aangesloten, en deze werkt nu ook weer!

 

Kortom, blijkbaar is er bij Ziggo toch iemand wakker geworden. Laten we hopen dat het zo blijft werken...

Het IP adres en gateway adres ligt nu ook meer in lijn met de eerder werkende routers en het gateway adres is ook weer bereikbaar met het ping commando. Kortom, het werkt nu 100% naar behoren.

 

Alleen zeer jammer dat Ziggo zich in stilzwijgen hult en dat de helpdesk maar zei dat het aan de Linksys lag, jaja... frown

 

P.S. Hein, ik gebruik al jaren DD-WRT firmware, ik had dit in het begin van het verhaal ook al gemeld.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...