Ga naar inhoud


Verbindingsprobleem Ziggo + Linksys router


Kowalski

Aanbevolen berichten

Help, ik heb verbindingsproblemen met Ziggo. Sinds vandaag had/heb ik ineens geen verbinding meer met Ziggo (voormalig @Home gebied Zuid-Limburg). Mijn postcode is 6121.

Volgens de Ziggo website was er inderdaad vandaag een storing, maar de helpdesk zegt dat er géén storing in mijn buurt bekend is. crazy

 

Ik heb een Linksys router (WRT54GS met dd-wrt firmware) en volgens de helpdesk ligt het daaraan, verder ondersteunen ze alleen Netgear (maar dat was mij al bekend).

Iemand anders in het dorp belde mij op dat hij ook geen verbinding meer heeft, deze persoon heeft een Sitecom router.

 

Het gekke komt nu:

Sluit ik een laptop rechtstreeks aan op de (Motorola) kabelmodem dan heb ik wel verbinding.

Verder had ik nog een andere router liggen, een Linksys WRT300N, ook dan heb ik verbinding!

Het gekke is: ik heb nog GEEN hostname ingevuld (cp12345-a)! Dit is nieuw.

Mijn IP adres dat al een jaar hetzelfde was, is gewijzigd en verandert nu elk uur (lease loopt steeds 60 min.)

Conclusie: blijkbaar heeft Ziggo vandaag dus toch echt wat veranderd in mijn gebied, waardoor mijn router, die het jaren goed gedaan heeft, plotseling niet meer werkt.

 

Volgens de helpdesk is er echter bij Ziggo niets veranderd en ligt het aan mijn Linksys router.

Ik heb de Linksys gereset naar fabrieksinstellingen maar ook dat mocht niet baten.

 

Ik zou graag mijn Linksys router (met dd-wrt firmware) weer werkend willen krijgen want ik heb daar diverse instellingen in staan die met de andere Linksys niet mogelijk zijn.

 

Wie komt dit bekend voor en heeft een mogelijke oplossing?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ergens iets met DHCP tussen de router en het modem, er van uitgaande dat het modem het externe adres doorgeeft aan de router welke op zijn beurt dit wel moet oppakken en zo meer.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gekkenhuis
Ip adres is gekoppeld aan het mac adres dus andere router andere ip dus dat is normaal even mac klonen en dan heb je je eigen ip weer.

Nee, helaas, dat had ik al geprobeerd. De andere Linksys WRT300N en ook laptop met beide een ander MAC adres doen het wel. Dit heb ik gekloond, maar werkt dus niet.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Ergens iets met DHCP tussen de router en het modem, er van uitgaande dat het modem het externe adres doorgeeft aan de router welke op zijn beurt dit wel moet oppakken en zo meer.
Aanvulling: de router krijgt wel een IP adres toegewezen, alsmede gateway en DNS servers. De gateway en DNS servers laten zich daarna echter ook niet "pingen". Heel vreemd, nog nooit zoiets gezien. Statisch instellen heb ik ook geprobeerd met verschillende waarden, zonder resultaat.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt naar een dns server, die via dhcp toegewezen wordt, maar niet goed reageert.

Zet er eerst een wel werkende router er aan en kijk dan, welke dns toegewezen wordt. Zet er vervolgens de bewuste linksys eraan en zet de dns "vast" in die router. ( statisch ).

 

Als ik dit zo lees, wordt het probleem mede veroorzaakt door ziggo.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Het klinkt naar een dns server, die via dhcp toegewezen wordt, maar niet goed reageert.
Zet er eerst een wel werkende router er aan en kijk dan, welke dns toegewezen wordt. Zet er vervolgens de bewuste linksys eraan en zet de dns "vast" in die router. ( statisch ).

Als ik dit zo lees, wordt het probleem mede veroorzaakt door ziggo.

Goed idee, echter dit had ik ook al geprobeerd, en het werkt helaas niet. In het verleden werkte dit wel, maar nu niet, zeer vreemd.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
alsmede gateway en DNS servers. De gateway en DNS servers laten zich daarna echter ook niet "pingen". Heel vreemd, nog nooit zoiets gezien. Statisch instellen heb ik ook geprobeerd met verschillende waarden, zonder resultaat.

Hoe gaat de router om met de gateway? die moet naar het modem wijzen of rechtstreeks naar het subnet van ziggo.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Hoe gaat de router om met de gateway? die moet naar het modem wijzen of rechtstreeks naar het subnet van ziggo.

Het IP adres, subnetmask, gateway en DNS adressen lijken allemaal normaal.
Bijv.
IP adres = 84.28.XXX.YYY (XXX en YYY varieert soms)
Subnetmask = 255.255.254.0
Gateway = 84.28.XXX.1
DNS 1 = 212.54.40.25
DNS 2 = 212.54.35.25

Maar nogmaals: gateway adres pingen lukt niet, er komt dan een melding: doelhost 84.28.XXX.YYY niet bereikbaar (terwijl ik dus 84.28.XXX.1 probeer te pingen).
Volgens mij ligt daar de reden van het probleem, maar nu is de vraag, hoe ik dat werkend krijg. Tja... cry

Aanvulling: ik was vanavond bij de kennis met de Sitecom router, en daar is het probleem precies hetzelfde. Blijkbaar is er wat bij Ziggo veranderd waar sommige routers geen raad mee weten.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gateway is het probleem, dat deze veranderd is zowiezo k*t maar klopt dus ook niet anders motje hem kunne pingen(in principe, hoeft niet altijd zo te zijn), je zal met bvb. angryipscanner of zo moeten zoeken wat er reageert bij ziggo met je pc aan het modem. En dan experimenteren welk adres de juiste gateway is.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de gateway betreft:

Met de niet werkende Linksys en Sitecom router is het gateway adres: 84.28.XXX.1 en laat zich dan ook niet niet pingen.

Met de wel werkende Linksys WRT300N is het gateway adres echter ineens: 84.28.ZZZ.1

Alles werkt dan goed, pingen lukt ook.

 

Als ik de werkende adressen statisch invoer in de niet-werkende Linksys, werkt deze nog steeds niet.

 

Nu las ik bij het zoeken op internet dat er meer problemen waren met Linksys en Sitecom routers bij Ziggo. Een en ander zou iets te maken kunnen hebben met de Motorola modem. Die heb ik inderdaad ook, deze heeft een eigen configuratiepagina (adres 192.168.100.1). Misschien dat dat roet in het eten gooit. Het zoeken gaat verder...

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm... zal wel een combi van zaken zijn, vergelijk eens wat je aan opties hebt tussen de routers en hoe deze staan, kijk ook eens naar de MAC/MTU opties.

Dat A werkt en dan B met de settings van A niet kan aan het modem liggen die dan heeft onthouden wat er aan zat, kloon de settings terwijl je op alles spanning houd en dan alleen de utp overpluggen.

En let er ook op dat sommige routers ook een modem functie hebben ingebouwd wat zou kunnen verklaren dat de wrt wel werkt.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig heb ik het opgegeven met de Linksys WRT54GS. Het internet staat vol van verhalen met soortgelijke problemen met Ziggo (en Casema) + Linksys routers. In andere delen van het land is men al eerder op deze problemen gestoten.

 

Inmiddels heb ik mijn Fritzbox (die ik ook nog had, maar dan achter de Linksys) probleemloos rechtstreeks op Ziggo draaien, samen met de extra functies die ik nodig had.

 

Tot zover iedereen bedankt voor de tips, en mocht toch nog iemand de gouden tip hebben, dan hoor ik het graag. wink

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je de modem elke keer dat je er een andere router aan koppelde heb uitgezet? Zolang het modem aanblijft staan "onthoud" deze de oude router en zorgt er dan voor dat je geen verbinding kan maken. (tenminste .. dat is mijn ervaring).

 

Ik zorg er dan ook altijd voor dat ik bij een wissel van mijn router (of her opstarten) de volgende zaken in de juiste volgorder doe:

 

1) Ziggo modem uitzetten

2) Router uitzetten

3) na 10 seconden Ziggo modem weer aanzetten

4) na 1 minuut (modem moet rustig opstarten) de router aanzetten

 

En het klopt dat je geen hostname meer nodig hebt om een verbinding met ziggo te maken. Vroeger was dat wel nodig (werdt gebruikt als een soort "wachtwoord") maar tegenwoordig kunnen ze bepalen van welk modem je komt en is dat dus niet meer nodig. Nu kan je dus nog maar met 1 PC connecten. Vroeger kon dat met meer achter 1 modem als je meerder hostname's had.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hein, ja ik heb inderdaad bij elke wijziging zowel de kabelmodem als router spanningsloos gemaakt (30 sec. maar ook met 15 minuten geprobeerd). Het was me inderdaad uit eigen ervaring bekend dat het anders niet werkt.

 

Ik vermoed dat Ziggo (hier voorheen @Home) wat op het netwerk heeft veranderd om het overal bij Ziggo gelijk te trekken, waardoor hier de problemen zijn ontstaan. Misschien wel de wijziging dat de hostname niet meer ingevuld hoeft te worden.

 

Op internet lees ik dat er al sinds augustus overal in het land problemen worden gerapporteerd met o.a. Linksys en Sitecom routers die het niet meer doen bij Ziggo. Ziggo geeft geen support en wijst de beschuldigende vinger naar Linksys en Linksys zegt dat hun routers voldoen en wijzen naar Ziggo, maar intussen is er niets verbeterd. De consument moet het zelf maar oplossen, zeer slecht dus. mad

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...