Ga naar inhoud


Geen ontvangst op aantal zenders astra 3a


iyanya

Aanbevolen berichten

Op een aantal zenders op de dreambox 600 heb ik geen ontvangst op de astra 3. De ber op die zenders is heel hoog terwijl op de canaldigitaal zenders op dezelfde sateliet een ber van 0 is. Op de dreambox 800 heb ik een prima ontvangst op dezelfde zenders zonder BER. Ik heb een Visiosat opstelling met quad apls daar ligt het niet aan. Het probleem zit hem vermoedelijk in de tuner als ik bij king of sat kijk staat er DVB-S2 (QPSK)kan de tuner van de dm600 dit niet aan? Of kan ik iets instellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Asure
Origineel bericht van: iyanya
Als ik bij king of sat kijk staat er DVB-S2 (QPSK)kan de tuner van de dm600 dit niet aan? Of kan ik iets instellen?


De tuner van je DM600 is een dvb-S tuner, geen S2. Dus daar zit het probleem.


Inderdaad, Asure heeft gelijk, dat zijn de HD zenders die je dm600 niet aan kan en je dm800 wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn geen hd zenders volgens mij. Kabel Deutschland select kino kanalen bv Astra 3A (23.5E) - 11635.00 V (QPSK) - 28500 9/10 - NID:61441 - TID:10006 .

Zijn er dan kanalen die alleen met een hd tuner te ontvangen zijn ondanks dat ze geen hd uitzenden. Het gaat om alle kanalen die een hogere waarde hebben als 28000 waar ik problemen mee heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er mag een slotje op!

Heb het antwoord zelf gevonden op een forum helaas pindakaas.

 

De filmkanalen zijn de ontvangen via de frequentie 11635 V - 27500 - 9/10 en worden uitgezonden in de MPEG4/DVB-S2. Dit wil zeggen dat de zenders alleen te ontvangen zijn met de nieuwste generatie HD satellietontvangers. Het gaat hier overigens niet om HDTV uitzendingen. Kabel Deutschland gebruikt de nieuwe compressietechniek MPEG4 in samenwerking met de nieuwe uitzendmodulatie DVB-S2 om meer zenders via dezelfde bandbreedte te kunnen verzenden naar de kabelkopstations. Het is voor het eerst in Europa dit deze methode via de satelliet wordt gehanteerd. Mogelijk speelt bij de keuze voor MPEG4/DVB-S2 ook het tegengaan van illegaal kijken een rol. Door gebruik van de MPEG4/DVB-S2 kunnen mensen met een "normale" satellietontvanger de zenders niet bekijken. Alleen een nieuwe HD satellietontvanger in combinatie met eerder genoemde smartcards of CI modules kan beeld op het beeldscherm brengen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...