Ga naar inhoud


[Release!] MiLo-image voor DM7025, DM800 en DM8000


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Dag MiLo,

Worden mijn vragen in behandeling gehouden:

1. wat jij een homepage noemde (vast opstartkanaal in vaste favorietengroep)

2. mogelijkheid uitschakelen automatisch updaten van kanalen

3. quick button voor favorietenlijst of lichte aanpassing aan bouquet-toetsen

Dank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Yoran
Nog even en Milo is straks overspannen. frown


Laten we hem dan maar zoveel mogelijk helpen om de laatste puntjes op de i te zetten!
In de bijlage wat bestanden (keymap.dif en keymap.xml) voor de discrete on / off functie. Ik weet niet in hoeverre hier nog coding bij hoort.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Milo,

 

Jou script om de /hdd/backup terug te zetten, zit daar ook de instelling van de netwerk configuratie in?

Ik heb mijn DB een ip adres gegeven, maar bij het installeren van een nieuw image stond het echter weer ip DHCP.

En welke file moet ik daarvoor gebruiken om in de /hdd/backup te zetten?

 

Anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Milo, ik ben helemaal nieuw in het satelliet gebeuren, maar heb na het proberen van een aantal images voor jouw image gekozen, werkt perfect! Fijn dat je zoveel updates en aanpassingen doet. Keep up the good work cool

MVG,

Jeroen

 

DM800 HD - OpenPLi - WD 320GB HDD - Technisat Multytenne TWIN

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: blaas
Origineel bericht van: pieterg
de bijbehorende code kan hij op het PLi forum vinden

Op een of andere manier werkt de zoekfunctie niet lekker op de PLI site.Zou je de coding hier kunnen posten?


ik weet niet waarop je gezocht hebt, maar een simpele zoekterm 'discrete' levert helemaal bovenaan direct de juiste thread op.
http://www.pli-images.org/forum/viewthre...0227#post_90227
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoekfunctie werkt niet. Ik krijg wel een lijst resultaten op "discrete", maar op die links klikken brengt me alleen naar een algemene forum pagina en niet naar de betreffende post. Geen foutmelding, en ja, ik heb eerst ingelogd voor ik ging zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de diff al voldoende, ik heb hem in de build gezet en loopt prima. Nog even wachten tot hij hem gebakken en op de dreambox gezet heeft smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riji
Een tweede verlangen is de mogelijkheid om een vast startkanaal (ook na een reboot, koude start) te kunnen instellen en zo mogelijk ook dat daarbij altijd opgestart wordt in een vaste favorietenlijst.


Heb hier wat mee geëxperimenteerd.

Ik heb een optie toegevoegd die het opslaan van de laatstgekozen zender blokkeert. Dan werkt het al zoals gevraagd voor de GUI herstart en voor start vanuit deep standby.

Door bijvoorbeeld naar NED3 te zappen, en daarna de nieuwe optie te activeren, start de box daarna voortaan altijd op NED3 op als hij uit deep standby komt. NED3 is dan de "home" zender geworden.

Voor de gewone standby werkt dit niet, standby is blijkbaar iets dat als het ware "over" de huidige zender wordt gezet. Wil je ook dat hij vanuit standby steeds naar de "home" zender terugkeert?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
timer op channel 4 stopt om 19:30 de 2 andere lopen nog en een mooi groen scherm.


Log files even vluchtig bekeken...

Hmm, "signal 11" is SIGSEGV, oftewel het programma zit ergens in memory te poken waar dat niet mag. Meestal een "NULL" pointer...
Duidt dus op een fout in de C++ code en niet in het Python gedeelte.

Ik verdenk, gezien de log, de freesat EPG ervan. Vervelend, kan ik hem niet afschuiven op DMM... Wordt lastig reproduceren, maar is niet iets dat erin zou mogen blijven...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Wil je ook dat hij vanuit standby steeds naar de "home" zender terugkeert?

Dit is van minder belang. Immers, mijn vrouw blijft toch altijd in haar favoriete bouquet en na een stand-by komt ze daar toch terug.
Veel belangrijker zou zijn dat je na een reboot meteen ook in de favorietengroep komt waar dit startkanaal toe behoort. Het komt er immers vooral op aan dat ze niet in de "Alle Services" (rommelverzameling) belandt en zeker zolang het automatisch bijwerken van kanalen niet kan uitgeschakeld worden.
Als je meteen in een favorietengroep start komt werken de Bouquet-toetsen ook goed.
Alvast dank voor hetgeen reeds gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...