Ga naar inhoud


ABCom 9000HD en Engima 2 binnenkort?


skycar008

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik vraag me af of Abcom nog officieel uitkomt met een Enigma 2 image voor de IPBOX. Ik weet dat SIFteam een Enigma 2 image heeft, is deze aangepast vanaf een orgineel image. Alleen een beetje omslachtig deze te installeren. Ik vind Enigma toch wat fijner werken als het huidige Abcom image Weet iemand wat de ontwikkelingen op dit moment zijn? Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Abcom komt niet met een enigma versie. Simpel, omdat abcom daar de rechten niet over heeft.

Het zijn alleen maar hobbyteams, welke een enigma 2 image geschikt maakt, om op een abcom te laten draaien.

Enigma is het OS, welke geschreven is voor en door de dreambox fabrikant.

SIFteam pakt een enigma2 image van een dreambox, en maakt deze dan zo geschikt, dat het op een abcom kan draaien.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Enigma een os? :-S Da's volgens mij niet zo, in beide gevallen draait het hele zakie op linux.

 

Eerste box waar enigma op draaide was meen ik een dbox, en dat is later geadopteerd door dream. Ik vraag me af of enigma auteursrechterlijk beschermd is door wie dan ook.

 

Abcom zegt wel dat ze er mee bezig zijn maar concrete bewijzen daarvan ontbreken.

 

groet,

 

Wiz

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

OS is uiteraard linux / unix maar de schil is enigma ( distro ).

Enigma is op gedeelten auteursrechterlijk beschermd, zoals ik uit meerdere berichten heb begrepen.

Daarom zal abcom waarschijnlijk nooit met enigma uitkomen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat ik het me altijd al heb afgevraagd hoe het zit, heb ik even zitten zoeken en dit is wat ik heb gevonden over de license van enigma2:

Code:
The 'enigma2 core' is licensed under a proprietary license.The 'enigma2 core' contains all files in this sourcetree except plugins in lib/python/Plugins which carry their own LICENSE file. Those plugins are licensed under their own license.You are free to take *THIS* version of enigma2, and derive a version which will be licensed under the GPLv2. If you're doing this, be sure to insert proper licencening statements to ensure that it doesn't get mixed up with the proprietary version.Note that "official sourcetree" just means the version which is included in the main developer CVS hosted at, or on behalf of,Dream Multimedia TV.

 

Grootste probleem om dit daadwerkelijk te doen schijnen de sh4 chipset drivers te zijn. Om die te kunnen maken heb je waarschijnlijk wat sources nodig die niet zo maar voor handen zijn en (nog) niet onder gpl zijn verschenen.

 

Dus of er ooit een enigma2 verschijnt die door abcom of dgs zal worden uitgegeven dat is de vraag.

 

groet,

 

Wiz

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
OS is uiteraard linux / unix maar de schil is enigma ( distro ).
Enigma is op gedeelten auteursrechterlijk beschermd, zoals ik uit meerdere berichten heb begrepen.
Daarom zal abcom waarschijnlijk nooit met enigma uitkomen.

Met vriendelijke groet, paardengek


Pfff enigma's zat van abcom alleen is het nog alleen maar enigma 1

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver

Pfff enigma's zat van abcom alleen is het nog alleen maar enigma 1


Maar, wat ik al eerder heb geschreven, deze images ( enigma ) komen niet bij abcom vandaan. Enigma images worden bewerkt door hobbyteams ( image bakkers ), zodat het kan draaien op een abcom.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze Enigma 1 images komen wel degelijk bij ABCOM van daan , ze zijn gewoon bij abcom te downloaden!!

 

 

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Enigma 1 is slechts verkrijgbaar voor de SD ontvangers. Ook daar werd meen ik aan gewerkt om dat aan de praat te gaan krijgen, maar ook daar is nog geen resultaat van gezien.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...