Ga naar inhoud


kabel doorlussen werkt niet


Gast skrebby

Aanbevolen berichten

Achter op het apparaat zitten 2 aansluitingen om de kabel door te lussen zodat je een 2e reciever erop kunt aansluiten.

 

Als ik dit doe dat krijg ik wel beeld op het nederlandse pakket maar bv niet op Canal+ frankrijk. (Op de 2e doorgeluste reciever heb ik het over).

Ik heb dan ook geen signaal qualiteit.

 

Ik gebruik Pli Jade, iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


@skrebby,

 

Ik ga er vanuit dat je de DM600 voor sat ontvangst gebruikt, of toch voor kabel ontvangst ?

 

Mijn ervaring is dat de Dreambox zelf behoorlijk dempt bij het doorlussen.

 

Andere oorzaak kan zijn het gebruik van slechte kabel, gr.

 

 

Zilverster.

 

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: borsjea
Je kan bij het doorlussen alleen gelijktijdig kijken op de transponder waar de eerste ontvanger op staat


Ook als de Dreambox uit staat?
En ja ik gebruik hem voor de satelliet.
Kabel is overigens goed. De kabel waarmee ik doorlus is een kabel uit de winkel van 30 cm, geen zelfgemaakte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: borsjea
Je kan bij het doorlussen alleen gelijktijdig kijken op de transponder waar de eerste ontvanger op staat


correctie: het gaat om dezelfde satelliet, polarisatie (H/V) en band (hoog/laag), dus niet persé dezelfde transponder. Of heb ik het nou mis?
Ik kan prima tegelijk opnemen en kijken naar ned1 en rtl4 bijvoorbeeld, terwijl deze verschillende transponders hebben.
Niet met doorlussen btw, maar met een smart priority schakelswitch (google: SMART PRIORITY SWITCH SPS1) achter de diseqc-switch, maar dat maakt niet uit denk ik.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het niet helemaal.

De Dreambox staat UIT.

Dan moet hij toch gewoon het signaal doorsturen van de ene aansluiting naar de andere aansluiting.

 

Of mis ik nou iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skrebby
Ik snap het niet helemaal.
De Dreambox staat UIT.
Dan moet hij toch gewoon het signaal doorsturen van de ene aansluiting naar de andere aansluiting.
Of mis ik nou iets?


Klopt, ik heb deze opstelling ook met twee dreamboxen, als je 1 dreambox op standby zet kan je alle zenders (op alle satellieten) kijken op de andere box.

Geen enkel probleem.

PS heb je twee dreamboxen aan staan dan kan je alleen de zenders zien op dezelfde satelliet b.v. 19.2E en kan je niet met de andere box naar 13.0E kijken.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord op je 1e bericht: nederland is voornamelijk H en frankrijk voornamelijk V gepolariseerd. Dus dat gaat dan niet.

Verder kunnen ontvangers mekaar bijten met schakelspanningen richting lnb/diseqc. Ik werk al heel lang met die priority switch, dat gaf nooit problemen op iig de nederlandse kanalen. Deze zorgt denk ik ook voor een nettere spanning richting satellietschotel. Ik vind die switch een absolute aanrader. Is wel moeilijk aan te komen echter.

Nu net vandaag de boel bij mij herschikt. lnb's > diseqc > switch > 7000 en 8000. De 2e 7000 is doorgelust achter de andere 7000. Op alle 3 de ontvangers prima signaal op de ned kanalen. smile

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...