Ga naar inhoud


[Release!] MiLo-image voor DM7025, DM800 en DM8000


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: MiLo
Intussen is de FTP klaar met het opsturen van de nieuwe release (200MB aan filetjes met 1Mbps brrr....) dus is er een nieuwere release online.


Downloaden lukt niet ik krijg deze melding van je site:
Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE in /nfs/cust/0/72/17/571270/web/dreambox/release.php on line 3

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: albertmol
De settings 13-19-23-28 kan ik niet downloaden


Net geprobeerd, de settings downloaden nu goed. Kan ook veroorzaakt zijn doordat ik nieuwe versies online aan het zetten was en de feeds (weer) anders ingedeeld heb.

NB: Als je foutmeldingen post, post ze dan wel volledig. Het stuk waar de puntjes staan was voor mij nou net het interessantst om te weten. Maak desnoods een screenshot ofzo.

Overigens zou het download scherm nu sneller moeten opkomen als je hem een tweede keer binnen een uur gebruikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: albertmol
Alleen blijf het rode ledje knipperen, ook in standby modus. Heb je enig idee wat dat kan zijn?


Geen idee, misschien iemand met een 800 die weet wat het LEDje betekent?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: albertmol
Alleen blijf het rode ledje knipperen, ook in standby modus. Heb je enig idee wat dat kan zijn?


Geen idee, misschien iemand met een 800 die weet wat het LEDje betekent?


Dat er een opname bezig is. Hier knippert hij ook, ook na een harde reset en zonder dat hij iets opneemt of na de reset opgenomen heeft. Kleinigheidje, valt me nu pas op cool

MVG,

Jeroen

 

DM800 HD - OpenPLi - WD 320GB HDD - Technisat Multytenne TWIN

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: albertmol
Alleen blijf het rode ledje knipperen, ook in standby modus. Heb je enig idee wat dat kan zijn?


Ik denk dat ik het weet.

in
/usr/lib/enigma2/python/Components/Renderer/FrontpanelLed.py
staat de volgende code:

Code:
class FrontpanelLed(Element):        def changed(self, *args, **kwargs):               if self.source.value or 1:


Die "or 1" moet daar weg, is debug code van een van de ontwikkelaars geweest...

Komt goed in de volgende release, waarschijnlijk dit weekend. Als je handig bent kun je de file ook zelf even wijzigen (daarna Enigma herstarten).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dat hij vastloopt als je bijvoorbeeld een plugin download?

 

Herstarten lijkt me normaal als enigma wordt geupdate.

 

Iets meer uitleg graag, hou er rekening mee dat ik niet langs je zit mee te kijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
[ik denk dat ik het weet.

in
/usr/lib/enigma2/python/Components/Renderer/FrontpanelLed.py
staat de volgende code:

Code:
class FrontpanelLed(Element):        def changed(self, *args, **kwargs):               if self.source.value or 1:


Die "or 1" moet daar weg, is debug code van een van de ontwikkelaars geweest...

Komt goed in de volgende release, waarschijnlijk dit weekend. Als je handig bent kun je de file ook zelf even wijzigen (daarna Enigma herstarten).


Dat is idd de oplossing, thanks!

MVG,

Jeroen

 

DM800 HD - OpenPLi - WD 320GB HDD - Technisat Multytenne TWIN

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

MiLo,

 

Hoe werkt je txt cache in de image van 2-4..??

 

Als ik 5 min naar bv rtl 4 heb zitten kijken, en dan op txt druk

moet de tuner nog steeds zoeken naar pagina 100.

 

bij bv Pli krijg je dan direct pagina 100 en alle andere pagina's en sub pagina's zijn opgeslagen.

 

Pli wert met tuxtext 1.99 en naar mijn weten bij latere versies met 10.35

 

waarbij dit wel werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: albertmol
De settings 13-19-23-28 kan ik niet downloaden, er komt melding: Cannot find package enigma2-plugin-.........


Ik denk dat die nou opgelost is.

Bleek dat de henksat packages zich voordeden alsof ze alleen voor de 7025 waren bestemd, waardoor ze ook in een andere directory terecht kwamen in mijn systeem. Ik heb dat gewijzigd in "all" (want die settings zijn onafhankelijk van de CPU enzo), en een beetje met de feeds geschoven. Nu zou het downloaden van de settings op alle boxen moeten werken en niet alleen op de 7025...

Als je helemaal geen settings meer ziet of nog steeds meldingen krijgt, probeer het na een uur nog eens, of geef het commando "ipkg update" via telnet alvorens de plugin lijst op te vragen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Hoe werkt je txt cache in de image van 2-4..


De versie die er nu inzit begint pas met cachen als de teletext wordt opgeroepen. Als hij een tijdje aanstaat heeft ie alle pagina's wel en kun je snel bladeren. In de vorige images werkte het net als in een ouwe TV waar je moest wachten tot de gevraagde pagina langs kwam, ongeacht hoe lang die erop stond.

Zoals PLI het doet lijkt me wel een onnodige belasting voor CPU en RAM, aangezien de meesten maar zelden TT gebruiken. Dus ik zou er dan sowieso een optie van maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zoals PLI het doet lijkt me wel een onnodige belasting voor CPU en RAM, aangezien de meesten maar zelden TT gebruiken.


Op Pli nooit problemen mee gehad.

Persoonlijk gebruik de txt funktie van de Dreambox omdat mijn tv (Sony KDL-40D3550) regels en verkeerde karakters weergeeft via txt van de tv op het signaal van de Dream..

en het is handiger via 1 remote.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...